جایگاه لواشک و ترشک در تغذیه و سلامت

منبع: فوت و فن

100

1400/11/27

09:50


جایگاه لواشک و ترشک در تغذیه و سلامت

آیا در مورد خواص لواشک و ترشک و جایگاه آن در تغذیه و سلامت انسان‌ها چیزی شنیده‌اید؟ آیا با بهترین تولیدکننده ترشک و لواشک پذیرایی در ایران آشنا هستید؟

لواشک به سبک ایرانی، نوعی میان وعده آسان و یکی از تنقلات دلچسب از میوه‌های خشک شده در فر یا زیر آفتاب و یا توسط دستگاه‌های خشک‌کن صنعتی است که بسیار سالم، خوشمزه و مقوی بوده و محبوب تمام گروه‌های سنی می‌باشد. این خوشمزه‌های ترش و شیرین از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و یکی از پرطرفدارترین‌ترین خوراکی‌ها در نزد ایرانیان محسوب می‌شود. غالبا لواشک‌ها را از یک، دو ویا چند نوع میوه مختلف مانند آلو، سیب، گلابی، زرشک، لیمو، زغال اخته و انار تهیه می‌کنند. که ذائقه هر فردی با طعم‌های ترش، شیرین و ملس آن به راحتی برانگیخته می‌شود. اما باید قبل از خوردن آن از بهداشتی بودن و نحوه تولید آن نیز مطمئن شوید.

امروزه در بسیاری از فروشگاه‌ها یا حتی در دست بیشتر دستفروشان لواشک‌هایی را می‌بینیم که در تنوع بالا و بسته‌بندی‌های متفاوت با طعم‌های مختلف عرضه می‌شود و یا مغازه‌هایی را مشاهده می‌کنیم که تمام ویترین فروشگاهی خود را به انواع لواشک و ترشک اختصاص داده‌اند. در میان این محصولات، لواشک‌های بی‌نام و نشانی نیز هستند که تنها به صِرف تبلیغ فروشنده، به مشتریان عرضه می‌شوند.

اکثر این لواشک‌های بی‌نام و نشان در شرایطی کاملاً غیر بهداشتی و از مواد نامرغوب و بی‌کیفیت تهیه شده و برای بالا رفتن ماندگاری آن از مواد افزودنی غیرمجاز به وفور استفاده می‌شود. به همین دلیل در هنگام خرید هر نوع لواشک و ترشک بخصوص خرید انواع لواشک پذیرایی به استاندارد بودن و بهداشتی بودن آن‌ها توجه کنید و حتماً لواشک‌هایی با برند‌های معتبر را خریداری کنید تا جدا از طعم بی‌نظیر این لواشک‌ها، از خواص تغذیه‌ای و درمانی بسیار بالای آنان نیز بهرمند شوید.

برخی از خواص و جایگاه ویژه لواشک در تغذیه و سلامت افراد به شرح زیر است:

  • رفع کمبود ویتأمین‌ها و مواد مغذی با مصرف لواشک

لواشک‌ها بر حسب میوه‌هایی که در تولید آن بکار رفته دارای ویتأمین‌ها و مواد مغذی مختلفی هستند که به راحتی می‌توانند بیشترین مایحتاج بدن به این مواد را تأمین نمایند. غالبا همه لواشک دارای ویتأمین‌های A و B هستند و سرشار از مواد مغذی همچون فیبر، مواد معدنی، فسفر، کلسیم و آهن می‌باشند.

به طور مثال در لواشک زغال اخته موادی همچون گلیکوزید‌ها، تانن‌ها، تریترپن‌ها، آنتوسیانین‌ها و گالیک اسید‌ها وجود دارند که دارای خاصیت قابض، مدر، محرک جنسی، پایین آورنده فشار خون، ضد میکروبی و ضد سرطانی هستند و در درمان دیابت و کنترل خونریزی بسیار مفید می‌باشند. همچنین این نوع لواشک در درمان کمر درد، عفونت‌های ادراری و گوارشی، کاهش درد‌های مفصلی، کنترل و درمان تعریق زیاد، درمان و وزوز گوش، و… بسیار مفید هستند. لواشک‌هایی مانند لواشک سیب به دلیل داشتن ویتأمین A، ویتأمین c، منگنز، منیزیم، مس، آهن، کلسیم، پتاسیم، سدیم، قند، فیبر غذایی، کربوهیدرات و پروتئین بهترین گزینه برای رفع کمبود این مواد در بدن محسوب می‌شوند که وجود آن‌ها برای بدن بسیار مفید و ضروریست.

  • رفع خستگی و ضعف بدن با مصرف لواشک

حجم و مقدار غذایی که در طول شبانه روز می‌خورید مهم نیست بلکه این کیفیت مواد غذایی است که بدن شما به آن نیاز دارد. کمبود ویتأمین، مواد مغذی و نیز کمبود کالری دریافتی می‌تواند منجر به مشکلاتی همچون خستگی، احساس افسردگی و کاهش سطح انرژی در بدن شود. به طور مثال کمبود ویتأمین D در بدن موجب تضعیف عضلات و استخوان‌های بدن شده و خواب ناکافی و خستگی را در طول شبانه روز به همراه دارد و یا با کمبود آهن ممکن است بدن دچار کم خونی شده و موجب ضعف، خستگی و کاهش انرژی در بدن گردد که از شایع‌ترین علائم فقر آهن در بدن محسوب می‌شود.

همچنین کمبود منیزیم باعث حالت تهوع، ضعف، نامنظم بودن ضربان قلب، بی‌حسی و گزگز در اندام انسان می‌شود. و کمبود ویتأمین‌های گروه B باعث ایجاد خستگی، افسردگی، از دست دادن توده عضلانی و همچنین کاهش اشتها می‌گردد. کمبود ویتأمین C موجب تضعیف سیستم دفاعی بدن و در نتیجه ایجاد سستی و خستگی در بدن افراد می‌شود. و به همین ترتیب کمبود بسیاری از مواد دیگر نیز بدن را دچار خستگی و ضعف خواهد کرد. به طورکل ترشک‌ها و لواشک‌های بهداشتی با دارا بودن انواع ویتأمین و مواد مغذی به راحتی می‌توانند منجر به افزایش سلامتی در فرد شوند و با خستگی و سایر مشکلات سلامتی مبارزه کنند.

  • کاهش وزن با مصرف لواشک

اکثر میوه‌ها به مقدار خیلی زیادی دارای فیبر هستند که یکی از بزرگترین المان‌ها برای ایجاد سیری در افراد محسوب می‌شود. لواشک‌هایی که از این میوه‌ها تولید می‌شوند تمامی مواد مغذی و خاصیت آن میوه را دارا هستند به همین دلیل شما با خوردن مقدار کمی از لواشک به راحتی می‌توانید فیبر مورد نیاز بدن را تأمین کرده و به مدت زمان طولانی احساس سیری کنید. همچنین کالری برخی از لواشک‌ها بسیار پایین بوده و یک میان وعده مناسب برای تنظیم برنامه‌های غذایی محسوب می‌شود. لواشک‌ها بهترین خوراکی برای جایگزین شیرینی و خوراکی‌هایی با کربوهیدرات بالا هستند به همین دلیل می‌توان گفت که لواشک جزء خوراکی‌هایی است که در کاهش وزن بسیار تأثیرگذار است. انواع لواشک پذیرایی و ترشک‌ها را می‌توانید مستقیماً از سایت شرکت ترش طعم راناس خریداری کنید و بهترین لحظات را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

  • رفع ناراحتی‌های معده، یبوست و مشکلات گوارشی با مصرف لواشک

بسیاری از ما بخاطر داشتن رژیم‌های غذایی ناسالم و مصرف فست فود‌ها دچار ناراحتی در معده و اندام گوارش هستیم. مصرف لواشک و ترشک بخصوص لواشک آلو و سیب برای رفع ناراحتی معده و رفع کم خونی بسیار مفید هستند. بخاطر خاصیت ضد میکروبی این محصولات معده و روده افراد کمتر دچار آسیب‌های میکروبی شده و مانع بوجود آمدن سنگ کلیه می‌گردد.

لواشک لیمو به دلیل داشتن خواص اسیدی و ضدعفونی‌کننده قوی بهترین گزینه برای دفع سنگ کلیه و آلرژیو لاغری است. لواشک‌های ترش و ملس برای درمان یبوست، اسهال و بیماری‌های گوارشی بسیار مفید بوده و به راحتی می‌توانید با مصرف این خوراکی‌ها در مدت خیلی کوتاه این بیماری‌ها را درمان کنید بطور مثال برای رفع یبوست بهترین لواشک، لواشک آلو است که ضد باکتری و ضد ویروس بوده و موجب تحریک روده و دستگاه گوارش می‌گردد.

در کل شما با مصرف لواشک و ترشک:

  • کار دستگاه گوارش را تنظیم کرده و سلامتی بدن خود را افزایش می‌دهید.
    جلوگیری از عفونت ادراری با مصرف لواشک
    عفونت ادراری از جمله مشکلاتی است که بسیاری از افراد بخصوص خانم‌ها را به خود درگیر کرده است.
    وجود برخی مواد مغذی در لواشک که خاصیت درمانی دارند موجب پیشگیری و درمان این عارضه در بدن می‌شود.
    مثلاً شما با مصرف لواشک زغال اخته و سیب می‌توانید به مقدار قابل توجهی به پیشگیری و درمان عفونت ادراری در بدن خود کمک کنید.

پاکسازی بدن با مصرف لواشک

همانطور که در بالا اشاره کردیم لواشک‌ها و ترشک‌ها حاوی مقدار زیادی فیبر طبیعی هستند. این فیبر‌ها بطور قابل توجهی روند هضم را بهبود می‌بخشند و منجر به پاکسازی دستگاه گوارش می‌شوند. در نتیجه از بروز بیماری‌هایی مانند یبوست، اسهال و سایر مشکلات کلیوی و مثانه جلوگیری می‌شود.

بهبود سلامت پوست با مصرف لواشک

فیبری که در لواشک‌ها و ترشک‌ها وجود دارد به دفع سموم از بدن بسیار کمک می‌کند و این امر موجب پاکسازی پوست و سلامت آن می‌گردد.

لواشک و خاصیت ضدسرطانی آن

  • لواشک‌هایی همچون لواشک لیمو سرشار از آنتی اکسیدان می‌باشند که باعث از بین رفتن رادیکال‌های آزاد و نوسازی سلول‌های تخریب شده در بدن می‌شوند. به این نوع خاصیت، خاصیت ضد سرطانی می‌گویند که در اکثر لواشک‌ها این نوع ویژگی وجود دارد.
  • پایین آمدن تب، کنترل اوره و کلسترول و رفع بی‌خوابی با مصرف لواشک
  • مصرف لواشک‌هایی همچون لواشک زرشک به مقدار قابل توجهی به کاهش تب، کنترل فشارخون، تسکین درد‌های روماتیسمی و مفصلی کمک کرده و موجب سلامتی هر چه بیشتر بدن شما می‌گردد.
  • شما با خوردن یک لواشک انار ترش و خوشمزه به کنترل اوره و کلسترول خون خود کمک کرده و منجر به دفع سموم و تعدیل مایعات بدنتان می‌شوید.
  • مصرف لواشک زغال اخته برای برطرف کردن اختلالات خواب و رفع بی‌خوابی بسیار مؤثر است.

شما می‌توانید با ترشک و لواشک پذیرایی ترش طعم راناس سلامتی را به عزیزان و می‌همانان خود هدیه دهید.

شرکت مهر گستران طعم ساز

شرکت مهر گستران طعم ساز یکی از شرکت‌های تولید‌کننده بزرگ و معتبر ترشک و لواشک بهداشتی در ایران است که کلیه محصولات خود را با برند تجاری ترش طعم راناس، زیر نظر بهترین متخصصین تغذیه و به کمک پیشرفته‌ترین دستگاه‌های روز دنیا از تازه‌ترین میوه‌های باغات آذربایجان تهیه می‌نماید. این شرکت برای جلب اعتماد مشتریان خود کلیه مجوزات مربوط به سازمان‌های بهداشتی و اتحادیه کشوری کسب و کار‌های مجازی را دریافت نموده و بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات از جمله انواع ترشک و لواشک پذیرایی را با قیمتی بسیار مناسب به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می‌کند.برای خرید عمده لواشک و کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده تمامی محصولات ترش طعم راناس به وبسایت این شرکت مراجعه کنید و با کیفیت‌ترین و خوشمزه‌ترین لواشک‌های ایرانی را تهیه نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو