تجلی اراده ملی در فیلم فجر چهلم با درخشش «موقعیت مهدی» و «بدون قرار قبلی»

79

1400/11/26

19:14


آیین اختتامیه بخش تجلی اراده ملی چهلمین جشنواره فیلم فجر شامگاه دوشنبه ۲۵ بهمن در ایوان شمس برگزار شد و با درخشش دو فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» و «بدون قرار قبلی» به پایان رسید.

تجلی اراده ملی در فیلم فجر چهلم با درخشش «موقعیت مهدی» و «بدون قرار قبلی»

به گزارش هنرآنلاین، اجرای مراسم را بسان اختتامیه جشنواره فیلم فجر محمد سلوکی بر عهده داشت و بخش معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز پس از سخنان کوتاه مسعود نقاش‌زاده، دبیر جشنواره چهلم آغاز شد. نخستین جایزه‌ها هم به محمود بابایی و بهروز شعیبی، تهیه‌کننده و کارگردان «بدون قرار قبلی» رسید که برگزیده آستان قدس رضوی شدند. فرهاد توحیدی و مهدی تراب‌بیگی،  نویسندگان فیلمنامه همین فیلم هم در این بخش جایزه گرفتند. مالک رحمتی، قائم‌مقام آستان قدس از آغاز به کار «جایزه بزرگ فیلم فرهنگی» خبر داد.

«نگهبان شب» برگزیده آکادمی هوش مالی، علی مردانه دستیار کارگردان «خائن‌کشی» برنده جایزه انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان، عبدالله شهباززاده مدیر تولید «موقعیت مهدی» برنده جایزه انجمن مدیران تولید، «ملاقات خصوصی» برگزیده معاونت فرهنگی قوه قضاییه، «دسته دختران» و «موقعیت مهدی» دو فیلم برگزیده بنیاد شهید و امور ایثارگران و «موقعیت مهدی» برگزیده بنیاد مستضعفان دیگر برنده‌های شب تجلی اراده ملی بودند.

در ادامه خبرگزاری قرآنی ایکنا جایزه خود را به هادی حجازی‌فر، کارگردان و بازیگر «موقعیت مهدی» داد و کاظم دانشی برای «علف‌زار» جایزه سازمان بهزیستی را برد. سپس دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و حوزه اجتماعی وزارت ارشاد از سیدرضا میرکریمی برای به کار گیری شایسته زبان فارسی در «نگهبان شب»، هادی حجازی‌فر برای ارائه بهترین تصویر از بانوی ایرانی اسلامی در «موقعیت مهدی»، «نگهبان شب» برای زیست عفیفانه، از «ملاقات خصوصی» برای پرداخت دقیق آسیب‌های اجتماعی  و «بدون قرار قبلی» برای فرزندآوری و تصویر خانواده تقدیر کردند.

شهرداری مشهد جوایز خود را به «موقعیت مهدی» و «بدون قرار قبلی» اهدا کرد و جایزه فدراسیون فوتبال به «بیرو» رسید که روایت زندگی علیرضا بیرانوند است. «موقعیت مهدی» و «شب طلایی» یوسف حاتمی‌کیا برگزیدگان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران لقب گرفتند و انسیه خزعلی، معاون امور زنان ریاست جمهوری با دو جایزه از «بدون قرار قبلی» و مریلا زارعی برای بازی در «هناس» تقدیر کرد که البته زارعی غایب بود.

«بدون قرار قبلی» فیلم برگزیده معاونت فرهنگی وزارت تعاون شد و جوایز معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد به «۲۸۸۸» و «بدون قرار قبلی» رسید. آخرین جایزه مراسم تجلی اراده ملی در چهلمین جشنواره فیلم فجر هم فیلم برگزیده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود که شعیبی با «بدون قرار قبلی» آن را از آن خود کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو