ممنوعیت نمایش فیلم جدید گل گدوت در کویت و لبنان و چراغ سبز سینماهای عربستان

ممنوعیت نمایش فیلم جدید گل گدوت در کویت و لبنان و چراغ سبز سینماهای عربستان


منبع: روزیاتو

150

1400/11/26

19:14


ممنوعیت نمایش فیلم جدید گل گدوت در کویت و لبنان و چراغ سبز سینماهای عربستان

ممنوعیت نمایش فیلم جدید گل گدوت در کویت و لبنان و چراغ سبز سینماهای عربستان

نمایش فیلم جدید گل گدوت (Gal Gadot) در کویت و لبنان ممنوع شد؛ فیلم مرگ روی نیل یا Death on Nile اجازه اکران در این کشورها را ندارد اما عربستان سعودی قصد دارد تازه ترین فیلم این بازیگر اسراییلی را برخلاف گذشته در این کشور اکران نماید. پیش از این نیز نمایش برخی فیلم ها مانند Wonder Woman و The Postو  Schindler’s List به دلایل سیاسی در برخی کشورهای عربی ممنوع شده بود.

دو کشور عرب کویت و لبنان اعلام کردند که به دلیل حضور گل گدوت از نمایش فیلم سینمایی مرگ روی نیل انصراف می دهند.  دلیل این اعتراض نقش آفرینی گل گدوت بازیگر است که اصالتا اسراییلی است. در حالی که عربستان سعودی هیچ ارتباط دیپلماتیکی با اسراییل ندارد و همواره از سیاست های صهیونیست ها در قبال فلسطینی ها انتقاد می کند، اما قصد دارد اجازه اکران فیلم مرگ روی نیل با بازی گل گدوت را صادر کند در حالی که این کشور به تازگی مجوز رفتن به سینما و باز شدن سینماها را در این کشور صادر کرده است. کویت اما اعلام کرده است که در واکنش به درخواست ها در شبکه های اجتماعی برای بایکوت فیلم جدید گل گدوت، از اکران مرگ روی نیل در این کشور جلوگیری خواهد کرد.


گل گدوت که اکنون در حرفه مدلینگ و بازیگری فعالیت دارد قبلا به مدت ۲ سال در ارتش رژیم صهیونیستی اسراییل خدمت کرده است.

گل گدوت، بازیگر اصلی فیلم Wonder Women ( زن شگفت انگیز ) ، است. نمایش این فیلم در سال ۲۰۱۷ در لبنان و قطر و تونس به دلیل حضور این بازیگر اسراییلی الاصل ممنوع شد. مدت ها بعد وقتی که نوبت به اکران «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» در لبنان شد باز هم این فیلم اجازه نمایش نگرفت. اما سالن‌ های سینما‌های کویت در آن زمان به دلیل پاندمی بسته بودند.

فیلم سینمایی مرگ روی نیل قرار است از آخر همین هفته در سینماهای دیگر کشور‌های خاورمیانه به نمایش درآید. اما لبنان و کویت اکران آن را ممنوع کردند و هنوز هیچ دلیل جدیدی برای ممنوع کردن این فیلم ارایه نکرده‌ اند.

به نقل از یکی از مقامات رسمی لبنان، با نمایش فیلمی که عضوی از ارتش اشغالگر صهیونیست در آن بازی کرده باشد هرگز موافقت نخواهد شد.

گدوت و توییت های حمایت از صهیونیسم!

در بهار ۲۰۲۱ پس از درگیری اسراییل و حماس بود که گدوت بخش کامنت‌های توییترش را غیرفعال کرد. او در واکنش به این درگیری‌ها نوشته بود: «کشورم وارد جنگ شده. نگران خانواده و دوستانم هستم. نگران مردم کشورم هستم. این یک دور باطل است که مدت‌هاست ادامه دارد. اسراییل شایسته زندگی به عنوان یک کشور امن و آزاد است. همسایگان ما نیز همین شایستگی را دارند. برای قربانیان و خانواده‌هایشان دعا می‌کنم، برای پایان این دشمنی دعا می‌کنم، دعا می‌کنم رهبرانمان راه حلی پیدا کنند که بشود در کنار هم با صلح زندگی کرد.»

استفاده از کلمه «همسایگان» و عدم تمایل به ذکر نامی از فلسطین توسط گل گدوت نشان از حمایت او از حملات رژیم صهیونیستی به مسلمانان تلقی و با حملات انتقاد‌های بسیاری مواجه شد. به همین علت ، گدوت تصمیم گرفت پست خود را حذف کند. او در سال ۲۰۱۴ نیز در درگیری‌های غزه، به حماس انتقاد کرده بود.

گل گدوت کیست ؟

گَل گَدوت بازیگر و مدل اسراییلی در ۳۰ آپریل ۱۹۸۵ به دنیا آمده است. او در سال ۲۰۰۴ نماینده اسرائیل در مسابقهٔ دوشیزه جهان بود. شهرت او بیشتر به دلیل بازی در نقش پرنسس دایانا در فیلم سینمایی زن شگفت‌انگیز در دنیای سینمایی دی‌سی است.

گل گدوت در سال ۲۰۱۸، در فهرست ۱۰۰ فرد بانفوذ جهان مجلهٔ تایم قرار گرفت و در بین پردرآمدترین و پولسازترین بازیگران جهان شد. در سال ۲۰۱۴، نیز نام گل گدوت در لیست ۱۰۰ زن جذاب مجله ماکسیم قرار گرفت.

اوّلین حضور گَل گَدوت به عنوان بازیگر در سریالی اسرائیلی به نام Bubot بود و پس از آن برای پیشرفت در این عرصه به آمریکا رفت. او برای فیلم ذره‌ای آرامش (محصول سال ۲۰۰۸) آزمون بازیگری داد، اما با این که در آزمون باند گرل شکست خورد، توجه کارگردان‌ها و فیلمسازها را به خود جلب کرد.

گَل گَدوت که در موتورسواری مهارت زیادی داشت و به دلیل حضور در ارتش اسرائیل با مهارت‌های ارتشی آشنا بود برای نقش دستیار کارتل، جیزل یاشر، در فیلم سریع و خشمگین ۴ دعوت شد. او این نقش را پذیرفت. کارگردان آنقدر از بازی او راضی بود که در دو قسمت دیگر این فیلم هم از این بازیگر استفاده کرد.

یکی از ویژگی‌های او برای انتخاب در نقش جیزل، علاقه کارگردان به مهارت‌های نظامی او بود و در قسمت بعد همین فیلم به عنوان سریع و خشمگین ۶ در کنار پل واکر و ون دیزل ظاهر شد.

گل گَدوت به دلیل بازی در فیلم‌های شوالیه و روز، تریپل ناین و ایفای نقش شخصیت پرنسس دایانا (زن شگفت‌انگیز) در فیلم‌های دنیای سینمایی دی‌سی کامیکس شامل بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت (۲۰۱۶) و فیلم‌های زن شگفت‌انگیز (۲۰۱۷) و لیگ عدالت (۲۰۱۷) شناخته شد.

فیلم‌هایی چون رالف اینترنت را خراب می‌کند، چشم و هم چشمی و بین دو سرخس: فیلم از دیگر آثاری است که گل گدوت در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته‌ است.

ازواج و همسر گل گدوت

همسر گَل گَدوت یک تاجر اسرائیلی است که یارون ورسانو نام دارد. این دو در سپتامبر ۲۰۰۸ با هم ازدواج کردند. حاصل ازدواج آنها سه دختر به نام‌های آلما و مایا و دنیلا است. یارون ، همسر گل گدوت، در آمستردام به دنیا آمده و از دانشگاه نیویورک فارغ التحصیل شده است. او پس از تحصیلات، مالک هتل ورسانو در نوزدک شد. سپس، در سال ۲۰۱۵ این هتل را به ارزش ۲۶ میلیون دلار به رومن آبراموویچ فروخت.

در سال ۲۰۱۹، گَل گَدوت به همراه همسرش یارون ورسانو شرکت تولیدی فیلم pilot wave را تاسیس کردند.

داستان فیلم مرگ بر روی نیل

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو