دلیل تشکر ویژه اصغر ترقه از صداوسیما

منبع: برترین ها

86

1400/11/27

09:32


اصغر سمسارزاده (معروف به اصغر ترقه)، هنرمند قدیمی رادیو و تلویزیون که سال‌هاست در رادیو و در برنامه قدیمی «صبح جمعه» فعالیت دارد، با اشاره به بی مهری‌های گذشته، از این که پس از ۴۰ سال اجازه بازی در تلویزیون پیدا کرده است، تشکر کرد.

ایسنا نوشت: اصغر سمسارزاده (معروف به اصغر ترقه)، هنرمند قدیمی رادیو و تلویزیون که سال‌هاست در رادیو و در برنامه قدیمی «صبح جمعه» فعالیت دارد، با اشاره به بی مهری‌های گذشته، از این که پس از ۴۰ سال اجازه بازی در تلویزیون پیدا کرده است، تشکر کرد.

او در عین حال از حضور خود در سه مجموعه نمایشی که در حال تولید است، خبر داده و در این زمینه گفت: «ممنون هستم که بعد از ۴۰ سال بالاخره به ما اجازه دادند کار کنیم. از کسانی که از من دعوت به کار کرده‌اند تشکر می‌کنم اما از برخی که در گذشته اجازه ندادند من کار کنم همچنان گله دارم.»

تشکر ویژه اصغر ترقه پس از ۴۰ سال

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که سالهاست در رادیو فعالیت دارد، نسبت به دستمزد و وضعیت معیشتی هنرمندان «صبح جمعه با شما» گله‌مند است و در این‌باره توضیح داد: «رادیو با تمام هنرمندانی که زمانی در «صبح جمعه با شما» بودند، بی مهر بوده است. پیامی برای آقای جبلی گذاشتم که یک سر به رادیو بزنند. با دستمزدهایی که می‌دهند، چهار عدد سیب زمینی هم نمی‌شود خرید! البته این‌که می‌گویم چهار عدد سیب زمینی مثال است. منظور اقلام اولیه است.»

سمسارزاده درباره فعالیت این روزهایش گفت: «علاوه بر برنامه «صبح جمعه» که در ماه، ۱۰ ساعت برنامه تولید می‌کنیم و پخش هفتگی و روتین خود را داریم، این روزها با چند مجموعه نمایشی قرارداد بسته‌ام و حضور دارم.»

این بازیگر از حضور در یک مجموعه نمایشی طنز برای پخش در ایام نوروز خبر داد و درباره جزئیات آن توضیح داد: «طبق اطلاعاتی که من دارم این مجموعه با نام «کوچه پشتی» به کارگردانی قاسم عرب و تهیه‌کنندگی آقای سردابی در هفت قسمت برای شبکه دو سیما در ایام نوروز ساخته می‌شود. کاری کمدی است که برای ایام عید خیلی مناسب است. البته ساخت آن به تازگی به اتمام رسیده است و در مرحله تدوین است.»

او همچنین از حضورش در سریال «شبکه مخفی زنان» به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی و کارگردانی افشین هاشمی خبر داد.

سمسارزاده به موضوع این سریال که به سال ۱۳۲۱ برمی‌گردد، اشاره کرد و گفت: «خوشحالم که برای اولین بار در سریالی بازی می‌کنم که فیلمنامه بسیار جذابی دارد و به آن علاقه‌مندم. این روزها مشغول کارم و نقش کاراکتری به نام علی قلی‌خان را بازی می‌کنم.»

این هنرمند پیشکسوت، در پایان از حضورش در سریال «آنتن» که توسط ابراهیم عامریان در حال تولید است و به تازگی قرارداد آن را بسته است، خبر داد و گفت: «پژمان جمشیدی نیز در این سریال به ایفای نقش می‌پردازد. این سریال این روزها در حال تولید است و من نیز به زودی قرار است جلوی دوربین بروم.»

اصغر سمسارزاده از دهه ۴۰ با بازی در تئاتر و فیلم‌، کارش را آغاز کرد و با سریال «خانه به دوش» و شخصیت اصغر ترقه در سال ۱۳۵۲، به شهرت رسید. او در سال‌های پس از انقلاب، حضوری بسیار کم رنگ در عرصه تصویر داشته و بیشتر در تئاترهای آزاد و رادیو به کار مشغول بوده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو