درمان افتادگی پوست، شامل چه روش هایی است؟

منبع: نی نی بان

100

1400/11/26

18:45


سوال : روش‌های درمان افتادگی پوست در سنین مختلف چیست؟

پاسخ : افتادگی پوست در نواحی مختلف صورت و بدن (بویژه در ناحیه گردن و صورت) یکی از علائم پیری پوست است. این مشکل از سنین 30 سالگی به بعد تدریجاً شروع شده و با بالارفتن سن علائم آن درصورت مشهود میشود. علت این افتادگی پوست کاهش کلاژن میباشد. این مسئله علاوه بر افزایش سن که به عنوان اصلی ترین علت افتادگی پوست محسوب می‌شود؛ با عدم تغذیه صحیح ، استفاده از سیگار ، تماس زیاد با آفتاب ، مصرف بعضی داروها استرس و... نیز تشدید می‌گردد. خوشبختانه روشهای برای درمان این عارضه وجود دارد که اتفاقا بسیار موثر عمل می‌کنند.

برای آگاهی بیشتر از درمان افتادگی پوست به سراغ دکتر هلن براتی پوست مو زیبایی رفتیم. از شما دعوت میکنیم ویدئو زیر را تماشا کنید. برای مراجعه به دکتر هلن براتی یا دریافت نوبت از مطب دکتر هلن براتی کلیک کنید.

درمان افتادگی پوست، شامل چه روش هایی است؟

انواع روش های لیفت صورت بدون جراحی

بر اساس وضعیت پوستی و نیازهای صورت هر فرد، می توان از روش های مختلفی برای افزایش زیبایی و جوانسازی صورت بهره مند شد. انواع مختلف روش های لیفت صورت بدون جراحی عبارتند از موارد زیر. انتخاب از میان این روش ها بر عهده پزشک است و بعد از تشخیص میزان افتادگی پوست صورت و جوانسازی مورد نیاز انجام خواهد شد.

هایفوتراپی

در روش هایفوتراپی (امواج متمرکز فرا صوت با شدت بالا یا HIFU)، برای هدف گیری لایه‌ های زیرین پوست از امواج فرا صوت استفاده می ‌شود. انرژی امواج فرا صوت باعث می‌ شود تا بافت هدف گیری شده با سرعت زیادی گرم شود. زمانی که سلول ‌های ناحیه هدف گیری شده به دمای مشخصی برسند، با آسیب سلولی مواجه می گردند. با وجود این که این موضوع می‌ تواند ظاهری متناقض داشته باشد، آسیب ایجاد شده موجب تحریک سلول ‌ها و در نهایت تولید کلاژن بیشتر و جوانسازی و لیفت پوست می ‌شود.

بالا کشیدن پوست با کمک ‌هایفوتراپی، درمانی ایمن و کارآمد برای افرادی است که می‌ خواهند علائم افزایش سن را معکوس و یا برطرف کنند. این روش با تمرکز بر جوانسازی لایه‌ های ساختاری عمقی که در زیر سطح پوست قرار دارند، عمل می‌ کند. هایفو می ‌تواند به شکل موثری کیفیت و ظاهر پوست را بهبود دهد و بدین ترتیب موجب افزایش اعتماد به نفس فرد شود. با بازسازی مجدد لایه‌ های زیرین، آثار بلند مدتی برای پوست فرد قابل دست یابی هستند و در مقایسه با جراحی بالا بردن صورت که به طور معمول انجام می‌ شود، این روش بدون استفاده از روش ‌های تهاجمی و نیاز به زمان استراحت زیاد فرد را به هدف خود نزدیک می‌ کند.


میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یا (CIT) روشی است بدون خونریزی، درد و تهاجم برای رفع چین و چروک ها و لیفت صورت. به همین دلیل است که آن را یکی از روش های غیر جراحی برای رسیدن به چهره ای با ظاهر زیبا می دانیم. در این روش با استفاده از میکرونیدل های استریل، تحریک پوستی و کلاژن سازی انجام می شود. اصلی ترین مزیت میکرونیدلینگ، تاثیرگذاری بالا در عین تهاجم پایین و نکته منفی آن، عدم درمان افتادگی شدید پوست و مناسب بودن برای مشکلات پوستی سطحی است.

درمان افتادگی پوست، شامل چه روش هایی است؟

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن روشی است که به عنوان راهکاری بدون عارضه و تهاجم برای لایه برداری صورت و برداشتن سلول های مرده مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش با استفاده از دستگاهی خاص و به روش مکانیکال، تراش سطحی بر روی پوست ایجاد می شود و به این ترتیب با شروع مکش، افزایش جریان خون و در نتیجه افزایش میزان کلاژن سازی صورت می گیرد. نتیجه میکرودرم، جوانسازی و افزایش طراوت پوست است.

لیفت صورت با آر اف فراکشنال

لیزر RF فراکشنال که با عنوان سفت کردن پوست با امواج رادیویی نیز شناخته می‌ شود، یکی از روش های لیفت صورت بدون جراحی است که به بهبود وضعیت ساختاری پوست افراد کمک می ‌کند. این روش درمانی از امواج انرژی برای گرم کردن بافت عمقی پوست که با عناوین درم یا درمیس شناخته می ‌شود، استفاده می‌ کند. این حرارت موجب تحریک بافت برای تولید کلاژن بیشتر می ‌شود. درمان رادیوفرکانسی از سال 2001 برای مبارزه با شل بودن پوست و علائم افزایش سن، مورد استفاده قرار گرفته است.


