این افراد دز سوم واکسن کرونا تزریق نکنند

648

1400/11/26

19:02


مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت: متقاضیان 5 تا  18سال واکسن کرونا برای ایجاد ایمنی در بدنشان دو دز واکسن را تزریق کنند و نیازی به دریافت دز سوم ندارند.

این افراد دز سوم واکسن کرونا تزریق نکنند

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر نژاد قادری پیش از ظهر امروز 26 بهمن در جمع خبرنگاران درباره واکسیناسیون افراد زیر 18 سال در رفسنجان گفت: برای سنین 5 تا 12 ساله  مجوز تزریق واکسن صادر شده و تاکنون در شهرستان رفسنجان بیش از ۳هزار کودک بین 5 تا 12 ساله واکسن را دریافت کردند.

نژادقادری درباره واکسن‌های مناسب گروه سنی زیر 18 سال گفت: واکسن‌های پاستوکووک و سینوفارم مختص گروه های سنی زیر 18 ساله است که واکسن سینوفارم در کلیه مراکز بهداشتی شهری و روستایی رفسنجان موجود می‌باشد و در شهر رفسنجان برای دریافت واکسن پاستوکووک می‌توان به پایگاه تجمیعی واکسیناسیون شهید " حسن رمضانی " مراجعه کرد.

نژادقادری نسبت به سهل‌انگاری برخی  افراد در عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هشدار داد و گفت: به هیچ عنوان نباید اُمیکرون را دست کم گرفت و تمامی افرادی که هم‌اکنون در آی. سی. یو رفسنجان بعلت کرونا  بستری میباشند، مبتلا به سویه اُمیکرون هستند.

وی تأکید کرد: اجتناب از دورهمی ها، واکسیناسیون ، تهویه مناسب، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در جلوگیری از ابتلا به اُمیکرون موثر است.

وی افزود: این بیماری شاید چندین سال با ما باشد پس بهتر است دستورالعمل ‌های بهداشتی را به منظور حفظ سلامتی خود و دیگران رعایت کنیم.
منبع: ایسنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو