طرز تهیه سس آنچیلدا

طرز تهیه سس آنچیلدا , دستور پخت سس آنچیلدا

سس آنچیلدا یکی از انواع سس های خوشمزه و پرطرفدار مکزیکی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس آنچیلدا در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم سس آنچیلدا
آرد۴ قاشق غذاخوری
فلفل چیلی قرمز۳ قاشق غذاخوری
پاپریکا۳ قاشق غذاخوری
دار فلفل۱ قاشق چایخوری
روغن زیتون۴ قاشق غذاخوری
پودر تخم گشنیز۱ قاشق چایخوری
سیر۲ حبه
اوریگانو½ قاشق چایخوری
فلفل سیاه¼ قاشق چایخوری
پودر دارچین¼ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
استاک مرغ۴ پیمانه

طرز تهیه سس آنچیلدا

مرحله اول

برای تهیه سس آنچیلدا خوشمزه ابتدای کار پوست سیر را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و روغن زیتون را درون آن می ریزیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم روغن زیتون کاملا گرم شود، سپس آرد را به تدریج اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی آرد از بین برود. در ادامه سیر را به همراه نمک، پودر دارچین، فلفل سیاه، اوریگانو و پودر تخم گشنیز به آرد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله دار فلفل را به همراه پاپریکا و فلفل چیلی قرمز به آرد اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر و طعم ادویه ها آزاد شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله چهارم

حالا زمانی که بوی خامی رب از بین رفت و رنگ باز کرد استاک مرغ را به تدریج اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود و آرد گلوله نشود. در ادامه حرارت را زیاد می کنیم تا سس جوش بیاید.

مرحله پنجم

در این مرحله زمانی که سس جوش آمد حرارت را ملایم می کنیم و اجازه می دهیم سس به غلظت مطلوب برسد. در ادامه زمانی که سس غلیظ شد، حرارت را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم سس کاملا خنک شود.

مرحله ششم

در نهایت یک شیشه درب دار انتخاب می کنیم، سپس سس آنچیلدا را درون آن می ریزیم و درب شیشه را محکم می بندیم تا از ورود هوا درون آن جلوگیری کنیم. در ادامه سس آنچیلدا را به همراه غذاهای دلخواه سرو کنید. نوش جان.