لیفت صورت با اکسنت

با دستگاه اکسنت جوان تر به نظر می رسید و احساس بهتری نسبت به پوست خود خواهید داشت؛ آن هم بدون نیاز به جراحی های پیچیده ی زیبایی! دستگاه لیفت صورت اکسنت، یک روش سرپایی است که سبب سفت شدن پوست صورت و گردن می شود. این تکنولوژی از امواج RF برای لیفت صورت، آن هم بدون ایجاد کوچک ترین جای زخم و یا نیاز به بخیه استفاده می کند. اکسنت از نظر عملکردی بسیار مشابه با دستگاه آر اف می باشد با این تفاوت که از یک سیستم حرارتی نیز استفاده می کند. گرم کردن بافت، سبب تحریک تولید کلاژن، سفت شدن پوست و از بین بردن چربی های موضعی می شود.

لیفت صورت با نخ

لیفت با نخ روشی است که به جراحی صورت یا بالا بردن پوست صورت شباهت زیادی دارد، در این فرآیند ساختار پوست بازسازی می‌ شود و بهبود پیدا می‌ کند، منتهی برای انجام این کار نیازی به استفاده از ابزار و چاقوی جراحی نیست. در این روش از الیاف نخ برای جوانسازی و کشیدن پوست به سمت بالا، استفاده می‌شود، این الیاف با سوزن‌های بسیار نازکی به داخل پوست هدایت می‌شوند تا بافت‌ها و پوست را بالا نگه دارند و موجب بهبود ظاهر پوست شوند. مزایای لیفت صورت با نخ عبارتند از موارد زیر:

  • آثار درمان در گذر زمان افت نمی‌کنند.
  • هیچ مراقبت ویژه اضافه ای مورد نیاز نیست.
  • مهم ترین نکته این روش ایمنی بالای آن است.
  • این روش نیاز به هیچ آماده سازی ویژه ای ندارد.
  • آثار درمان به صورت فوری قابل مشاهده هستند.
  • هیچ جراحت یا زخمی بر روی پوست فرد ایجاد نمی‌شود.
  • این روش برای افراد بیست سال به بالا قابل استفاده است.
  • رشته‌های استفاده شده قابل مشاهده یا لمس نیستند. همچنین این رشته‌ها دوام زیادی دارند و آثار آنها از بین نمی‌رود.
  • در صورت نیاز، در ماه‌ها و سال‌های بعد تکرار این عمل در محل یکسان یا مکان‌های دیگری بر روی صورت و بدن امکان پذیر است.


اندولیفت

بهره گیری از لیزر اندولیفت برای لیفت پوست صورت روشی نوین به منظور تحریک بافت‌ های عمقی جهت ساخت کلاژن ‌های جدید به منظور کاهش افتادگی پوست و سفت‌ سازی آن می‌ باشد. در این پروسیجر، فیبری بسیار نازک وارد پوست می ‌شود، سپس در حد فاصل درم عمقی و بافت چربی قرار داده شده و لیزر دایود از طریق فیبر دیگری به این فیبر متصل می‌ گردد، با جا به جا کردن فیبر در این ناحیه، انرژی لیزر دایود در طیف مادون قرمز تابانده می ‌شود.

تزریق فیلر

فیلرهایی شبیه به چربی و ژل می توانند با افزایش حجم زیر پوستی صورت به افزایش کشیدگی پوست کمک کنند. البته انجام اقدام تزریق چربی و تزریق ژل به صورت بهتر است که همزمان و به صورت موازی با دیگر روش ها پیش برود تا بتوان نتیجه ای مناسب از آن دریافت کرد.

از آنجا که در پیوند چربی از سلول های چربی بدن خود فرد، به جای یک ژل مصنوعی استفاده می شود، این مواد نسبت به ژل ها نتیجه و ماندگاری بالاتری دارند. با این حال برخی افراد به دلیل هزینه ی بالاتر تزریق چربی و ساکشن موجود در این روش، تزریق ژل را اولویت قرار می دهند.

تزریق بوتاکس

بوتاکس ماده ای است که تزریق آن به صورت عضلانی صورت می گیرد. این ماده با کاهش انقباضات محل ماهیچه های مختلف صورت می تواند به رفع چین و چروک ها و در نتیجه لیفت پوست صورت کمک کند.

درمان افتادگی پوست، شامل چه روش هایی است؟

تزریق پی آر پی

پی آر پی یا PRP ماده ای است که به طور مستقیم از خون خود فرد گرفته می شود. تزریق پی آر پی به صورت به معنای استخراج پلاکت های خون و استفاده از آن ها برای جوانسازی و لیفت صورت است. یکی از کاربردهای پی آر پی در جوان‌ سازی و رفع چین و چروک صورت، خط خنده و اطراف چشم و گردن برای مقابله با علائم پیری به طور طبیعی است. پی آر پی یک درمان مؤثر و بی خطر است. در حال حاضر، بسیاری از افراد از پلاسمائی غنی از پلاکت برای جوان سازی صورت استفاده می کنند، زیرا این یک درمان بسیار مناسب بدون عوارض جانبی است که به نتایج طولانی مدت و هم کوتاه مدت می انجامد، تا زمانی که بدن به رشد فاکتورهای رشد خود ادامه دهد و از آن ها برای ایجاد بافت جدید و سالم استفاده کند.


استفاده از کرم های موضعی

حتما واقف هستید که کرم موضعی یا لوسیون نمی تواند باعث لیفت صورت شود. چرا که تاثیر استفاده از روش های موضعی اصلا قابل مقایسه با روش های کلینیکال نیست. اما امروزه نوعی از کرم های موضعی وجود دارند که در ایران فقط در کلینیک دکتر نیلفروش زاده (جردن) تولید می شوند. کرم پی آر پی لیپوزومال، بر خلاف دیگر کرم های موضعی لیفت صورت، محصولی موثر و مفید در جهت جوانسازی پوست است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو