فهرست ۱۰ فیلم پرفروش‌ چهلمین جشنواره فیلم فجر | «ملاقات خصوصی» در گیشه درخشید

114

1400/11/26

19:14


فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس که در بردن جوایز جشنواره فجر امسال به ویژه سیمرغ فیلم برگزیده مردم ناکام مانده بود، پرفروش‌ترین فیلم این دوره لقب گرفت.

فهرست ۱۰ فیلم پرفروش‌ چهلمین جشنواره فیلم فجر | «ملاقات خصوصی» در گیشه درخشید

گروه سینمایی هنرآنلاین: هر چند گمان می‌رفت نخستین تجربه کارگردانی شمس در چند بخش مهم جشنواره فیلم فجر چهلم به ویژه بازیگران زن و مرد دست‌کم نامزد دریافت جایزه شود اما هیات داوران «ملاقات خصوصی» را فقط در دو رشته بهترین کارگردان اول و بهترین بازیگر مرد مکمل (پیام احمدی‌نیا) شایسته نامزدی سیمرغ بلورین دانست و البته جوایز این دو بخش هم به ترتیب به هادی حجازی‌فر با «موقعیت مهدی» و نادر سلیمانی برای «ضد» رسید.

امیر بنان، تهیه‌کننده «ملاقات خصوصی» در واکنش به نادیده گرفته شدن فیلم و تصمیم ستاد جشنواره برای کنار گذاشتن سیمرغ فیلم برگزیده مردم، فیلم خود را از بخش سودای سیمرغ بیرون کشید. گرچه مسعود نقاش‌زاده، دبیر جشنواره چهلم اعلام کرد بر اساس آیین‌نامه فیلم‌ها اجازه و حق بیرون آمدن از بخش مسابقه را ندارند و به این ترتیب، «ملاقات خصوصی» در سودای رسیدن به یکی از سیمرغ‌های جشنواره امسال سوخت و بی‌نصیب از جوایز برج میلاد را ترک کرد.

اما بررسی میزان فروش ۲۲ فیلم حاضر در بخش مسابقه چهلمین جشنواره فیلم فجر نشان می‌دهد «ملاقات خصوصی» با ۸۱۸ میلیون تومان درآمد پرفروش‌ترین فیلم این دوره بوده و در یک رقابت شانه به شانه با چهار میلیون تومان بیشتر «مرد بازنده» محمدحسین مهدویان را پشت سر گذاشته است. «شادروان» حسین نمازی هم با دو نامزدی و یک سیمرغ بلورین مشترک (با «برف آخر») در رشته چهره‌پردازی به دل تماشاگران نشست و با ۷۴۵ میلیون تومان فروش سوم شد.

«خائن‌کشی» مسعود کیمیایی به لطف حضور ستاره‌هایی چون مهران مدیری و امیر آقایی در دوران جشنواره ۷۳۰ میلیون تومان فروخت اما بعید است در اکران عمومی بتواند این توفیق را تکرار کند. «علف‌زار» با ۷۲۲ و «موقعیت مهدی» با ۶۹۰ میلیون تومان دیگر فیلم‌های پرفروش این دوره بودند؛ دو فیلمی که بیشترین سیمرغ‌ها را در شب پایانی جشنواره بردند و نخستین تجربه کارگردانی هادی حجازی‌فر بهترین فیلم این دوره لقب گرفت.

«بدون قرار قبلی» بهروز شعیبی (برنده بهترین فیلم از نگاه ملی)، «دسته دختران» منیر قیدی، «بی‌رویا» آرین وزیردفتری (برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن برای طناز طباطبایی) و «هناس» حسین دارابی هم در رده‌های هفتم تا دهم ۱۰ فیلم پرفروش جشنواره فیلم فجر امسال قرار گرفتند. حالا باید منتظر ماند و دید از این فهرست پرفروش‌ها کدام فیلم‌ها می‌توانند در نمایش عمومی گوی سبقت را بربایند و بر رقیبان پیشی بگیرند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو