افشاگری قربانیان «مبلغ جنجالی»

منبع: برترین ها

68

1400/11/26

19:20


یک زن به ساندی تایمز گفت در سن ۱۶ سالگی توسط رهبر فرقه مورد آزار جنسی قرار گرفت و در ۲۰ سالگی مجبور شد بدون بیهوشی عمومی جراحی زیبایی بینی انجام دهد. او گفت که هنوز از عمل جراحات آسیب دیده است: هنوز می‌توانم چکش را به یاد بیاورم. داشتم می‌شمردم که چند بار چکش به بینی من می‌زنند.

فرارو: قربانیان عدنان اوکتار، مبلغ یک تلویزیون ترکیه، که به دلیل تجاوز جنسی و کودک آزاری زندانی شده است، فاش کردند که زندگی در فرقه او چگونه بوده است، از جمله زنی که می‌گوید عمل بینی بدون بیهوشی به خواست عدنان انجام داده است!

عدنان اوکتار این مرد ۶۴ ساله به اتهامات متعددی سال گذشته به ۱۰۴۵ سال محکوم شد. این مبلغ و رهبر مذهبی یک فرقه اسلامی به تجاوز جنسی، کودک آزاری، جاسوسی و باج خواهی مجرم شناخته شد. عدنان تمام اتهامات خود را رد کرد و انتظار می‌رود درخواست تجدید نظر کند.

افشاگری قربانیان «مبلغ جنجالی»

حالا برخی قربانیان درباره آزاری که در طول مدتی که با او متحمل شده اند صحبت کرده اند.

یک زن به نام سدا ایسیلدار که در ۱۵ سالگی به فرقه عدنان پیوسته فاش کرد که اکتار در سن ۱۶ سالگی از او سوءاستفاده جنسی کرده و او را مجبور به عمل بینی بدون بیهوشی کرده است.

قربانیان زن در گفتگو با ساندی تایمز اذعان کردند که عدنان آن‌ها را "گربه ها" و برخی از مردان تحت فرمان او بودند و به عنوان "شیر" او شناخته می‌شدند.

او در سال ۲۰۱۸ به همراه ده‌ها تن از پیروانش در حملات پلیس به املاکش در استانبول و سایر شهر‌ها به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد گروهش دستگیر شد.

این مبلغ تلویزیونی - که از نام مستعار هارون یحیی استفاده می‌کند - همچنین به خاطر یک مجموعه کتاب در زمینه تبلیغ آفرینش و مخالفت با نظریه تکامل چارلز داروین نیز منتشر کرده است، شناخته می‌شود.

یک زن به ساندی تایمز گفت در سن ۱۶ سالگی توسط رهبر فرقه مورد آزار جنسی قرار گرفت و در ۲۰ سالگی مجبور شد بدون بیهوشی عمومی جراحی زیبایی بینی انجام دهد. او گفت که هنوز از عمل جراحات آسیب دیده است: هنوز می‌توانم چکش را به یاد بیاورم. داشتم می‌شمردم که چند بار چکش به بینی من می‌زنند.

سدا ایسیلدار، فاش کرد که در دهه ۱۹۸۰ و زمانی که ۱۵ ساله بود از طریق دوستانش در مدرسه به این گروه پیوست. او که اکنون ۵۰ ساله است، این گروه را با یک رابطه سمی مقایسه کرد و توضیح داد که افراد بالادست او را منزوی کردند. این زن پس از هشت سال موفق به فرار شد و به کانادا نقل مکان کرد، جایی که هنوز در آنجا ساکن است.

زن دیگری به نام جیلان اوزگول در سن ۲۴ سالگی در سال ۲۰۰۶ به این گروه پیوست و یکی از برجسته‌ترین اعضای گروه شد. وی نیز اتهامات آزار جنسی علیه اوکتار مطرح کرد.

او زندگی با این گروه را به عنوان یک زندان توصیف کرد و افزود که هیچ کس در ترکیه اوکتار را جدی نمی‌گرفت، زیرا او دوست داشت دور خود را با زنان کم لباس محاصره کند، اما آزار و اذیت قربانیانش جدی بود.

جیلان گفت: در حالی که اسلام حیا را در میان زنان تبلیغ می‌کند، اوکتار استدلال کرد که این یک تفسیر نادرست است و زنان باید با ظاهر خود از زیبایی درونی خود محافظت کنند. او از نظر افکار عمومی ترکیه فردی بدبین بود.

این زن گفت که وقتی برای اولین بار با اوکتار آشنا شد، دوست داشت با او صحبت کند، زیرا فردی سرگرم کننده بود و او را جدی می‌گرفت. با این حال، با گذشت زمان، اقدامات او به طور فزاینده‌ای تحت نظارت قرار گرفت و آزادی او محدود شد. جیلان می‌گوید محوطه‌ای که پیروان اوکتار در آن اقامت داشته اند به طور مداوم با چندین دوربین نظارت می‌شد.

مردی به نام شاهین به ساندی تایمز گفت که در نوجوانی از طریق دوستانش یکی از دنبال کنندگان این تلوزیون شد. شاهین با تشویق اوکتار شروع به پوشیدن لباس‌های گران قیمت کرد و ظاهر زیبای او طعمه‌ای برای فالوور‌های زن بود.

او فاش می‌کند که چگونه او و دیگر «شیرها» در مراکز خرید یا کافه‌ها وقت می‌گذرانند و با زنان آنجا صحبت کرده و پس از دادن شماره این زنان را به سمت خود جذب می‌کردند. این طرح سیستم گردان نامیده شد و زنان بی‌شماری در طول سالیان از این راه به فرقه آورده شدند.

شاهین که مدعی بود ۲۰۰ زن را وارد فرقه کرده است، گفت که توسط اوکتار شستشوی مغزی داده شد تا فکر کند کاری که انجام می‌دهد درست است. شاهین در نهایت فرقه را ترک کرد و در ازای مصونیت از تعقیب، اطلاعاتی را با پلیس در میان گذاشت.

عدنان در دادگاه به دلیل ارتکاب ده فقره جرم شامل رهبری یک گروه تبهکار، جاسوسی سیاسی و نظامی، سوءاستفاده جنسی از کودکان، تجاوز و باجگیری در مجموع به هزار و ۷۵ سال و سه ماه زندان محکوم شد. این جلسات با جزئیات مبهم و اتهامات وحشتناک جنایات جنسی همراه بود و متهم به قاضی دادگاه گفت که نزدیک به ۱۰۰۰ زن و دختر دارد.

وی گفت که عشق در قلب من به زنان موج می‌زند. عشق یک ویژگی انسانی است و این ویژگی یک مسلمان است. او همچنین گفت: من فوق العاده قوی هستم.

یکی از زنان حاضر در محاکمه، به دادگاه گفت که اوکتار بار‌ها از او و زنان دیگر سوءاستفاده جنسی کرده است. وی به دادگاه گفت که برخی از زنان زنان مجبور به مصرف قرص‌های ضد بارداری شدند.

اوکتار در پاسخ به سوالی درباره ۶۹۰۰۰ قرص پیشگیری از بارداری که توسط پلیس در خانه اش پیدا شد، گفت که از آن‌ها برای درمان اختلالات پوستی و بی نظمی‌های قاعدگی استفاده می‌شد.

او همچنین به دلیل کمک به فتح الله گولن، روحانی مسلمان مقیم آمریکا که ترکیه او را به طراحی کودتای نافرجام در سال ۲۰۱۶ متهم می‌کند، مجرم شناخته شد.

حدود ۲۳۶ مظنون در این پرونده محاکمه شده اند که ۷۸ نفر از آن‌ها بازداشت هستند. اوکتار مدعی است که او قربانی یک توطئه بوده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو