طرز تهیه ساندویچ ماهی

طرز تهیه ساندویچ ماهی ترکیه طرز تهیه ساندویچ ماهی قزل آلا ساندویچ ماهی سالمون طرز تهیه ساندویچ دریایی ساندویچ ماهی در تهران ساندویچ ماهی کبابی

ساندویچ ماهی یکی از انواع ساندویچ های خوشمزه دریایی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ساندویچ ماهی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماهی بدون استخوان۶۰۰ گرم
برگ بو۲ عدد
کرفس۱ ساقه
سیب زمینی بزرگ۲ عدد
پیاز۳ عدد
روغن مایعبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه ساندویچ ماهی

مرحله اول

برای تهیه ساندویچ ماهی خوشمزه ابتدای کار ماهی را به ۴ تا ۵ قسمت مساوی تقسیم می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و ماهی را درون قابلمه قرار می دهیم، سپس تا اندازه ای که روی ماهی را بگیرد آب اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. در ادامه پوست ۱ عدد پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به ۴ قسمت تقسیم می کنیم و درون قابلمه حاوی ماهی قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله زمانی که آب جوش آمد حرارت را ملایم می کنیم و اجازه می دهیم ماهی درون آب جوش بماند. در ادامه ساقه کرفس را به ۳ قسمت تقسیم می کنیم، سپس به همراه برگ بو روی ماهی قرار می دهیم تا بوی زهم ماهی را بگیرد.

مرحله چهارم

در این مرحله زمانی که گوشت ماهی پخته شد حرارت را خاموش می کنیم و ماهی را از قابلمه خارج می کنیم. در ادامه استخوان و پوست ماهی را جدا می کنیم، سپس گوشت ماهی را به صورت ریز ریش ریش می کنیم.

مرحله پنجم

حالا پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله ششم

در این مرحله سیب زمینی های خلالی را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا کاملا سرخ و طلایی شوند، سپس از تابه خارج می کنیم. در ادامه پوست پیاز باقی مانده را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت خلالی نازک خرد می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مقداری روغن درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه گوشت ماهی ریش ریش شده را به پیاز اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله نمک را به همراه فلفل سیاه و زردچوبه به گوشت ماهی اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا گوشت ماهی کاملا سرخ شود، سپس بوی خامی ادویه ها گرفته شود. در ادامه سیب زمینی را درون نان باگت تازه می ریزیم.

مرحله نهم

در نهایت مخلوط گوشت ماهی را درون نان باگت می ریزیم، سپس دستگاه اسنک ساز را روشن می کنیم و اجازه می دهیم کاملا گرم شود. در ادامه ساندویچ ماهی را درون دستگاه قرار می دهیم و تست می کنیم، سپس سرو می کنیم. نوش جان.