به بیان دیگر کاربران به چه دلیل خرید بیت کوین، خرید اتریوم و یا خرید تتر را در اولویت‌های خود قرار می‌دهند؟ احتمالا شما هم برای ورود به بازار به سمت این ۳ ارز خواهید رفت. در ادامه خواهیم گفت که چرا این ۳ ارز به پرکاربردترین ارزهای بازار تبدیل شده‌اند و چرا شما به آن‌ها نیاز دارید.

خرید و فروش بیت کوین با بیشترین حجم مبادلاتی

اولین ارزی که باید در بدو ورود به بازار بشناسید بیت کوین است. این ارز شناخته شده‌ترین رمز ارز بازار محسوب می‌شود و گاها رمز ارزها را با بیت کوین می‌شناسند. از این رو اگر بخواهید اطلاعات مورد نیاز در حوزه ارزهای دیجیتال را فرا بگیرید باید بیت کوین را بشناسید. BTC اکنون یک دارایی مالی قابل معامله در سطح جهانی است که پرمعامله‌ترین ارز دیجیتال نیز می‌باشد.

در سال ۲۰۰۸ بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو به عنوان یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز ارائه شد. ناکاموتو در سال ۲۰۰۹ اولین فروش بیت کوین را انجام داد و اولین تراکنش بلاکچین ایجاد شد. هدف ناکاموتو ارائه یک جایگزین برای ارزهای فیات بود تا بتواند معایب آن را از بین ببرد. از معایب مختلف ارزهای فیات می‌توان به وجود تورم، امنیت پایین، انتقالات کند و پر هزینه اشاره کرد. بلاکچین به معنای زنجیره‌ای از بلاک‌ها بوده که هر بلاک شامل اطلاعات یک تراکنش است. تمامی اطلاعات تراکنش‌ها در یک دفتر کل به نام لجر ثبت و ضبط می‌شود. خصلت مهم بیت کوین این است که به صورت نیمه ناشناس است. مثلا در نظر بگیرید شما خرید بیت کوین انجام داده اید. در این صورت اطلاعات شخصی شما مثل اسم و فامیل ناشناس خواهد بود ولی آدرس کیف پول شما در دفتر کل ثبت شده و قابل شناسایی است. در یک خرید و فروش بیت کوین آدرس کیف پول‌ها و مقدار ارز مورد مبادله در بلاکچین ثبت می‌شود.

اتریوم

خرید و فروش اتریوم با بیشترین رشد در بازار

اتریوم دومین ارز بازار از نظر حجم مبادلاتی است. بلاکچین اتریوم بزرگترین بلاکچین موجود است که همین موضوع باعث می‌شود این ارز را به عنوان دومین ارز مهمی که باید بشناسید، قرار دهیم. در واقع اتریوم یک پلتفرم آزاد و منبع باز است که به توسعه دهندگان امکان می‌دهد برنامه‌های غیر متمرکز را بر روی آن اجرا کنند. بیشتر توکن‌ها، نرم افزارهای غیر متمرکز یاDAPPS  و حتی NFTهای مختلف که در بازار می‌بینید بر بستر اتریوم فعالیت می‌کنند. استفاده‌های متعدد باعث شده اتر که در واقع رمز ارز این پلتفرم محسوب می‌شود بسیار مورد استفاده قرار گیرد. مثلا توسعه دهندگان برای طراحی و اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز خود بر این بلاکچین نیاز به خرید و فروش اتریوم دارند تا بتوانند کارمزد شبکه را پرداخت کنند. از این رو اتریوم را می‌توان یکی از مهم ترین پلتفرم‌ها و رمز ارزها در بازار دانست. اتریوم ۲.۰ (اغلب به عنوان ETH2 شناخته می‌شود) یک ارتقاء بزرگ برای شبکه اتریوم است. این برنامه به گونه‌ای طراحی شده است که به شبکه اتریوم اجازه رشد دهد و در عین حال امنیت، سرعت و کارایی را افزایش دهد

اتریوم تنها رمزارزی است که رشد آن در کوتاه مدت از بیت کوین هم بیشتر بوده است. به همین دلیل بسیاری از سرمایه گذاران این ارز را همیشه در سبد سرمایه گذاری خود نگهداری می‌کنند و کمتر قصد فروش اتریوم را دارند. اگر شما قصد دارید به بازار ارزهای دیجیتال وارد شوید، یکی از مهم ترین گزینه‌های شما خرید اتریوم است.

تتر

خرید و فروش تتر؛ مهم‌ترین ابزار تریدرها

تتر سومین ارز دیجیتالی است که قصد داریم در اینجا به آن بپردازیم. یکی از مشکلاتی که تا چندی پیش سرمایه گذاران و تریدرهای ارز دیجیتال با آن دست و پنجه نرم می‌کردند، تبدیل رمز ارزها با ارزهای فیات و بالعکس بوده است. همانطور که می‌دانید بازار ارزهای دیجیتال با فراز و نشیب‌های بسیاری روبه رو است. از این رو سرمایه گذاران و تریدرها برای در امان ماندن از سقوط بازار باید رمزارزهای خود را به ارزهای فیات تبدیل می‌کردند. از این رو استیبل کوین‌ها به بازار معرفی شدند. در واقع استیبل کوین‌ها همان ارزهای فیات هستند که بر بستر ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند. معروف‌ترین و مطرح‌ترین استیبل کوین بازار تتر است. تتر به عنوان یک توکن ابزاری برای نشان دادن ارز فیات و استفاده از فناوری بلاک چین برای ساده‌سازی پرداخت‌های فرا مرزی ایجاد شد و نسبت ۱ به ۱ نسبتاً ثابت آن با دلار، آن را به یک سرمایه‌گذاری امن در ارزهای دیجیتال تبدیل می‌کند.

با وجود تتر، سرمایه گذاران و تریدرها برای حفظ ارزش سرمایه خود از سقوط بازار نیاز به خارج شدن از بازار و تبدیل ارزهای خود به ارزهای فیات ندارند و صرفا با فروش رمز ارزهای خود و خرید تتر می‌توانند دارایی‌های خود را حفظ کنند. در نتیجه بعد از سقوط بازار می توانند با فروش تتر دوباره وارد بازار شوند. از این رو اگر شما هم به فکر خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستید و می‌خواهید در این بازار سرمایه گذاری کنید، احتمالا به خرید و فروش تتر خواهید پرداخت.

نتیجه گیری

در اینجا 3 ارزدیجیتالی که باید بشناسید را بررسی کردیم. ولی سوالی که باقی می‌ماند این است که این ارزها را از کجا می‌توان خرید؟ برای خرید بیت کوین، خرید اتریوم و یا خرید تتر راه‌های بسیاری وجود دارد. مثلا می‌توانید از صرافی‌های داخلی و یا خارجی استفاده کنید. ولی نکته‌ای که باید آن را مد نظر قرار دهید این است که صرافی‌های بین المللی به دلیل تحریم‌ها علیه ایران از ارائه خدمات به کاربران ایرانی خودداری می‌کنند. از این رو توصیه می‌شود از صرافی‌های داخلی استفاده کنید. یکی از مطرح‌ترین صرافی‌های داخلی ایرانیکارت است که در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند. این صرافی با داشتن تیم پشتیبانی خوب و سابقه بالا توانسته اعتماد کاربران را به خود جلب کند. برای استفاده از خدمات ایرانیکارت می‌توانید از طریق وب سایت iranicard.ir اقدام کنید.