انشا با موضوع دهه فجر | انشا کوتاه 22 بهمن | متن های بلند به مناسبت 22 بهمن

انشا با موضوع دهه فجر | انشا کوتاه 22 بهمن | متن های بلند به مناسبت 22 بهمن


منبع: تالاب

110

1400/11/26

18:49


متن های کوتاه و بلند در قالب انشا مناسب برای دهه فجر

بـه مناسبت دهه پرشکوه فجر سایت تالاب انشهای کوتاه و بلند زیبایی اماده کرده اسـت برای استفاده شـما عزیزان . بیست و دو بهمن شکست و نابودی دشمن برتمامی ایرانیان عزیز خجسته باد . این روز افسانه ایی و پر افتخار را تا سالیان سال جشن خواهیم گرفت و از یاد نخواهیم برد همراه سایت تالاب باشید تا از این متن ها دیدن فرمایید.

 

مقدمه :

وَالْفَجْرِ ﴿۱﴾ وَلَيَالٍ عَشْرٍ ﴿۲﴾-قسم بـه سپیده‏ دم ،و بـه شبهاى دهگانه !

با نام خداوند متعال و ذکر این دو آیه شریف از ابتدای سوره مبارکه فجر انشا خودرا در مورد ۲۲ آغاز می کنم .

متن انشا :
وقتی بزرگ‌تر ها در مورد سال هاي‌ انقلاب صحبت میکنند ؛ حس و حال عجیبی دارند ؛ از بیان شور و حرارت جوانان ؛ همبستگی مردم ؛ اتحاد نیروی هاي‌ نظامی و ارتش ؛ شهادت و شکنجه هاي‌ رهبران انقلاب و حتی وضعیت زندگی عادی مردم در کوچه و خیابان خاطرات زیادی دارند کـه وقتی برای ما تعریف میکنند حس می کني انها دریک جهان افسانه اي عجیب‌وغریب زندگی کرده اند . تجربیاتشان گرچه جالب و شگفت آور اسـت اما برای ما ملموس نیست .

نمیتوانیم درک کنیم کـه چطور همه ی آدم ها با هر عقیده و مرامی درکنار هم بودند. بـه هم کمک می‌کردند ؛ بـه هم پناه میدادند و یک صدا در برابر ستم و استبداد شاهنشاهی ایستاده بودند. از این‌که بدون ترس از مرگ و شکنجه هرروز بـه خیابانها می آمده اند و با تنها سلاحی کـه داشته اند یعنی جان شان خواستار اصلاح و تغییر زندگی شان بوده اند.

 

انشا با موضوع دهه فجر | انشا کوتاه 22 بهمن | متن های بلند به مناسبت 22 بهمن

انشا برای بیست و دو بهمن

 

اینروزها، روزهایی ماندگار و فراموش ناشدنی در تاریخ ملت بزرگ ماست، روزهای پیروزی انقلاب اسلامی اسـت؛ انقلابی کـه رساترین فریاد تاریخ، یعنی امام امت، آن را رهبری کرد و بـه فرجام رساند و برای حفظ آن، با تمام وجود تلاش کرد. انقلابی کـه مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی بود، کـه در آن عده اي قلیل، با اعتقادی وسیع و راسخ، نیروهای کفر و باطل را شکست دادند و چشم قدرتمندان را خیره ساختند.

 

با پای گذاردن در دایره معنویت و ایثار و شهادت بود کـه فرزانگان خاک، از این سرزمین پاک، بـه سوی افلاک، پر گشودند و تا نهایت تاریخ جاودانه شدند.یاد تمامی شهیدان انقلاب اسلامی همیشه سبز باد. دهه فجر، فرصت بازنگری در ارزش ها و آرمان هاست؛ و این‌که چه بودیم و چه میکردیم و چه میخواستیم، و اکنون کجاییم و چه میکنیم.

 

کمترین ثمره این انقلاب، گشودن فصلی نو در تاریخ معاصر اسـت و این کم چیزی نیست. آیا احساس سربلندی نمیکنید کـه آیین و مکتب شـما، یعنی اسلام حیات بخش، امروز در دل میلیون‌ها انسان ناامید و سرخورده بارقه امید آفریده و آنان بـه نجات خویش در پناه اسلام، امیدوار و دلخوش اند، ودر این راه، عاشقانه تلاش می کنند؟ وقتی کـه امام آمد، ستم رفت، شاه رفت و پلیدی و تباهی و سیاهی رخت بربست.

 

وقتی کـه امام آمد، لاله ها سر از خاک برآوردند و فرشی برای گام هاي‌ پرصلابت او شدند. وقتی کـه امام آمد، باغچه ها گل داد، دل ها شادمان شد و امت جشن برپا کردند. وقتی کـه امام آمد، عشق و ایمان را بـه ما هدیه کرد و ایثار را بـه ما آموخت.وقتی کـه امام آمد، آزادی بـه منازل برگشت، ما استقلال خویش را باز یافتیم و جمهوری اسلامی با دست مبارک او بنیاد نهاده شد.

 

وقتی کـه امام آمد، تمامی امیدها و خوبی ها رابا خود بـه ارمغان آورد. پس مبادا «راه امام» را گم، و «کلام امام» را فراموش کنیم. همه ی مان بدانیم کـه اگر امروز، فجری داریم، از فروغ آن خورشید فجر آفرین اسـت. پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بی شک معجزه اي الهی بود کـه بـه دست معجزه گر مردی از سلاله پاک رسول خدا صلی الله علیه و آله ؛ بـه انجام رسید و چشم امید مظلومان و مستضعفان جهان را بـه خود خیره ساخت. تأثیر سریع انقلاب اسلامی در منطقه و بر آشفتن شعله خشم مردم مسلمان و غیرمسلمان در تعداد زیادی از کشور های تحت سلطه استعمار، گواه روشنی بر این مدعاست؛ زیرا در کمتر مقطعی از تاریخ، شاهد پیروزی و تأثیرگذاری قاطع جنبشی صرفا مردمی بوده ایم.

 

اکنون کـه در مقطع خاصی از تاریخ تحولات جهان و هم چنین، درموقعیت حساس و سرنوشت سازی از دوران انقلاب اسلامی قرار گرفته ایم، مسئولیت ما ایجاب می‌کند تا واقعیت ها، ریشه ها و آثار گوناگون انقلاب را در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بشناسیم تا بتوانیم با برنامه ریزی حساب شده ارکان انقلاب را تثبیت کنیم.

 

استمرار هر جنبشی بـه زنده نگه داشتن انگیزه هاي‌ اصلی آن جنبش وابسته اسـت. انگیزه اصلی مردم مسلمان ایران در رویارویی با رژیم طاغوت عبارت بود از: تلاش برای ایجاد استقلال فرهنگی، آزادی سیاسی و جمهوری اسلامی. با تحلیل دقیق این انگیزه ها در مرحله نظر و سپس برنامه ریزی عملی برای اجرای آن ها در سطح اجتماع، می‌توانیم دوام انقلابمان را تأمین کنیم.

 

راز انحراف هر نهضتی، در انحراف از آرمان ها، ریشه هاي‌ استوار آن نهضت نهفته اسـت؛ بـه عنوان مثال، نهضتی کـه بر پایه اقتصاد و با اعتماد بر پول پولداران استوار اسـت، با کاهش امکانات مادی رو بـه انحطاط خواهد گذاشت. و بالعکس، نهضتی کـه ایمان و عقیده در آن بیشترین اهمیت را دارد گرچه از تأثیر عوامل اقتصادی بر کنار نیست اما تهاجم فرهنگی برنده ترین سلاح در قطع ریشه هاي‌ آن اسـت.رهبر معظم انقلاب اسلامی، مدظله العالی، در رهنمودهای خویش پیوسته از دسیسه ها و حیله هاي‌ دشمنان فرهنگی کشور، پرده برداشته اند.

 

از جمله می فرمایند «مسئله تهاجم فرهنگی کـه ما بارها روی آن تاکید کرده ایم، یک واقعیت روشنی اسـت کـه با انکار آن نمیتوانیم اصل تهاجم را از بین ببریم. تهاجم فرهنگی وجوددارد. اگر ما آن را انکار کردیم مصداق این فرموده امیرالمومنین علیه السلام میشویم کـه فرمودند: «تو اگر درسنگر بـه خواب بروی معنایش این نیست کـه دشمن هم درسنگر مقابل بـه خواب رفته اسـت….» باید توجه داشته باشیم کـه انقلاب فرهنگی در [دسترس] تهدید اسـت.

 

 

انشا با موضوع دهه فجر | انشا کوتاه 22 بهمن | متن های بلند به مناسبت 22 بهمن

متن بلند برای بیست و دو بهمن

من فکر می‌کنم تنها چیزی کـه می تواند همه ی آدم هاي‌ یک کشور را درکنار هم این اینطور متحد کند سلاح ایمان اسـت . ایمان حقیقی کـه ما اینروزها کمتر پیدا میکنیم، در آن روزگار انسانها را بـه هم نزدیک کرده بود. طوری کـه هر طور کـه میتوانسته اند با کمترین امکانات بـه هم کمک می‌کردند تا هدف نهایی شان تحقق پیدا کند.

امروز گاهی باشنیدن خاطرات بزرگتر ها ؛ پدر ؛ مادر و حتی پدربزرگ و مادربزرگ آرزو می کنم کاش در آن روزگار زیسته بودم و طعم تلاش همگانی در جهت یک هدف والا را بـه جای زندگی در دنیایی کـه همه ی بـه فکر منافع خود هستند را تجربه می کردم . جنگیدن برای کشور،دین، عقیده و آزادی می تواند بـه زندگی رنگی خدایی بدهد … چیزی کـه اینروزها جای خودرا بـه جنگیندن برای منفعت ؛ رفاه شخصی، مال اندوزی و پایمال کردن حقوق دیگران داده اسـت.

 

 

انشا با موضوع دهه فجر | انشا کوتاه 22 بهمن | متن های بلند به مناسبت 22 بهمن

انشا کوتاه درباره ی بیست و دو بهمن

 

مقاله در مورد 22 بهمن برای کودکان | برای این‌که اسلام و انقلاب اسلامی بتواند مثل این سالهایی کـه پایدار و سربلند باقیمانده اسـت، راه با عزت خودش را ادامه دهد، لازم اسـت کـه در ذهن کودکانمان این فرهنگ غنی اسلامی و انقلابی را نهادینه کنیم.در ادامه یک مقاله کودکانه در مورد دهه فجر آورده شده اسـت کـه آن را باهم می‌خوانیم.

دهه فجر انقلاب اسلامی ؛ سرآغاز طلوع اسلام، خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست کـه گذشته را از آینده جدا ساخته اسـت. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت ؛ دهه فجر انقلاب آئینه اي اسـت کـه خورشید اسلام در او درخشید .

در روز ۴ بهمن ۱۳۵۷ چهارشنبه رژیم مزدور شاه برای پیشگیري از حضور امام خمینی در بین مردم ایران ارتش فرودگاه مهرآباد را بـه اشغال درآورد ودر ۵ بهمن ۱۳۵۷ دولت بختیار ۳ روز فرودگاههای کشور را بست.

اما در روز ۹ بهمن ۱۳۵۷ فرودگاه برای ورود امام خمینی بازگشایی شد ودر پی اعتصابات و تظاهرات و راه پیمایی مردم کـه خواستار بازگشایی فرودگاه مهرآباد بودند. دولت بختیار فرودگاه مهرآباد را از اشغال نظامی خارج کرد.

در روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ ساعت ۹ و ۲۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه حضرت امام خمینی پس از پانزده سال تبعید پای بر خاک ایران گذاشتند. فرمانداری نظامی بر اثر فشار مردم راه پیمایی و تظاهرات را برای ۳ روز آزاد اعلام کرد.

در روز ۲۱ بهمن دولت بختیار زمان حکومت نظامی را افزایش داده و حکومت نظامی را از ساعت ۴ بعدازظهر اعلام نمود ولی حضرت امام خمینی دستور شکستن زمان حکومت نظامی و حضور مردم در خیابانها را صادر نمودند. در تهران و شهرستان ها بین سربازان گارد و مردم مسلح درگیریهای بسیار شدید رخ داد.

روز سرنوشت فرا رسید ودر ۲۲ بهمن ۱۳۵۷؛ نظام پوسیده ستمشاهی فرو ریخت و ریشه هاي‌ فاسد دودمان سیاه پهلوی از این کشور اسلامی کنده شد.

در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تهران صحنه جنگ خونین مسلحانه بین مردم و سربازان طرفدار رژیم پهلوی گردیده اسـت و سرانجام با تسلیم تمامی نیروهای نظامی و پیروزی مردم مسلمان ایران رژیم ستمشاهی پس از ۵۷ سال ستم و ستم متلاشی گردید.

مبارزه پانزده ساله ملت مسلمان ایران بـه رهبری امام خمینی «ره» بـه ثمر رسید و با سرنگونی نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران پیروز گردید.

 

 

انشا با موضوع دهه فجر | انشا کوتاه 22 بهمن | متن های بلند به مناسبت 22 بهمن

 

انشا در مورد دهه فجر

راستش با این‌که بزرگتر ها همیشه بـه ما می گویند کـه باید خدا را شکر کنیم کـه در رفاه و آسایش زندگی میکنیم و این‌که دیگر خبری از شلیک تیر و تفنگ و شکنجه نیست ؛ اما من بدون این‌که هیچ درک دقیقی از دهه فجر سال ۵۷ داشته باشم ؛ آرزو می‌کنم یکی از جوانان و نوجوانانی بودم کـه تا ۲۲ بهمن سال ۵۷ در صف هاي‌ بـه هم پیوسته برای آزادی حقیقی میجنگیدم. یا در ۱۲ بهمن ۵۷ از شوق برگشتن رهبر انقلاب اشک میریختم…

نتیجه گیری :
شاید ایرانی کـه امروز در آن زندگی میکنیم ؛ دنیای ایده آلی نباشد کـه جوانان سال ۵۷ برای آن جان داده اند . اما من ایمان دارم ما در دامنه مسیری سخت و پر پیچ و خم هستیم کـه گذشتگانمان با نثار خون خود آغاز کرده اند و شادی فرزندان ما بر فراز قله هاي‌ آن پرچم افتخار و آزادی و ایمان را بـه اهتزاز در آورند. آن شاا الله.

 

 

انشا با موضوع دهه فجر | انشا کوتاه 22 بهمن | متن های بلند به مناسبت 22 بهمن

انشا به مناسبت بیست و دو بهمن

 

همه ی ساله در طول دهه فجر مراسم و یادبود هاي‌ زیادی توسط طرفداران نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می گیرد. همچنین در سازمان‌ها و ادارات دولتی اقدام بـه برگزاری سمینارها و همایش‌ها می شود. صدا و سیمای ایران نیز غالباً بـه پخش نماهنگ‌ ها و عکسهای مربوط بـه روزهای مبارزات و تظاهرات می پردازد. همچنین جشنواره فجر کـه بزرگ ترین جشنواره دولتی فیلم، تئاتر و موسیقی ایران اسـت طبق معمولً در طول دهه فجر برگزار می شود.

در مدارس نیز دانش آموزان کلاس‌هاي‌ درس رابا نوارهای رنگی، پرچم و عکس هاي‌ زیبا از روزهای انقلاب اسلامی تزئین می کنند.

در روز دوازده بهمن زنگ مدارس بـه مناسبت سالگرد ورود هواپیمای امام خمینی بـه ایران، درحدود ساعت نه و سی دقیقه نواخته میشود.

دراین روز بزرگ ترین استقبال تاریخ در تهران برگزار شد، درحدود ساعت نه و سی دقیقه بامداد روز دوازدهم بهمن ماه هواپیمای حامل امام خمینی در بین تدابیر شدید امنیتی در فرودگاه مهرآباد برزمین نشست. امام خمینی در بین استقبال گسترده مردم تهران در ساعت یک بعد از ظهر وارد قطعه هفده کـه مدفن شهدای انقلاب بود، شد و سخنرانی خودرا ایراد نمود.

در روز ۲۲ بهمن، آخرین روز از دهه فجر نیز کـه بـه عنوان تعطیل رسمی در تقویم رسمی ایران ثبت شده‌اسـت، راهپیمایی حامیان حکومت ایران در شهر های مختلف ایران با شکوه هرچه تمام تر برگزار میشود.

 

 

انشا با موضوع دهه فجر | انشا کوتاه 22 بهمن | متن های بلند به مناسبت 22 بهمن

انشا به مناسبت دهه فجر

 

بسم الله الرحمن الرحیم

مقدمه :
بازهم دهه فجر رسید.

روزهای پیروزی انقلاب اسلامی کـه برای پدر و مادرهای ما پر از خاطره اسـت.

در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت

و این دهه در تاریخ ایران نقطه اي تعیین کننده و بی مانند بشمار میرود.

انشا دهه فجر انقلاب اسلامی ،انشا دهه فجر

متن انشا :
دوازده تا بیست و دو بهمن ۱۳۵۷ دهه فجر انقلاب اسلامی و روزهای سرنوشت ساز ملت بـه پاخاسته ایران اسـت. بازگشت افتخارآمیز امام خمینی بـه ایران اسلامی و اعلام تشکیل دولت موقت با خود نتایج مثبتی از جمله پیوستن تعداد زیادی از ارتشیان بـه انقلاب و بیعت نیروی هوایی با امام بزرگوار و شکست حکومت نظامی با حضور شکوهمند مردم در صحنه بـه فرمان امام خمینی، فتح مراکز مهمی هم چون صدا و سیما و پادگانهای نظامی و سرانجام پیروزی انقلاب اسلامی را همراه داشت .

همه ی ساله در طول دهه فجر مراسم و یادبود هاي‌ زیادی توسط طرفداران نظام جمهوری اسلامی ایران انجام میگیرد. همچنین در سازمان‌ها و ادارات دولتی اقدام بـه برگزاری سمینارها و همایش‌ها میشود. صدا و سیمای ایران نیز غالباً بـه پخش نماهنگ‌ ها و عکسهای مربوط بـه روزهای مبارزات و تظاهرات می پردازد. همچنین جشنواره فجر کـه بزرگ ترین جشنواره دولتی فیلم، تئاتر و موسیقی ایران اسـت طبق معمولً در طول دهه فجر برگزار میشود.

 

 

انشا با موضوع دهه فجر | انشا کوتاه 22 بهمن | متن های بلند به مناسبت 22 بهمن

انشای زیبا برای بیست و دو بهمن

 

دهه فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه ؛ روزهایی ماندگار و فراموش ناشدنی در تاریخ ملت بزرگ ماست، روزهای پیروزی انقلاب اسلامی اسـت؛ انقلابی کـه رساترین فریاد تاریخ، یعنی امام امت، آن را رهبری کرد و بـه فرجام رساند و برای حفظ آن، با تمام وجود تلاش کرد.

انقلابی کـه مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی بود، کـه در آن عده اي قلیل، با اعتقادی وسیع و راسخ، نیروهای کفر و باطل را شکست دادند و چشم قدرتمندان را خیره ساختند.

دهه فجر، فرصت بازنگری در ارزش ها و آرمان هاست؛ وقتی کـه امام آمد، ستم رفت، شاه رفت و پلیدی و تباهی و سیاهی رخت بربست. وقتی کـه امام آمد، لاله ها سر از خاک برآوردند و فرشی برای گام هاي‌ پرصلابت او شدند.

وقتی کـه امام آمد، آزادی بـه منازل برگشت، ما استقلال خویش را باز یافتیم و جمهوری اسلامی با دست مبارک او بنیاد نهاده شد.

پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بی شک معجزه اي الهی بود کـه بـه دست معجزه گر مردی از سلاله پاک رسول خدا صلی الله علیه و آله ؛ بـه انجام رسید و چشم امید مظلومان و مستضعفان جهان را بـه خود خیره ساخت.

تأثیر سریع انقلاب اسلامی در منطقه و بر آشفتن شعله خشم مردم مسلمان و غیرمسلمان در تعداد زیادی از کشور های تحت سلطه استعمار، گواه روشنی بر این مدعاست؛ زیرا در کمتر مقطعی از تاریخ، شاهد پیروزی و تأثیرگذاری قاطع

مهم‌ترین و اساسی ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی، قیام مردم برای خدا بودو این نکته حساسی اسـت کـه از دید غربی ها و سیاست مآبان مادی گرا، خارج و از حیطه تفکر محدود آنان بیرون، و برای انها و دنباله روان شان واژه اي نامفهوم اسـت.

حضرت امام«ره» پیش ازآن کـه مردم را بـه انقلاب بر ضد طاغوت وادارد، انقلابی در درون دل هایشان آغاز کرد. بنابر این انقلاب اسلامی ایران، انقلابی بود بر ضد تمام ارزش هاي‌ بـه ارث مانده از دوران ستم شاهی؛ انقلابی بود در روشها، منش ها، سنت هاي‌ جاهلی.

 

 

 

 

انشا با موضوع دهه فجر | انشا کوتاه 22 بهمن | متن های بلند به مناسبت 22 بهمن

انشا به مناسبت  پیروزی انقلاب اسلامی

 

انشا درباره انقلاب
در روز ۲۲ بهمن، آخرین روز از دهه فجر نیز کـه بـه عنوان تعطیل رسمی در تقویم رسمی ایران ثبت شده‌اسـت، راهپیمایی حامیان حکومت ایران در شهر های مختلف ایران با شکوه هرچه تمام تر برگزار می شود.

*دهه فجر بر همه ی ي ایرانیان خجسته باد*

 

مقدمه :
دهه فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه ؛ روزهایی ماندگار و فراموش ناشدنی در تاریخ ملت بزرگ ماست. من این انشا را در مورد دهه فجر و ۲۲ بهمن با نام خداوند آغاز می کنم.

متن انشا :
دهه فجر روزهای پیروزی انقلاب اسلامی اسـت؛ انقلابی کـه رساترین فریاد تاریخ، یعنی امام امت، آن را رهبری کرد و بـه فرجام رساند و برای حفظ آن، با تمام وجود تلاش کرد. انقلابی کـه مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی بود، کـه در آن عده اي قلیل، با اعتقادی وسیع و راسخ، نیروهای کفر و باطل را شکست دادند و چشم قدرتمندان را خیره ساختند.

دهه فجر، فرصت بازنگری در ارزش ها و آرمان هاست؛ وقتی کـه امام آمد، ستم رفت، شاه رفت و پلیدی و تباهی و سیاهی رخت بربست. وقتی کـه امام آمد، لاله ها سر از خاک برآوردند و فرشی برای گام هاي‌ پرصلابت او شدند. وقتی کـه امام آمد، آزادی بـه منازل برگشت، ما استقلال خویش را باز یافتیم و جمهوری اسلامی با دست مبارک او بنیاد نهاده شد. پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بی شک معجزه اي الهی بود کـه بـه دست معجزه گر مردی از سلاله پاک رسول خدا صلی الله علیه و آله ؛ بـه انجام رسید و چشم امید مظلومان و مستضعفان جهان را بـه خود خیره ساخت.

تأثیر سریع انقلاب اسلامی در منطقه و بر آشفتن شعله خشم مردم مسلمان و غیرمسلمان در تعداد زیادی از کشور های تحت سلطه استعمار، گواه روشنی بر این مدعاست؛ مهمترین و اساسی ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی، قیام مردم برای خدا بودو این نکته حساسی اسـت کـه از دید غربی ها و سیاست مآبان مادی گرا، خارج و از حیطه تفکر محدود آنان بیرون، و برای انها و دنباله روان شان واژه اي نامفهوم اسـت.

حضرت امام«ره» پیش ازآن کـه مردم را بـه انقلاب بر ضد طاغوت وادارد، انقلابی در درون دل هایشان آغاز کرد. بنابر این انقلاب اسلامی ایران، انقلابی بود بر ضد تمام ارزش هاي‌ بـه ارث مانده از دوران ستم شاهی؛ انقلابی بود در روشها، منش ها، سنت هاي‌ جاهلی.

 

 

انشا با موضوع دهه فجر | انشا کوتاه 22 بهمن | متن های بلند به مناسبت 22 بهمن

انشا برای دهه فجر

 

دهه فجر انقلاب اسلامی بـه روزهای ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ گفته میشود کـه طی آن سید روح‌الله خمینی بعد از تبعید پانزده ساله در دوازدهم بهمن سال ۱۳۵۷ بـه ایران وارد ودر نهایت با اعلام بی‌طرفی ارتش شاهنشاهی، سلطنت پهلوی در بیست و دوم بهمن ماه منقرض شد و انقلاب اسلامی ایران بـه پیروزی رسید. با پیروزی انقلاب اسلامی، تحولات عمیقی در داخل کشور و جهان ایجاد شد .

مهمترین این تحولات عبارت اسـت از:

  • شکوفایی معنوی و گرایش مردم بـه سمت ارزش هاي‌ اسلامی.
  • احیای اصل امامت در قالب ولایت فقیه.
  • گسترش آزادی هاي‌ مشروع .
  • حضور بیشتر مردم در صحنه هاي‌ مختلف اجتماعی شده اسـت.
  • فعال شدن حوزه و دانشگاه در صحنه هاي‌ علمی و اجتماعی .
  • وحدت دو جناح مهم و سرنوشت ساز حوزه و دانشگاه.
  • حضور فعال زنان در انقلاب و بالا رفتن منزلت زن در ایفای نقش سیاسی.
  • طرح مسأله استکبار ستیزی در سطح بین المللی.
  • احیای فریضه جهاد و بیداری ملت هاي‌ ستمدیده در مقابل مستکبران و سلطه طلبان.
  • مطرح شدن اسلام در صحنه هاي‌ بین المللی بـه عنوان قدرتی قابل توجه.
  • انشا در مورد ۲۲ بهمن برای کودکان
  • در روز ۲۲ بهمن ۵۷ سقوط نظام ۲۵۰۰ ساله استبداد و پایان شب سیاه ستم تحقق یافت و نغمه دل انگیزدر بهار آزادی، جای شهدا خالی همه ی جا طنین انداز شد.

 

 

انشا با موضوع دهه فجر | انشا کوتاه 22 بهمن | متن های بلند به مناسبت 22 بهمن

 

انشا کوتاه و بلند به مناسبت بیست و دو بهمن

 

دهه فجر انقلاب اسلامی بـه روزهای ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ گفته می شود کـه طی آن سید روح‌الله خمینی بعد از تبعید پانزده ساله در دوازدهم بهمن سال ۱۳۵۷ بـه ایران وارد ودر نهایت با اعلام بی‌طرفی ارتش شاهنشاهی، سلطنت پهلوی در بیست و دوم بهمن ماه منقرض شد و انقلاب اسلامی ایران بـه پیروزی رسید.

با پیروزی انقلاب اسلامی، تحولات عمیقی در داخل کشور و جهان ایجاد شد کـه مهم‌ترین آن ها عبارت اسـت از:

۱ـ شکوفایی معنوی و گرایش مردم بـه سمت ارزش هاي‌ اسلامی. ۲ـ احیای اصل امامت در قالب ولایت فقیه. ۳ـ گسترش آزادی هاي‌ مشروع کـه خود موجب حضور بیشتر مردم در صحنه هاي‌ مختلف اجتماعی شده اسـت.

۴ـ فعال شدن حوزه و دانشگاه در صحنه هاي‌ علمی و اجتماعی و وحدت این دو جناح مهم و سرنوشت ساز. ۵ـ حضور فعال زنان در انقلاب و بالا رفتن منزلت زن در ایفای نقش سیاسی. ۶ـ طرح مسأله استکبار ستیزی در سطح بین المللی و احیای فریضه جهاد و بیداری ملت هاي‌ ستمدیده در مقابل مستکبران و سلطه طلبان. ۷ـ مطرح شدن اسلام در صحنه هاي‌ بین المللی بـه عنوان قدرتی قابل توجه.

در روز ۲۲ بهمن ۵۷ سقوط نظام ۲۵۰۰ ساله استبداد و پایان شب سیاه ستم تحقق یافت و نغمه دل انگیزدر بهار آزادی، جای شهدا خالی همه ی جا طنین انداز شد.

در بهمن ماه ۵۷؛ جهان شاهد تحولی شگرف و انقلابی عظیم و مردمی در تاریخ بود. قیام ملتی مصمم و یکپارچه با قلب هایي سرشار از عشق و ایمان. در بهمن ماه، رهبر بزرگ و نستوهی، پس از سال‌ها دوری از میهن، قدم بر خاک گلگون میهن گذاشت کـه آزادی و استقلال را نصیب امتی خداخواه کرد و بدین سان بهمن ۵۷ طلوع دوباره اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله را نوید داد

 

 

انشا با موضوع دهه فجر | انشا کوتاه 22 بهمن | متن های بلند به مناسبت 22 بهمن

متن های کوتاه و زیبا با موضوع بیست و دو بهمن

 

دهه فجر انقلاب اسلامی ؛‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست کـه گذشته را از آینده جدا ساخته اسـت. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت ؛ دهه فجر انقلاب آئینه اي اسـت کـه خورشید اسلام در او درخشید .

در روز ۴ بهمن ۱۳۵۷ چهارشنبه رژیم مزدور شاه برای پیش گیری از حضور امام خمینی در بین مردم ایران ارتش فرودگاه مهرآباد را بـه اشغال درآورد ودر ۵ بهمن ۱۳۵۷ دولت بختیار ۳ روز فرودگاههای کشور را بست.

اما در روز ۹ بهمن ۱۳۵۷ فرودگاه برای ورود امام خمینی بازگشایی شد ودر پی اعتصابات و تظاهرات و راه‌پیمایی مردم کـه خواستار بازگشایی فرودگاه مهرآباد بودند. دولت بختیار فرودگاه مهرآباد را از اشغال نظامی خارج کرد.

در روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ ساعت ۹ و ۲۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه حضرت امام خمینی پس از پانزده سال تبعید پای بر خاک ایران گذاشتند. فرمانداری نظامی بر اثر فشار مردم راه‌پیمایی و تظاهرات را برای ۳ روز آزاد اعلام کرد.

در روز ۲۱ بهمن دولت بختیار زمان حکومت نظامی را افزایش داده و حکومت نظامی را از ساعت ۴ بعدازظهر اعلام نمود ولی حضرت امام خمینی دستور شکستن زمان حکومت نظامی و حضور مردم در خیابانها را صادر نمودند. ‌ در تهران و شهرستان ها بین سربازان گارد و مردم مسلح درگیریهای بسیار شدید رخ داد.

روز سرنوشت فرا رسید ودر ۲۲ بهمن ۱۳۵۷؛ نظام پوسیده ستمشاهی فرو ریخت و ریشه هاي‌ فاسد دودمان سیاه پهلوی از این کشور اسلامی کنده شد.

در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تهران صحنه جنگ خونین مسلحانه بین مردم و سربازان طرفدار رژیم پهلوی گردیده اسـت و سرانجام با تسلیم تمامی نیروهای نظامی و پیروزی مردم مسلمان ایران رژیم ستمشاهی پس از ۵۷ سال ستم و ستم متلاشی گردید.

مبارزه پانزده ساله ملت مسلمان ایران بـه رهبری امام خمینی «ره» بـه ثمر رسید و با سرنگونی نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران پیروز گردید.

 

 

انشا با موضوع دهه فجر | انشا کوتاه 22 بهمن | متن های بلند به مناسبت 22 بهمن

 

 

انشا روز ۲۲ بهمن 

در بهمن ماه ۵۷؛ جهان شاهد تحولی شگرف و انقلابی عظیم و مردمی در تاریخ بود. قیام ملتی مصمم و یکپارچه با قلب هایي سرشار از عشق و ایمان. در بهمن ماه، رهبر بزرگ و نستوهی، پس از سال‌ها دوری از میهن، قدم بر خاک گلگون میهن گذاشت کـه آزادی و استقلال را نصیب امتی خداخواه کرد و بدین سان بهمن ۵۷ طلوع دوباره اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله را نوید داد.

 

 

انشا با موضوع دهه فجر | انشا کوتاه 22 بهمن | متن های بلند به مناسبت 22 بهمن

انشا دهه فجر جدید

 

دهه فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه، روزهایی ماندگار و فراموش ناشدنی در تاریخ ملت بزرگ ماست، روزهای پیروزی انقلاب اسلامی اسـت؛ انقلابی کـه رساترین فریاد تاریخ، یعنی امام امت، آن را رهبری کرد و بـه فرجام رساند و برای حفظ آن، با تمام وجود تلاش کرد.

انقلابی کـه مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی بود کـه در آن عده اي قلیل، با اعتقادی وسیع و راسخ، نیروهای کفر و باطل را شکست دادند و چشم قدرتمندان را خیره ساختند.

دهه فجر، فرصت بازنگری در ارزش ها و آرمان هاست؛ وقتی کـه امام آمد، ستم رفت، شاه رفت و پلیدی و تباهی و سیاهی رخت بربست.

وقتی کـه امام آمد، لاله ها سر از خاک برآوردند و فرشی برای گام هاي‌ پرصلابت او شدند.

وقتی کـه امام آمد، آزادی بـه منازل برگشت، ما استقلال خویش را باز یافتیم و جمهوری اسلامی با دست مبارک او بنیاد نهاده شد.

پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بی شک معجزه اي الهی بود کـه بـه دست معجزه گر مردی از نسل پاک رسول خدا صلی الله علیه و آله، بـه انجام رسید و چشم امید مظلومان و مستضعفان جهان را بـه خود خیره ساخت.

تأثیر سریع انقلاب اسلامی در منطقه و بر آشفتن شعله خشم مردم مسلمان و غیرمسلمان در تعداد زیادی از کشور های تحت سلطه استعمار، گواه روشنی بر این مدعاست؛ زیرا در کمتر مقطعی از تاریخ، شاهد پیروزی و تأثیرگذاری قاطع مردم بر حکوت فاسد بوده ایم.

مهمترین و اساسی ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی، قیام مردم برای خدا بودو این نکته اساسی برای غربی ها و افراد سیاسی مادی گرا کـه پیوسته بـه دنبال داشتن رفاه بیشتر هستند، قابل درک نبود.

حضرت امام «ره» پیش از آنچه مردم را بـه انقلاب بر ضد طاغوت وا دارد، انقلابی در درون دل هایشان آغاز کرد.

بنابر این انقلاب اسلامی ایران، انقلابی بود بر ضد تمام ارزش هاي‌ بـه ارث مانده از دوران ستم شاهی؛ انقلابی بود در روشها، منش ها، سنت هاي‌ جاهلی.

 

 

انشا با موضوع دهه فجر | انشا کوتاه 22 بهمن | متن های بلند به مناسبت 22 بهمن

 

دهه فجر  مبارک باد

 

سایت تالاب

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو