طرز تهیه چیز کیک موز و نارگیل

طرز تهیه چیز کیک موز و نارگیل , دستور پخت چیز کیک موز و نارگیل

چیز کیک موز و نارگیل یکی از انواع دسرهای مجلسی و لاکچری بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک موز و نارگیل در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک موز و نارگیل
بیسکویت پتی بور۳۰۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
پنیر ماسکاپورنه۲۰۰ گرم
خامه صبحانه۲۵۰ گرم
شکر۱ و نیم پیمانه
پودر نارگیل¾ پیمانه
موز رسیده۲ عدد
پودر ژلاتین۱ قاشق سوپخوری
آب¼ پیمانه
شیر½ پیمانه
وانیل¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه چیز کیک موز و نارگیل

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک موز و نارگیل خوشمزه ابتدای کار بیسکویت پتی بور را خرد می کنیم، سپس درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا بیسکویت پودر شود. در ادامه کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود.

مرحله دوم

در این مرحله کره ذوب شده را به بیسکویت پودر شده اضافه می کنیم و مجددا میکس می کنیم تا بیسکویت به صورت پوره درآید. در ادامه یک قالب کمربندی مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله سوم

حالا مواد کراست بیسکوییت را درون قالب می ریزیم، سپس پخش می کنیم و با پشت قاشق فشار می دهیم تا کاملا منسجم شود. در ادامه قالب را درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند.

مرحله چهارم

در این مرحله پودر ژلاتین را به همراه آب سرد درون یک کاسه مناسب می ریزیم و اجازه می دهیم بافت آن حالت اسفنجی پیدا کند. در ادامه ژلاتین را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژلاتین حل شده، سپس کاملا شفاف شود.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم ژلاتین کاملا خنک شود. در ادامه پنیر ماسکارپونه را به همراه خامه صبحانه، شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا ذرات شکر کاملا حل شود. در ادامه پوست موز را جدا می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله موز را با پشت چنگال له می کنیم تا کاملا پوره شود. در ادامه موز له شده را به همراه پودر نارگیل، شیر و ژلاتین سرد شده درون مخلوط خامه می ریزیم و با لیسک مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله هفتم

حالا قالب را از یخچال خارج می کنیم، سپس مخلوط خامه ای را روی کراست بیسکویت می ریزیم و پخش می کنیم، سپس با قاشق روی آن را صاف می کنیم. در ادامه مجددا قالب چیز کیک را درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در این مرحله اجازه می دهیم چیز کیک به مدت ۵ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مایه خامه ای خودش را بگیرد. در ادامه پس از گذشت این زمان چیز کیک را از قالب خارج می کنیم و به همراه چای یا قهوه سرو می کنیم. نوش جان.