وزیر دفاع روسیه که برای حضور در رزمایش نظامی این کشور، به سوریه سفر کرده است با بشار اسد دیدار کرد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع ورسیه، شویگو در بندر طرطوس سوریه از تمرین‌های دریایی یگان‌های ارتش روسیه دیدار کرد.

از سوی دیگر، شویگو در دمشق با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزارت دفاع روسیه امروز سه‌شنبه خبر داد که جنگنده‌های «میگ-۳۱» و بمب افکن ( tu-۲۲ M۳  ) را وارد پایگاه هوایی این کشور در حمیمیم سوریه کرده است.

این بمب‌افکنها مجهز به موشکهای مافوق صوت «کینژال» است و در چارچوب تمرین‌های دریایی وارد این پایگاه شده است.

این نهاد روس خبر داد که این جنگنده‌ها و بمب‌افکنها برای تمرین دریایی به سوریه منتقل شدند. این رزمایش به صورت مشترک بین ناوگانهای دریایی بخش شرقی دریای مدیترانه برگزار خواهد شد.

موشک کینژال سرعتی بیش از ۵ ماخ (سرعت صوت) دارد و به خاطرسرعت چشمگیر خود می تواند به سادگی از تمامی سامانه های پدافند هوایی در اختیار ناتو عبور کند.

موشک کینژال ۱۰۰۰ کیلوگرم مواد منفجره حمل می‌کند و می‌تواند یک تاسیسات بتونی مستحکم را که در زیر زمین قرار دارد، نابود کند. این موشک قادر است هدفی را در فاصله ۲۰۰۰ کیلومتری از محل شلیک خود منهدم کند.

در همین ارتباط، اولگ ژوراولف، معاون مرکز حمیمیم برای آشتی طرف‌های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه بیستم بهمن ماه جاری تاکید کرد که فعالیت‌های نیروهای مسلح آمریکا همچنان بر وضعیت سوریه تأثیر منفی می‌گذارد.

 این مقام نظامی روسیه با اشاره به اینکه اوضاع امنیتی در مناطق کرانه شرقی رود فرات که تحت کنترل شبه نظامیان طرفدار آمریکاست، بحرانی است، گفت: فقط ظرف سه روز اخیر در این منطقه ۱۰ حمله تروریستی و عملیات خرابکارانه انجام شده که به کشته شدن ۱۸ نفر و زخمی شدن ۲۵ نفر دیگر منجر شده است.

این مقام نظامی روسیه همچنین گفت که بر اساس اطلاعات دریافتی، سرکردگان باندهای مسلح ناپدید شده در حال برنامه ریزی برای انجام عملیات خرابکارانه با هدف قرار دادن کارکنان و تأسیسات دولتی در اراضی استان‌های حمص، دمشق، درعا و السویداء هستند.

نظامیان آمریکایی که در قالب ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش در شرق سوریه مستقر شدند با همکاری گروه شبه نظامی کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه مناطق شرق سوریه را در کنترل خود دارند. آمریکا علاوه بر وارد کردن هزاران کامل سلاح و تجهیزات نظامی و لجستیک به سوریه میدان های نفتی شرق سوریه را در اشغال خود دارد و نفت آن را به غارت می برد و همچنین صدها شهروند را ربوده و اموال و دارایی اهالی را به غارت می‌برد.