شبکه آمریکایی سی ان ان همراه با سیاست‌های کاخ سفید مدعی شد که روسیه در حال کسب آمادگی بیشتر برای حمله به اوکراین است.

 شبکه خبری سی ان ان به نقل از آنه که منابع خبری آگاه نامید، گفت که رشته اطلاعات نشان می دهد نیروهای روسیه در اطراف مرز با اوکراین به وضوح توانایی خود برای حمله را تقویت می کنند.

سی ان ان افزود: آنها خودشان را آماده تر می کنند و این اطلاعات آمریکا را به این نتیجه رسانده که حمله روسیه از جمله تهاجم به کی یف پایتخت اوکراین می تواند بدون هیچ هشداری آغاز شود.

سی ان ان نوشت که با ارزیابی‌های اخیر در حال حاضر حدود ۱۳۰ هزار نیروی روسی یا بیشتر در مرز اوکراین حضور دارند.

سی ان ان می گوید که این درحالیست که برخی مقامات ارشد دولت ایالات متحده معتقدند که هنوز اقدامات روسیه را به عنوان "آماده سازی نهایی" نمی دانند زیرا پوتین هنوز زمان دارد تا دستور توقف هرگونه اقدام نظامی را بدهد.

وزرای دفاع ناتو چهارشنبه و پنجشنبه در بروکسل گردهم می آیند و در حال حاضر آمریکا نمی تواند احتمال اقدام نظامی روسیه در این نشست را رد کند. انتظار می رود لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در این نشست شرکت کند.

تنش ها در روزهای اخیر بر سر اوکراین میان آمریکا و اروپا با روسیه، در پی ادعای شماری از سران غربی مبنی بر احتمال حمله مسکو به کی یف در روز چهارشنبه ۱۶ فوریه، بالا گرفته است.

روسیه اعلام کرده که قصدی برای حمله نظامی به اوکراین ندارد و در صدد دریافت تضمین های امنیتی است که مانع از توسعه ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا (ناتو) می شود.