طرز تهیه کیک قابلمه ای

کیک قابلمه ای پف دار بدون فر طرز تهیه کیک بدون فر روی اجاق گاز طرز تهیه کیک بدون فر دانلود طرز تهیه کیک قابلمه ای طرز تهیه کیک مجلسی بدون فر طرز تهیه کیک قابلمه ای بدون همزن کیک قابلمه ای بدون شیر و فر

کیک قابلمه ای یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه ایرانی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک قابلمه ای در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک قابلمه ای
تخم مرغ۱ عدد
وانیل نوک قاشق چایخوری
شکر۴ قاشق غذاخوری
ماست۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع ۴ قاشق غذاخوری
آرد۴ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک قابلمه ای

مرحله اول

برای تهیه کیک قابلمه ای ساده ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا ماست را به همراه روغن مایع درون مخلوط تخم مرغ می ریزیم و مجددا در حد ۱ دقیقه با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر و پودر کاکائو درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مواد خشک را طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با کمک لیسک به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا درون یک تابه نچسب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس آرد پاشی می کنیم و تابه را بر می گردانیم تا آرد اضافه از تابه خارج شود. در ادامه شعله پخش کن را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم گرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله مایه کیک را درون تابه می ریزیم، سپس تابه را چند مرتبه روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین یود. در ادامه حرارت را ملایم می کنیم، سپس درب تابه را با دم کنی می پوشانیم و روی تابه قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا تابه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فرو می بریم، سپس خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم کامل خنک شود.

مرحله هشتم

در نهایت کیک را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم، سپس به دلخواه با سس شکلات، پودر نارگیل و شکلات چیپسی تزئین می کنیم. در آخر کیک را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم، سپس به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.