زیباترین جاذبه‌های قرون وسطایی – بخش دوم

زیباترین جاذبه‌های قرون وسطایی – بخش دوم


منبع: فوت و فن

50

1400/11/26

18:53


زیباترین جاذبه‌های قرون وسطایی – بخش دوم

در دوره قرون وسطی، برخی از بهترین بناها و سازه‌ها در تاریخ ساخته شده‌اند. در دوره بین سال‌های ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ پس از میلاد، شهرهای پیچیده و ساختمان‌های مذهبی برجسته در سرتاسر جهان ساخته شدند.

در ادامه همراه با ما باشید تا زیباترین جاذبه‌های قرون وسطایی را به شما معرفی کنیم.

سه بتکده معبد چونگ شنگ، دالی، چین

Three Pagodas of Chongsheng Temple, Dali, Yunnan, China

Three Pagodas of Chongsheng Temple, Dali, Yunnan, China

در کوهپایه کوهستان کانگشان، سه بتکده طبقه طبقه از میان درختان سر به فلک کشیده‌اند. این مکان‌ها به آثار باستانی و برجسته در ایالت یونان کشور چین تبدیل شده‌اند. این سه بتکده که در ساحل دریاچه ارهای واقع شده‌اند، یک متساوی‌الاضلاع شکل می‌دهند. قدیمی‌ترین آن‌ها، عمارت ژیانژان است که قدمت آن به بیش از هزار سال قبل و دوران سلسله تانگ باز می‌گردد. این سازه حدود ۶۹ متر ارتفاع دارد و دو بتکده دیگر در حدود یک قرن بعد ساخته شده‌اند.

شهر قدیمی هانوی، هانوی، ویتنام

Hanoi Old Town Quarter, Hanoi, Vietnam

Hanoi Old Town Quarter, Hanoi, Vietnam

خیابان‌های باستانی شمال پایتخت کشور ویتنام، بیشتر برای معماری سبک استعماری فرانسوی خود شناخته می‌شود و دارای زیبایی خاصی هستند. بخش قدیمی شهر، مکانی است که شما آثار قرون وسطایی را مشاهده خواهید کرد. در این مکان، ساختمان‌های تاریخی در میان ساختمان‌های مدرن قرار گرفته‌اند و ظاهری عجیب به شهر داده‌اند. معبد ادبیات که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، در فاصله کوتاهی از دریاچه هوآن کیم واقع شده و قدمت آن به حدود سال ۱۰۷۰ میلادی باز می‌گردد.

فاس، مراکش

Fez, Morocco

Fez, Morocco

شهر فاس در مراکش در سال ۷۸۹ پس از میلاد مسیح توسط ادریس اول تاسیس شده و قدیمی‌ترین شهر امپراتوری مراکش محسوب می‌شود. این شهر به خوبی تا به امروز حفظ شده و خیابان‌های هزارتوی آن همانند گذشته باقی مانده‌اند. امروزه این شهر در فهرست آثار یونسکو قرار گرفته و از جمله مکان‌های گردشگری برجسته مراکش محسوب می‌شود. از جمله جاذبه‌های آن می‌توان به مساجد و مدرسه‌هایی اشاره کرد که مربوط به قرون وسطی هستند. دانشگاه القرائویین در میانه قرن نهم میلادی تاسیس شده و قدیمی‌ترین دانشگاه جهان است.

روستوف، روسیه

Rostov, Yaroslavl Oblast, Russia

Rostov, Yaroslavl Oblast, Russia

برای اولین بار در سال ۸۶۲ میلادی به شهر روستوف اشاره شده و این شهر، یکی از بهترین شهرهای روسیه از دوران قرون وسطی به شمار می‌رود. این شهر در نزدیکی دریاچه نیرو و در ۲۰۰ کیلومتری شمال شرقی مسکو قرار گرفته و در قرن سیزدهم و چهاردهم میلادی به مرکز مذهبی مهمی در روسیه تبدیل شده است.

ویسبی، گاتلند، سوئد

Visby, Gotland, Sweden

Visby, Gotland, Sweden

شهر ویسبی در فهرست میراث یونسکو قرار گرفته و بدون شک، شهری همانند داستان‌های خیالی است. دیوار باستانی شهر به طول ۳.۵ کیلومتر ادامه دارد و در نزدیکی آن، مکان‌های باستانی مختلفی از جمله یک کلیسای قرن دوازهمی وجود دارند. این شهر که در ساحل جنوب شرقی سوئد واقع شده، مرکز تجاری مهمی در شمال اروپا بوده و بسیاری از برجک‌های قرن سیزدهمی آن، برای محافظت از آن در برابر دشمنان خارجی بوده است.

دلفت، هلند

Delft, the Netherlands

Delft, the Netherlands

شهر دلفت جدای از سفالگری منحصربه‌فرد و دانشگاه معتبرش، برای مناظر قرون وسطایی‌اش بسیار شهرت دارد. علاوه بر این، کانالی که از آبراه شیه بین راتردام و هاگ ساخته شده، مربوط به قرن چهاردهم میلادی است. شهر دلفت در سال ۱۰۷۵ میلادی شکل گرفته و در سال‌های پس از آن، بسیاری از ساختمان‌های قرون وسطایی همچون برج تالار شهر و کلیسای قدیمی به آن اضافه شده‌اند. تنها یکی از چهار دروازه این شهر تا به امروز پابرجا مانده است که دروازه شرقی آن است.

قلعه ویاندن، ویاندن، لوکزامبورگ

Vianden Castle, Vianden, Luxembourg

Vianden Castle, Vianden, Luxembourg

قلعه جادویی ویاندن در بالای تپه‌ای مشرف به دره آور قرار گرفته و توسط سلسله هوهنستافن و بر پایه یک قلعه رومی ساخته شده است. این قلعه که در بین قرن یازده تا چهارده میلادی ساخته شده، زمانی محل زندگی هنری اول، پادشاه ویاندن، بوده که ارتباط نزدیکی به خانواده سلطنتی فرانسه داشته است. امروزه، این قلعه یک موزه است و در قرن بیستم، مورد بازسازی قرار گرفته است.

ارگ الحمبرا، گرانادا، اسپانیا

Alhambra Palace, Granada, Andalusia, Spain

Alhambra Palace, Granada, Andalusia, Spain

قلعه الحمبرا در خارج از شهر گرانادا و بر روی تپه‌ای قرار گرفته است. این مکان خارق‌العاده و برجسته در کشور اسپانیا، یکی از زیباترین ارگ‌های اسلامی در جهان محسوب می‌شود. این ارگ در قرن سیزدهم میلادی و پیرامون یک قلعه که از قبل وجود داشته، ساخته شده است. این بنای تاریخی، نشانه‌ای از حکومت محمد ابن یوسف بن نصر مشهور به الحمار بوده است. امروزه، شما می‌توانید از این قلعه و ساختمان‌های مجاور آن، لذت ببرید.

تراکای، ویلنیوس، لیتوانی

Trakai, Vilnius, Lithuania

Trakai, Vilnius, Lithuania

پایتخت قدیمی کشور لیتوانی، میراثی جذاب و تماشایی است که می‌توان آن را از روی خانه‌های چوبی رنگانگ آن مشاهده نمود. این مکان، زمانی، محل قدم گذاشتن دوک‌ها و اشراف‌زاده‌ها بوده است. از جمله قلعه‌ها و ساختمان‌های برجسته این کشور می‌توان قلعه تراکای از قرن چهاردهم را نام برد که یک گوهر قرون وسطایی در دریاچه گالو محسوب می‌شود.در ساحل جنوبی دریاچه نیز می‌توان قلعه شبه جزیره تراکای را مشاهده کرد.

بامبرگ، باواریا، آلمان

Bamberg, Bavaria, Germany

Bamberg, Bavaria, Germany

برای اولین بار، در سال ۹۰۲ میلادی به شهر بامبرگ اشاره شده است. این شهر که جزو میراث یونسکو است، جواهری در باواریا به شمار می‌رود. خیابان‌های سنگ‌فرش، مغازه‌های قرون وسطایی و چندین تپه با کلیسایی روی آن‌ها، به این شهر جلوه خاصی داده است. شهر بامبرگ، زمانی مرکزی برای امپراتوری روم بوده و دوک هنری دوم، زمانی که در سال ۱۰۰۷ میلادی شاه آلمان شده، می‌خواسته تا آن را به شهری مشابه روم تبدیل کند. این شهر در قرن دوازدهم میلادی، با موجی از تغییرات روبه‌رو شد و از جمله جاذبه‌ها و مکان‌های قرون وسطایی برجسته این شهر می‌توان کلیسای جامع سبک گوتیک آن، خانه‎‌های نیمه چوبی ونیز کوچک و نقاشی‌های دیواری تالار شهر را نام برد. تالار شهر بامبرگ در جزیره‌ای در رودخانه رگنیتز واقع شده است که باعث شکل‌گیری منظره بسیار جالب توجه و برجسته‌ای شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو