سود سهام عدالت کی واریز می شود و مبلغ آن چقدر است؟

سود سهام عدالت کی واریز می شود و مبلغ آن چقدر است؟


منبع: روزیاتو

206

1400/11/26

19:14


سود سهام عدالت کی واریز می شود و مبلغ آن چقدر است؟

سود سهام عدالت کی واریز می شود و مبلغ آن چقدر است؟

در این روزهای پایان سال بسیاری به دنبال پاسخ این سوالات هستند که سود سهام عدالت کی پرداخت می شود و سود سهام عدالت چقدر است؟ عسکر توکلی رئیس شرکت تعاونی سهام عدالت درباره زمان پرداخت سود سهام عدالت تصریح کرده است:«قرار است سود سهام عدالت از ابتدای اسفندماه همانند سال گذشته از طریق شماره حساب‌های اعلام شده در سیستم سهام عدالت پرداخت شود».

سود سهام عدالت کی پرداخت می شود و سود سهام عدالت چقدر است؟

عسکر توکلی در مورد مبلغ سود سهام عدالت نیز می گوید: «سود سهام یک میلیون تومانی، یک‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان و سود سهام ۵۳۲ هزار تومان حدود ۶۰۰ هزار تومان است که این افراد میزان سودشان برابر سهمی است که در تاریخ برگزاری مجمع آن را داشته‌اند؛ بنابر این میزان سود دریافتی افراد به میزان فروش تا تاریخ مجمع شرکت‌ها بستگی دارد. بر اساس آخرین محاسبات، سود سهام  منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۹ مشمولان سهام عدالت حدود ۵۵۰ هزار تومان است اما پرداخت این مبلغ منوط به مبالغی که شرکت های سرمایه پذیر به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز می کنند، خواهد بود».

محمد باغستانی ، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) نیز پرداخت سود سهام عدالت در اسفند ماه را تایید کرده و گفته است: «بر اساس آخرین محاسبات، سود سهام منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۹ مشمولان سهام عدالت، حدود ۵۵۰ هزار تومان است اما پرداخت این مبلغ منوط به مبالغی که شرکت‌های سرمایه‌پذیر به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز می‌کنند، خواهد بود».

سود سهام عدالت کی پرداخت می شود و سود سهام عدالت چقدر است؟

باغستانی بر واریز سود سهام عدالت به هر دو گروه کسانی که روش غیرمستقیم و مستقیم را برای سهام عدالتشان انتخاب کرده اند تاکید کرد و گفت کسانی که سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸را دریافت نکرده اند « باید در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) ثبت نام و احراز هویت و یا شماره شبای معتبر خود را در سایت sahamedalat.ir وارد کنند. تلاش خواهیم کرد تا سود سهام این افراد را به همراه سود سال ١٣٩٩ یکجا به حساب آنها واریز کنیم». وی در ادامه افزود: «براساس مصوبه اخیر شورای عالی بورس و اوراق بهادار، سود سهامداران سهام عدالت تا پایان اسفندماه امسال از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به صورت منسجم پرداخت خواهد شد. شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در حال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است تا شرایط برای پرداخت سود سهامداران عدالت تا پایان امسال مهیا شود».

اکبر حیدری، سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی نیز در مورد پرداخت سود سهام عدالت گفته است: «سهامداران عدالت در روش غیرمستقیم از فروش سهام خودداری کنند، چون شرط واریز سود این است که افراد تا اول اسفندماه سهامدار باشند و اگر در این مدت سهام خود را بفروشند، سود سهام به دارنده جدید تعلق می‌گیرد. در حال حاضر ارزش سهام عدالت به خاطر ریزش بازار به زیر قیمت اسمی قرار گرفته است، بنابراین اگر سهامداران عدالت در روش غیرمستقیم بخواهند سهام خود را بفروشند، اولاً با حدود ۵۰ درصد زیان می‌فروشند، ثانیاً از سود عملکرد سال ۹۹ که در اسفندماه سال جاری واریز می‌شود، محروم می‌شوند».

سود سهام عدالت کی پرداخت می شود و سود سهام عدالت چقدر است؟

حیدری با تاکید بر اینکه بهتر است افراد دارنده سهام عدالت در فروش سهامشان درنگ کنند و سهام عدالت خود را نگه دارند، افزوده است: «سهام عدالت یک دارایی برای نگهداری است که از محل عایدی آن باید استفاده شود و نباید این سهام به قیمت پایین فروخته شود». وی همچنین تاکید کرد که برای دریافت سود سهام عدالت لازم نیست افراد در سامانه سجام ثبت نام کرده باشند و مبلغ سود سهام عدالت به شماره حسابی که در سال های گذشته در سامانه سازمان خصوصی سازی ثبت کرده اند واریز خواهد شد و نیازی به مراجعه حضوری نخواهد بود.

حیدری در مورد سود سهام عدالت افراد فوت شده نیز تصریح کرد: «سود افراد فوت شده سهام عدالت در حساب‌شان باقی می‌ماند تا زمانی که تکلیف فوت‌شدگان کلاً روشن شود و انتقال قهری سهام برای ورثه انجام شود که در آن صورت هریک از ورثه به تناسب سهم خود، سود افراد متوفی را دریافت خواهند کرد. بنابراین برای سود افراد متوفی هم نیازی به مراجه به جایی نیست»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو