با احداث باغ تجاری گردو، میلیونر شوید!

منبع: تالاب

66

1400/11/26

18:50


با احداث باغ تجاری گردو، میلیونر شوید!

اکثر کشاورزان معتقدند باغ گردو دردسته‌ی باغ‌هایی با سوددهی بالا قراردارد. ودلیل آن‌را، قیمت مناسب نهال گردو و سازگاری آن بابیشتر شرایط آب‌و هوایی میدانند. درواقع همین طور است. با احداث باغ گردو میتوان به درآمدهای بسیار بالای میلیونی رسید. البته انتخاب و خرید بهترین نهال گردو وآگاهی از نحوه ی کاشت و نگهداری و رسیدگی از درختان، پیش‌نیاز این مهم است.

 

نهال گردو را میتوانید دربیشتر نقاط کشور کاشته و تا سالیان‌سال از محصول‌دهی بسیارعالی آن بهره ببرید. ازطرفی به‌علت مقاومت بسیار بالای این درخت، نیاز به رسیدگی کمتری دارد. از این‌رو، در هزینه‌های نگهداری و رسیدگی آن نیز صرفه‌جویی خواهدشد.

 

جالب است بدانید ممکن است یک رقم گردو برای باغ شما بسیار مناسب بوده و عملکرد عالی داشته باشد. اما همان رقم در باغ دیگری عملکرد مناسبی نداشته باشد. اما دلیل آن چیست؟ و چگونه میتوانیم ریسک‌های خرید نهال گردو را کاهش دهیم؟ در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه‌ی انتخاب و خرید بهترین نهال گردو و نحوه ی کاشت و نگهداری آن در باغ آشنا نماییم.

 

بهترین نهال گردو برای کاشت در باغ چیست؟

همانطور که دانستیم، شاید یک نهال گردو بسیارعالی باعملکرد بسیاربالا باشد؛ اما درباغ شما باردهی مناسبی نداشته باشد. در این بخش قصد داریم فاکتورهایی که‌در انتخاب و خرید نهال گردو تاثیرگذار است را با یکدیگر بررسی کنیم.

 

ارتفاع از سطح دریا :

به جرئت میتوان گفت، مهم‌‌ترین فاکتوری که در انتخاب بهترین نهال گردو تاثیرگذار است “ارتفاع از سطح دریا” میباشد. هرمنطقه دارای یک ارتفاع مشخص ازسطح دریا است. وهر ارتفاع از سطح دریا دارای شرایط آب وهوایی و اقلیمی و میزان رطوبت خاصی است که زمینه را برای رشد یک رقم گردو فراهم مینماید. برای مثال مناطق مرتفع، مانند کوهها دارای آب و هوای سردتری هستند. باتوجه به‌این موضوع باید درختان گردویی را برای کاشت در این باغ‌ها انتخاب کنیم، که توانایی تحمل میزان سرمای منطقه را داشته باشد، و‌در اثر سرما از بین نرود. خوشبختانه ارتفاع از سطح دریای اکثر ارقام گردو توسط محققین بدست آمده و در سایت پالیزگردو وجود دارد. شما میتوانید پس از کسب اطلاع از ارتفاع ازسطح دریای منطقه‌ی خود، و مقایسه‌ی آن با ارتفاع ازسطح دریای نهال‌های گردو؛ بهترین نهال گردو را برای باغ خود انتخاب کنید.

 

عملکرد درخت گردو :

پس از گذر از مرحله ی قبلی، فاکتور بعدی که در انتخاب نهال گردو برای‌ما حائز اهمیت است، حداکثر باردهی درخت درهکتار است. شاید یک رقم با ارتفاع از سطح دریای منطقه‌ی ما سازگاری داشته باشد، اما به طورکلی عملکرد درخت در بهترین شرایط نیز ضعیف باشد. به همین دلیل نهالستان‌های بزرگ بهترین ارقام گردو با باردهی بسیار عالی را اعلام نموده اند و توصیه میکنند؛ رقم نهال گردو خود را از بین این موارد انتخاب کنید.

 

بهترین رقم گردو

نهال گردو تویسرکان در ارتفاع 0 تا 3000 متر از سطح دریا بهترین عملکرد را دارد.

نهال گردو کانادایی (ژنوتیپ کانادایی) یکی از بهترین ارقام برای کاشت در ارتفاع 0 تا 3000 متر از سطح دریا میباشد.

نهال گردو چندلر بهتر است در ارتفاع 0 تا 1200 متر از سطح دریا کاشته شود.

نهال گردو فرنور برای کاشت در ارتفاع 0 تا 3000 متر از سطح دریا مناسب است.

نهال گردو اسرائیلی برای کاشت در ارتفاع 0 تا 2000 متر از سطح دریا مناسب است.

 

با احداث باغ تجاری گردو، میلیونر شوید!

خرید بهترین نهال گردو

پس‌از انتخاب بهترین نهال گردو برای کاشت در باغ خود، نوبت به خرید آن میرسد. همواره توصیه میشود نهال گردوی خود را از یک نهالستان معتبر خریداری نماییم. اما دلیل آن چیست؟

 

نهالستان‌های معتبر دارای گواهینامه از جهادکشاورزی میباشند. بنابراین با تمامی اصول پرورش نهال گردو آشنایی داشته و در نهایت، نهال سالم و با کیفیت برای باغدار تولید مینمایند. به همراه تمامی نهال‌ها ضمانتامه کتبی و گواهی سلامت نهال ارائه میشود. به‌این ترتیب ریسک‌های ناشی از خرابی نهال و بیماری، به حداقل میرسد. خرید نهال گردو روش سریعتری نسبت به کاشت بذر است. و ریسک‌های ناشی از خرابی بذر را از بین میبرد. با خرید نهال گردو از نهال فروشی میتوانید هرگونه مشاوره درحوزه‌ی کاشت نهال و احداث باغ را از کارشناسان نهالستان دریافت نمایید.

 

نهالستان پالیزگردو با مدیریت جناب آقای سعید قاسمی، بزرگترین نهالستان در شمال غرب کشور میباشد. این نهالستان دارای گواهینامه معتبر و رسمی از جهاد کشاورزی بوده و دارای شماره ثبت اختراع میباشد. نهال فروشی پالیزگردو، با بیش از نیم قرن سابقه فعالیت رسمی در زمینه فروش انواع نهال گردو باکیفیت است. به منظور تکریم مشتری، امکان خرید نهال گردو به صورت حضوری و یا تلفنی و حتی به صورت آنلاین برای باغداران عزیز فراهم شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت پالیزگردو مراجعه کنید.

وب سایت :http://bia2safa.net/goto/web/url/2779247

شماره تماس : مهندس سعید قاسمی 09141832393 

 

نحوه ی کاشت بهترین نهال گردو

پس از انتخاب و خرید بهترین نهال گردو؛ باید از سلامت نهال اطمینان حاصل نماییم. از این رو تمامی بخش‌های آن‌ از جمله شاخه و برگ و ریشه و تنه درخت را با دقت بررسی میکنیم. هرگونه تغییر رنگ و حالت و یا بریدگی و زخم روی آن‌ها باید مهم تلقی شود. چراکه میتواند نمادی از وجود بیماری یا آفت دردرختان باشد. پس از اطمینان از سلامت نهال گردو نوبت به کاشت آن‌ میشود. پس از آزمایش خاک؛ اکنون میدانیم چه موادمعدنی درخاک بیشتر و درچه مواردی با فقدان مواجه هستیم.

 

‌بااستفاده از کود شیمیایی و آلی و شخم زدن زمین، خاک را یکدست و مناسب برای رشد درخت گردو میکنیم. (برای کسب آگاهی از کودهای مورد نیاز، به مطلب تغذیه و کوددهی درخت گردو در سایت پالیزگردو مراجعه نمایید.) چاله‌های کاشت گردو معمولا از یک فصل قبل تر آماده میشوند.

 

آنها معمولا بین 30 تا 60 سانتیمتر عمق و قطرشان حدود 30 تا 50 سانتیمتر است. فاصله‌ی کاشت استاندارد نهال گردو 6*6 یا 7*7 متر است. باید توجه داشته باشید که محل کاشت باید کاملا آفتابگیر باشد، تا بتواند نیاز درخت به نور خورشید برای انجام عملیات فتوسنتز را فراهم کند. عدم رعایت فاصله‌ی کاشت اعلام شده میتواند در رشد درختان گردو اختلال ایجاد کرده و یا باعث هدر رفت زمان و سرمایه خواهد شد. پس از کاشت نهال گردو روی خاک ضربه زده تا کاملا سفت شود. سپس بلافاصله آنرا آبیاری نمایید.

 

نحوه ی نگهداری از بهترین نهال گردو

نگهداری از نهال گردو شامل سمپاشی، کوددهی؛ هرس سالیانه و آبیاری میباشد. دراین بخش به شرح مهم‌ترین مراحل نگهداری یعنی آبیاری میپردازیم.

 

با احداث باغ تجاری گردو، میلیونر شوید!

آبیاری درخت گردو

برای آبیاری درختان گردو میتوانید از دو روش

آبیاری منظم

آبیاری دیمی

 

استفاده نمایید. لازم است بدانید درختانی که به صورت دیمی آبیاری میشوند باردهی کمتر و عمر اقتصادی کوتاهتری دارند. ازطرفی این درختان دربرابر بیماری‌ها و آفات آسیب‌پذیر ترند. بنابراین توصیه میکنیم از روش آبیاری منظم برای آبیاری درخت گردو استفاده کنید. بهترین روش برای آبیاری درختان، استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار بابلر است. به این ترتیب علاوه بر آبیاری منظم درختان؛ در مصرف آب نیز تا حدود زیادی صرفه جویی خواهد شد. همچنین میتوان درختان را به صورت هدفمند آبیاری کرد. (درختان درفصل بارندگی وفصل سرما نیاز به آبیاری کمتر ودر فصل گرما و فصل رشد نیازبه آبیاری بیشتری دارند.) در این روش رشد علف هرز در باغ به شدت کاهش یافته و بیماری‌ها از درخت به درخت دیگر از طریق جریان آب منتقل نمیشود.

هرهکتار از باغ گردو در سال نیازمند 8 تا 10 هزار مترمکعب آبیاری میباشد. این رقم ‌بااستفاده از روش آبیاری قطره ای به 6 تا 8 هزار مترمکعب کاهش میابد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو