هوای تهران ناسالم است

منبع: برترین ها

120

1400/11/26

19:09


براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز (۲۶ بهمن ماه) کیفیت هوا در برخی مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

ایسنا: براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز (۲۶ بهمن ماه) کیفیت هوا در برخی مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح روز سه‌شنبه (۲۶ بهمن‌ماه) کیفیت هوا در برخی مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

با کاهش تندی باد در طول روز، پراکندگی آلاینده‌ها محدود می‌شود و عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت سه‌شنبه (۲۶ بهمن‌ماه) و افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد که برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را به دنبال دارد.

افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز چهارشنبه (۲۷ بهمن ماه) تا حدودی سبب پراکندگی آلاینده‌ها می‌شود، هر چند افزایش ترافیک صبحگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نیست.

وزش باد مؤثر در طول روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری می‌کند و با تقویت ناپایداری جوی همراه با افزایش تندی باد تا ساعات پایانی چهارشنبه (۲۷ بهمن‌ماه) از میزان غلظت ذرات معلق کاسته خواهد شد و برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۲ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو