وزیر آموزش و پرورش گفت: رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا الزامی است و نباید پروتکل‌ها را در کلاس های حضوری به واسطه واکسیناسیون نادیده گرفت.

"یوسف نوری" پنجشنبه شب در مراسم افتتاح یک مدرسه دخترانه ۹ کلاسه واقع در روستای اسماعیل آباد تبادکان که با مشارکت افراد نیکوکار ساخته شده است، افزود: اختیاراتی به استان‌ها داده شده و مدیران مدارس نیز با توجه به آموزش‌هایی که فراگرفته‌اند تصمیم گیری خواهند کرد.

وی با اشاره به سفر خود به استان خراسان رضوی ادامه داد: در سفر به مناطق مختلف کشور و استان خراسان رضوی وضعیت موجود و میزان کاستی‌ها سنجیده ‌شود تا با برنامه ریزی، این بخش ها به سرانه مناسب کشوری برسد.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: شعار این دولت، مردمی بودن برای ایجاد عدالت است و بر همین اساس، ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم می تواند به نزدیک شدن به عدالت در کشور کمک کند.

نوری توضیح داد: در دهه مبارک فجر امسال ۱۳ هزارو ۴۵۰ کلاس و فضای آموزشی افتتاح شد که بیش از ۵۰ درصد آنها با مشارکت افراد خیر اندیش و نیکوکار صورت گرفت.

وی تاکید کرد: این امر نشان از اهمیت مردم کشور برای ساخت ایرانی آباد توسط آیندگان این مرز و بوم دارد و اگر ساخت فضاهای آموزشی در مناطق کمتربرخوردار صورت گیرد در آینده شاهد خواهیم بود که از این مناطق افراد، کارآفرین و بسیاری از مسوولان آینده کشور بیرون خواهند آمد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد:با تعریف منابع پایدار می‌توان برای رسیدن به سرانه کشوری اقدام کرد و این در حالی است که در بودجه سال آینده نیز ردیف هایی دیده شده تا عدالت بین فضاهای آموزش و پرورش ایجاد شود.

نوری ادامه داد: برای مقاوم سازی مدارس قدیمی هم اعتباری هر ساله در آموزش و پرورش اختصاص داده می‌شود تا مدارس واجد شرایط در چرخه بهره برداری قرار داشته باشد.

وی به مشارکت افراد خیر در ساخت فضاهای آموزشی اشاره و اضافه کرد: اعتباراتی که در اختیار وزارت قرار دارد، کفایت ساخت و تجهیز مدارس را نمی‌کند ولی با مشارکت افراد خیّر این کار شدنی است. همچنین با استفاده از ظرفیت مسوولیت اجتماعی که قانون برای بسیاری از شرکت ها در نظرگرفته می توان درصدی از درآمد این شرکت‌ها را به آموزش و پروش اختصاص داد.

نوری گفت: با حمایت دیگر نهادهای دولتی مانند ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و یا بانک‌های کشور، می‌توان در افزایش سرانه آموزشی کشور اقدام موثری انجام داد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم افزود: دانش آموزان دختر این مدرسه در گذشته باید مسافت طولانی را برای رسیدن به نزدیک ترین کلاس خود طی و به همین دلیل برخی از آنها ترک تحصیل می‌کردند. از مهرماه سال جاری و با راه اندازی این مرکز آموزشی، دغدغه ای از خانواده و دانش آموزان این مرکز آموزشی رفع شد.

قاسمعلی خدابنده گفت: منطقه تبادکان با داشتن بالغ بر ۱۴۵ هزار دانش آموز ، دارای سرانه فضای آموزشی دو متر است که این رقم حتی نسبت به سرانه استان رقم ناچیزی است.

وی به مشارکت افراد نیکوکار اشاره کرد و ادامه داد: بالغ بر ۵۰۰ فضای آموزشی در حال ساخت در استان خراسان رضوی وجود دارد و این در حالی است که در منطقه تبادکان بیش از ۳۰۰ کلاس کانکسی وجود دارد و با حمایت آموزش و پرورش و افراد خیر، شرایط ایجاد کلاس مناسب برای حضور دانش آموزان فراهم شود.

دبیرستان دخترانه " زنده یاد دکتر محمدتقی صراف"با زیربنای هزارو ۳۰۰ مترمربع دارای ۹ کلاس درس است که با صرف اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال در منطقه‌ی اسماعیل آباد مشهد احداث شد.