۷ راهکار موثر برای دستیابی به آرامش درون 

منبع: روزیاتو

149

1400/11/26

19:14


۷ راهکار موثر برای دستیابی به آرامش درون 

۷ راهکار موثر برای دستیابی به آرامش درون 

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

 این روزها آرامش آرزویی است دست نیافتنی و کمتر کسی را می‌توان یافت نمود که استرس، اضطراب و افسردگی را تجربه نکرده باشد. از این رو مردم بیش از گذشته به دنبال رسیدن به آرامش هستند. دنیای مدرن از جهتی زندگی را آسان‌تر نموده است و از سویی دیگر آرامش را از ذهن‌ها ربوده و مشغله‌های جدیدی را برای افراد ایجاد کرده است. اصلی‌ترین عامل برای رسیدن به موفقیت همه جانبه در زندگی، داشتن آرامش و شادی در زندگی است.

بدست آوردن آرامش مانند هر توانایی دیگری نیاز به یادگیری و تمرین دارد. راه‌های زیادی برای کسب آرامش وجود دارد که با دانستن و بکارگیری‌شان خواهیم توانست در شرایط بحرانی و چالش‌های مختلف زندگی، آرامش‌مان را حفظ کنیم. در این مقاله قصد داریم ۷ راهکار موثر و آسان را برای بدست آوردن آرامش درونی بیان نماییم. بعد از خواندن این مقاله متوجه خواهید شد که با چه چیزهای کوچکی می‌توان احساسات خوب و خوشی را تجربه نمود و از مسیر زندگی لذت برد.

۱-   به موسیقی موردعلاقه‌تان گوش دهید

شنیدن موسیقی و احساس کردن صدا و لرزش‌های آن، تاثیرات مثبتی را بر روحیه شما می‌گذارد. نوع و سبک موسیقی مهم نیست، تنها کافی است از شنیدن آن لذت ببرید. تحقیقات ثابت کرده است که گوش سپردن به موسیقی امواج پرتلاطم مغز را در شرایط استرس‌زا آرام می‌سازد و مغز در یک حالت سکون قرار می‌گیرد و تمام احساسات منفی از بین رفته و همچنین سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می‌گردد.

۲-   نحوه نفس کشیدن‌ را کنترل کنید

نفس عمیق و آرام بکشید. تنفس عمیق از سریع‌ترین روش‌های کنترل احساسات و رسیدن به آرامش است. با تمرکز بر روی دم و بازدم‌تان، سیستم گردش خون بهتر فعالیت کرده و خون‌رسانی به اعضای بدن سریعتر و کامل‌تر صورت می‌گیرد و عملکردشان بهبود می‌یابد. سعی کنید در طول روز حتما زمانی را به آرامش و تنفس عمیق اختصاص دهید. این کار در طولانی مدت منجر به کاهش اضطراب می‌گردد تمرکزتان را بیشتر کرده و در نهایت بهره‌وری مغز نیز بیشتر و عملکردتان بهتر خواهد شد.

۳-   لبخند زدن معجزه می‌کند

همانطور که همه ما شنیده‌ایم: خنده بر هر درد بی‌درمان، دوا است. خندیدن از بهترین و موثرترین روش‌های درمان افسردگی و اضطراب است. شوخ‌ طبعی بزرگترین لطفی است که می‌توانید در حق خود انجام دهید. فیلم‌های کمدی را جایگزین فیلم‌های درام و غم‌انگیز کنید. دیدتان را نسبت به زندگی تغییر داده و بیشتر بخندید و مسائل زندگی را سخت نگیرید. این نکته را فراموش نکنید که هر چقدر مسائل سخت گرفته شوند، سخت‌تر حل خواهند شد.

۴-   آفتاب بگیرید؛ قدم بزنید

به طبیعت بروید، هوای تازه تنفس کنید، قدم بزنید. نور خورشید در ایجاد آرامش درونی، تمرکز و کاهش استرس تاثیر بسزایی دارد. در روزهای آفتابی حتی اگر امکان آفتاب گرفتن و قدم زدن در زیر نور خورشید را ندارید، پنجره را باز کنید و سرتان را از پنجره بیرون ببرید و برای چند دقیقه با چشمان بسته گرمای نور خورشید را بر روی صورت‌تان حس کنید این روش، راهکاری موثر برای درمان افسردگی است.

7 راهکار موثر برای رسیدن به آرامش درون

۵-   در زمان حال زندگی کنید

سعی کنید به دنبال خوشی‌های کوچک باشید و در زمان حال زندگی کنید. فراموش نکنید که شما نمی‌توانید همه چیز را کنترل کنید بعضی چیزها وجود دارند که هر چقدر هم تلاش کنید نمی‌توانید آن‌ها را تغییر دهید. پیشنهاد می‌کنیم کتاب هنر ظریف بی خیالی که راهنمایی است برای رهایی از نگرانی‌های بیهوده‌ای که همه ما در ذهن‌مان داریم و از آن در عذاب هستیم، نوشته ی مارک منسن را بخوانید تا یاد بگیرید که نگرانی در مورد آینده و حسرت گذشته هیچ فایده‌ای ندارد و چیزی جزء استرس عایدتان نمی‌شود. در هر شرایطی که هستید برای خودتان موقعیت‌های لذت‌بخش و سرگرم‌کننده بسازید و اجازه دهید کودک درون‌تان با شما حرف بزند.

۶-   منظم باشید

قبل از شروع فعالیت روزانه، محیط اطراف‌تان را مرتب کنید، به پرونده‌های روی میزتان نظم دهید. در ابتدای روز لیستی از کارهایی که باید در آن روز انجام دهید، را تنظیم نمایید و اولویت‌بندی کنید. یکی از مهمترین دلایل ایجاد استرس به ویژه در محل کار، عدم اولویت بندی کارها، بهم‌ریختگی میز است. نظم‌دهی به کارها، از آشفتگی ذهن جلوگیری می‌کند و درصد بهره‌وری عملکردتان را بالاتر می‌برد.

۷-   بخشیدن را بیاموزید

یکی از لذت‌بخش ترین لحظات زندگی هر فردی، زمان‌هایی است که در کنار خانواده و افرادی است که دوست‌شان دارد. اما گاهی اوقات با روی دادن مسائلی ناراحتی‌هایی پیش می‌آید. در این شرایط بخشیدن را جایگزین تلافی کردن یا انتقام گرفتن کنید. بخشیدن سرشار از احساسات مثبت است و بعد از آن آرامشی وصف‌ناپذیر را در وجودشان احساس خواهید نمود. با بخشش در واقع انسان به خودش هدیه‌ای بزرگ می‌دهد و خود را لایق بهترین احساسات و آرامش می‌داند.

7 راهکار موثر برای رسیدن به آرامش درون

سخن آخر

آرامش احساسی است درونی و وابسته به روحیات درونی فرد است. درست است که عوامل و شرایط بیرونی نیز بر روحیات هر شخص موثر هستند، اما درصد حس و حال و رضایتی که فرد از خود و زندگی‌اش دارد بیش از پیش تاثیر گذار است. آرامش یعنی رضایت درونی، لذت بردن از زندگی، خوشحالی، امنیت، امیدواری و حمایت عاطفی. کیفیت زندگی هر فرد تعیین کننده میزان آرامش درونی اوست. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه روش‌های رسیدن به آرامش و حس و حال خوب به مقاله‌ آرامش درون تهیه شده توسط مجله بوکاپو مراجعه نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو