سگ ها چه میوه هایی می توانند بخورند؟ فهرستی از میوه های خوب و بد برای سگ ها

سگ ها چه میوه هایی می توانند بخورند؟ فهرستی از میوه های خوب و بد برای سگ ها


منبع: بیتوته

144

1400/11/27

10:02


سگ ها چه میوه هایی می توانند بخورند؟ فهرستی از میوه های خوب و بد برای سگ ها



میوه به برای سگ خوب است, سیب برای سگ, سبزیجات مفید برای سگ

سگ ها چه میوه هایی بخورند

 

میوه های مناسب برای سگ ها 

میوه های مناسب برای سگ ها چیست یا خوردن چه میوه هایی برای سگ ها ممنوع است؟ مطمئنا افرادی که سگ را به عنوان حیوان خانگی نگه می دارند سوالات این چنینی زیادی از دامپزشکان دارند. درست است که بسیاری از غذاهای انسانی برای سگ ها مناسب است سگ ها می توانند آنها را بخورند اما برخی از ﺁنها خطرناک است.

بنابراین هر شخصی که از این حیوان نگهداری می کند باید بداند میوه های مناسب برای سگ ها چیست؟

یکی از مهم ترین دلایلی که انسان ها باید در مورد بایدها و نبایدهای خوراکی های سگ ها بدانند این است که دستگاه گوارش این حیوان با انسان کاملا متفاوت است. بنابراین اگر سگ ها غذاهای نامناسب بخورند مطمئنا سبب بروز مشکلات و بیماری های طولانی مدت و در نهایت مرگ آن ها می شود.

 

از آنجایی که این حیوان ها گوشتخوار هستند پس دلیلی ندارد که در رژیم غذایی خود میوه و سبزیجات داشته باشد. اما می توانید در بسیاری از مواقع خصوصا برای درمان برخی از بیماری ها از میوه و سبزیجات در رژیم غذایی شان استفاده کنید. 

حال اگر می خواهید بدانید چه میوه هایی برای سگ ها مناسب و چه میوه هایی برای آن ها ضرر دارد می توانید با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید.

 

سیب برای سگ, سبزیجات مفید برای سگ, آلبالو برای سگ

میوه های مفید برای سگ ها

 

میوه های مناسب برای سگ ها را بشناسید

اگر می خواهید میوه ها در لیست غذایی سگ ها بیافزایید باید بدانید که تمام میوه ها برای سگ ها مناسب نیستند. همچنین یک سری میوه ها برای سگ ها مناسب هستند اما امکان دارد سگ شما از طعم و مزه ی آن خوشش نیاید. پس در هنگام میوه دادن به سگ، به واکنش حیوانتان دقت کنید. علاوه بر این، اگر بعد از میوه خوردن مشاهده کردید که سگتان از ناحیه ی شکم درد دارد و یا کلا احساس ناراحتی می کند دیگر میوه ی مورد نظر را در اختیارش قرار ندهید.

 

سیب یکی از میوه های مناسب برای سگ ها

یکی از میوه های مناسب برای سگ ها سیب است. این میوه سرشار از ویتامین های A و C و فیبر است که برای سگ ها بسیار مناسب می باشد. علاوه بر این، پروتئین و چربی این میوه کم است لذا یک میان وعده ی خوب برای سگ های بزرگسال بشمار می رود. البته باید مراقب باشید که دانه سیب را به سگ ندهید چرا که دانه ها آرسنیک دارند و احتمال خفگی در سگ را افزایش می دهند. 

 

از جمله مزایایی که این میوه برای سگ دارد می توان به خوشبو شدن دهان و سلامت دندان ها اشاره کرد. علاوه بر این، وجود ویتامین های A و C، فیبر و فیتوکمیکال ها سبب می شوند که با سلول های سرطانی مبارزه کنند. 

 

قره قروت برای سگ ها مناسب است

قره قروت خصوصا قره قروت خشک اگر به مقدار کم باشد برای سگ ها بی خطر است.

 

میوه های مناسب برای سگ ها, سگ ها چه میوه هایی بخورند, سگ ها چه میوه هایی بخورند

خیار میوه ای مناسب برای سگ ها  

 

خیار از جمله میوه های مناسب برای سگ ها

خیار یکی از میوه های بسیار خوب برای سگ ها است. خصوصا اگر سگ شما دارای اضافه وزن است این میوه برای او بسیار مفید است. چرا که مقدار کربوهیدرات، چربی یا روغن در این میوه ها بسیار کم است و همچنین سطح انرژی را بسیار بالا می برند. از دیگر مواد مغذی موجود در خیار که برای سگ ها بسیار مفید است می توان به ویتامین های K، C و B1  پتاسیم، مس و منیزیم اشاره کرد.

 

موز از لذیذترین میوه ها برای سگ ها

موز از دیگر میوه های مناسب برای سگ ها است. این میوه، منبع غنی از ویتامین ها، فیبر و همچنین پتاسیم، بیوتن و مس است. همچنین مقدار کلسترول و سدیم در آن ها بسیار کم است اما از آنجایی که موز یک میوه ی قندی است لذا به عنوان یک میوه ی درمانی توصیه می شود نه یک میوه در رژیم غذایی اصلی. 

 

بلوبری از دیگر میوه های خوراکی برای سگ ها

بلوبری از دیگر میوه های مفید برای سگ ها است که می توانند آن را بخورند. این میوه غنی از آنتی اکسیدان ها است که می تواند از سلول های سگ ها محافظت کند. علاوه بر این، این میوه سرشار از فیبر، روی، آهن، منیزیم و مواد شیمیایی گیاهی است.

 

پس اگر دوست دارید سگتان میوه هایی را در هوا بگیرد و بخورد می توانید از زغال اختهاستفاده کنید. علاوه بر این، مقدار قند این میوه بسیار کم است. پس برای سگ هایی که دیابت دارند بهترین میوه است. سگ ها این میوه را خیلی دوست دارند و هم در دهان سگ های کوچک و هم سگ های بزرگ، جا می شود.

 

سگ ها چه میوه هایی بخورند, سگ ها چه میوه هایی بخورند, انواع سبزیجات و میوه های مناسب برای سگ ها

سبزیجات و میوه های مناسب برای سگ ها

 

سگ ها می توانند طالبی بخورند

طالبی یک میوه ی کم کالری و سرشار از مواد مغذی است. علاوه بر این، یک منبع عالی از آب و فیبرها است پس برای سگ ها بی خطر است. البته باید بدانید که طالبی سرشار از قند است پس حتی الامکان این میوه را در حد متوسط به سگ ها بدهید خصوصا اگر سگ شما دارای اضافه وزن و یا بیماری دیابت باشد. علاوه بر این، این میوه دارای مقدار زیادی بتا-کاروتن است که به تقویت سیستم ایمنی و بینایی سگ کمک می کند.

 

آلبالو برای سگ, گلابی برای سگ ها, میوه های مفید برای سگ ها

میوه های بی خطر برای سگ ها

 

گلابی از میوه های بی خطر برای سگ ها

یکی از بهترین میان وعده هایی که می توانید به سگ های خود بدهید گلابی است. این میوه سرشار از ویتامین های C و K و همچنین منبع غنی از فیبر و مس است. از مهم ترین مزایای گلابی برای سگ ها این است که تا 50 درصد می تواند احتمال بروز سکته ی مغزی در سگ ها را کاهش دهد. 

 

حال اگر تمایل دارید سگتان گلابی مصرف کند بهتر است که ابتدا دانه های گلابی را بردارید و این میوه را به صورت لقمه ای خرد کنید و به او بدهید. دانه های گلابی نیز به مانند دانه های سیب حاوی سیانید هستند که خطرات جبران ناپذیری برای سگ ها به همراه دارند. علاوه بر این به هیچ وجه، به سگ های خود کنسروهای گلابی و شربت های بسیار شیرین ندهید.

 

سگ های می توانند آناناس بخورند

آناناس از دیگر میوه های بی خطر برای سگ ها است. البته برای اینکه سگتان این میوه را مصرف کند ابتدا پوست سفت و خاردار و همچنین تاج آناناس را بردارید و سپس چند تکه آنانس به او بدهید. این چند تکه، یک ماده ی شیرین بسیار عالی برای سگ های شما می باشند. این میوه سرشار از مواد مغذی همچون ویتامین ها، فیبر، مواد معدنی و بروملین است که بروملین نقش زیادی در جذب پروتئین ها دارد.

 

 میوه های مناسب برای سگ ها, سگ ها چه میوه هایی بخورند, سگ ها چه میوه هایی بخورند

گلابی از میوه های بی خطر برای سگ ها

 

تمشک ها از دیگر میوه های مناسب برای سگ ها

شما می توانید تمشک را در حد متوسط به سگ های خود بدهید. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر، منگنز و ویتامین C است. همچنین مقدار قند و کالری در آن بسیار کم است. به همین دلیل این میوه برای گ ها خصوصا سگ های سالمند بسیار مفید است چرا که خواص ضد التهابی از مهم ترین خواص آن است و بهبود پیری مفاصل کمک زیادی می کند. 

البته از آنجایی که این میوه دارای مقدار کمی زایلیتول است لذا سعی کنید مقدار تمشک سگتان بیشتر از یک فنجان نشود.

 

خوردن هندوانه برای سگ ها بی خطر است

برای دادن هندوانه به سگ ها ابتدا دانه و پوست آن را جدا کنید چرا که منجر به انسداد روده ی سگ ها می شوند. سپس گوشت هندوانه را به آن ها بدهید. از انجایی که 92 درصد هندوانه را آب تشکیل داده است لذا یک میوه مناسب برای سگ ها خصوصا در روزهای گرم تابستان است.

از دیگر میوه های مناسب برای سگ ها می توان به پرتقال، انبه، توت فرنگی، هلو و گوشت میوه ی پاپایا اشاره نمود.

 

گردآوری : بخش علمی بیتوته 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو