فهرست هنرمندان پول دار

منبع: ایران آرت

94

1400/11/26

18:51


تمامی ۱۰ چهره نخست در فهرست پردرآمدترین‌های دنیای هنر و سرگرمی مرد هستند

ایران آرت: نشریه فوربس فهرستی تازه از پردرآمدترین چهره‌‌‌‌‌‌های عرصه هنر و سرگرمی را در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد.

در این فهرست، همچون گذشته جرج لوکاس، خالق «جنگ ستارگان» (Star Wars) در صدر فهرست ثروتمندترین سلبریتی‌‌‌های جهان قرار داد. او که در سال ۲۰۱۸ با ثروت خالص ۴/ ۵ میلیارد دلار و به لطف فروش استودیو فیلم‌سازی خود با نام لوکاس فیلم (Lucasfilm) در صدر قرار گرفته بود امسال هم با ۵/ ۶ میلیارد دلار در صدر این فهرست است.

اما در جایگاه دوم، استیون اسپیلبرگ کارگردان معروف سینما قرار دارد. او تقریبا با ثروتی برابر نیمی از ثروت لوکاس پولدارترین کارگردان دنیا و دومین چهره پردرآمد سال ۲۰۲۱ بوده است.

اما «پیتر جکسون» که بیشتر برای ساخت سری فیلم‌‌‌های «ارباب حلقه‌‌‌ها» شناخته شده است در سال گذشته میلادی ۵۸۰‌میلیون دلار درآمد داشته که بخش عمده آن از محل فروش بخشی از کمپانی جلوه‌‌‌های بصری «Weta Digital» به مبلغ ۶/ ۱میلیارد دلار به کمپانی «Unity Software» حاصل شده است.

نشریه فوربس تخمین زده «جکسون» ۶۰۰‌میلیون به صورت نقد و ۳۷۵‌میلیون دلار از طریق سهام طی این معامله کسب کرده تا پس از «جورج لوکاس» و «استیون اسپیلبرگ» به سومین فرد در تاریخ سینما تبدیل شود که از طریق ساخت فیلم‌، میلیاردر می‌شود.

تمامی ۱۰ چهره نخست در فهرست پردرآمدترین‌های دنیای هنر و سرگرمی در سال ۲۰۲۱ مرد هستند و در فهرست ۲۰‌‌‌تایی نشریه فوربس تنها ۳ زن حضور دارند.

«باب دیلون»، «پل سایمون» و «بروس اسپرینگستین» از جمله چهره‌‌‌های دنیای موسیقی نیز در این فهرست هستند و «بروس اسپرینگستین» که با فروش موسیقی خود به کمپانی سونی ۵۰۰‌میلیون دلار درآمد داشت در رتبه دوم پس از «پیتر جکسون» قرار گرفته است.

«تری پارکر» و «مت استون» که با عقد قراردادی ۶ ساله به ارزش ۹۰۰‌میلیون دلار با کمپانی پارامونت‌پلاس برای ساخت چند فیلم همکاری می‌کنند، درآمد ۲۱۰‌میلیون دلاری را در سال گذشته  کسب کردند و در رتبه ششم این فهرست قرار دارند و «کانیه وست» و «جی زی» دو چهره عرصه موسیقی و «دواین جانسون» بازیگر فیلم‌‌‌های اکشن دیگر چهره‌‌‌های حاضر در فهرست ۱۰ چهره پردرآمد عرصه سرگرمی و هنر سال ۲۰۲۱ هستند.

«ریس ویترسپون» موفق‌‌‌ترین زن در این فهرست است که با درآمد ۱۱۵‌میلیون دلاری در رتبه ۱۲ قرار گرفت.

درآمدهای شفاف

اعلام رسمی و علنی درآمدهای سلبریتی‌‌‌ها در دنیا در حالی انجام می‌شود که معادلات مالی و دستمزدهای بازار هنر ایران و به‌ویژه سینماگرها همچنان مخفی است.

در جشنواره فجر امسال هم با این موضوع شوخی شد. اگرچه برخی از سینماگران دریافت حمایت‌‌‌های مالی از نهادهای دولتی را اعلام کردند اما در نشست خبری فیلم «خائن کشی» تهیه‌‌‌کننده و یکی از بازیگران فیلم در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره هزینه فیلم فقط شوخی کردند و طفره رفتند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو