طرز تهیه شیرینی کاکائویی

طرز تهیه شیرینی کاکائویی ساده فیلم طرز تهیه شیرینی کاکائویی طرز تهیه شیرینی با پودر کاکائو طرز پخت شیرینی کاکائویی مجلسی طرز تهیه شیرینی کاکائویی بدون فر طرز تهیه شیرینی شکلاتی یخچالی شیرینی کاکائویی عید عکس شیرینی کاکائویی

شیرینی کاکائویی یکی از انواع شیرینی های ساده خانگی است که یک گزینه مناسب برای سرو در کنار چای می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی کاکائویی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی کاکائویی
آرد۷۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ۱ عدد
کره۵۰ گرم
شکر½ لیوان
نمک۱ پنس
وانیلنوک قاشق چایخوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
مغز گردو½ لیوان

طرز تهیه شیرینی کاکائویی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی کاکائویی ساده ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا وانیل را به همراه نمک و بکینگ پودر به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم. در ادامه کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط تخم مرغ را با لیسک هم می زنیم تا مواد ترکیب یکدست شود. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و به تدریج به مایه شیرینی اضافه می کنیم، سپس با لیسک مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مغز گردو را به کمک چاقو به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس درون مایه شیرینی می ریزیم و با لیسک مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم. در ادامه روی سطح کار را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر را روی آن قرار می دهیم و با وردنه باز می کنیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را با قالب دلخواه کاتر می ریزیم، سپس درون سینی فر قرار می دهیم و روی شیرینی ها را به دلخواه طرح می زنیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۲ دقیقه پخته شوند.

مرحله هفتم

در نهایت پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس بدون دست زدن به آن ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در ادامه شیرینی های کاکائویی را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و با چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.