یورش اسپایدرمن به تاج و تخت «آواتار» | «مرد عنکبوتی» سومین فیلم پرفروش تاریخ آمریکای شمالی شد

154

1400/11/27

11:17


فیلم سینمایی «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» با افزودن یک میلیون دلار به درآمد گیشه خود در روزهای اخیر از رکورد ۷۶۰.۵ میلیون دلاری «آواتار» گذشت و سومین فیلم پرفروش تاریخ آمریکای شمالی لقب گرفت.

یورش اسپایدرمن به تاج و تخت «آواتار» | «مرد عنکبوتی» سومین فیلم پرفروش تاریخ آمریکای شمالی شد

گروه سینمایی هنرآنلاین: تازه‌ترین فیلم از مجموعه سینمایی اسپایدرمن در حالی رکورد ۱۳ سال پیش فیلم جیمز کامرون را شکست که حالا فقط «انتقام‌جویان: پایان‌بازی» ۸۵۸ میلیون دلاری و «جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو برمی‌خیزد» ۹۳۶ میلیون دلاری را بالاتر از خود می‌بیند. حتی اگر بخشی از فروش ۷۶۰.۹ میلیون دلاری «راهی به خانه نیست» را به دلیل افزایش بهای بلیت نسبت به سال‌های گذشته بدانیم اما نباید فراموش کنیم که این درآمد در دوران همه‌گیری ویروس کرونا به دست آمده و رسیدن به آن ارزشی دوچندان در تاریخ سینما دارد.

تام هالند که گمان می‌رفت یکی از مجریان مراسم اهدای جوایز اسکار باشد، با «راهی به خانه نیست» سه‌گانه خود را در نقش مرد عنکبوتی کامل کرد و فیلم او با فروشی سه برابر بیشتر، بالاتر از دومین فیلم پرفروش آمریکای شمالی ایستاد. «شانگ-چی و افسانه ده حلقه» محصول مشترک دیزنی و مارول و بیست و پنجمین فیلم از دنیای سینمایی ابرقهرمانان مارول است که تا امروز ۲۲۴ میلیون دلار در آمریکای شمالی و بیش از ۴۳۰ میلیون دلار در دنیا فروخته است.

«مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» در دنیا ۱.۸ میلیارد دلار درآمد داشته و ششمین فیلم پرفروش تاریخ سینماست. اینجا هم بسان جدول پرفروش‌های آمریکای شمالی اسپایدرمن سخت بتواند به رده‌ای بالاتر از ششمی بیندیشد، به ویژه اگر در سینماهای چین اکران نشود. هر پنج فیلم اول جدول پرفروش‌ترین‌های جهان شامل «آواتار»، «انتقام‌جویان: پایان‌بازی»، «تایتانیک»، «جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو برمی‌خیزد» و «انتقام‌جویان: جنگ ابدی» بیش از دو میلیارد دلار فروخته‌اند و گمان نمی‌رود به این زودی‌ها فیلمی بتواند به گرد پای درآمد ۲.۸ میلیارد دلاری «آواتار» برسد.

«راهی به خانه نیست» به کارگردانی جان واتس همزمان با آغاز اکران در سینماهای جهان مجموعه‌ای از رکوردها را شکست. فیلم در سه روز اول نمایش در آمریکای شمالی ۲۶۰ میلیون دلار فروخت و در رده دوم بهترین افتتاحیه‌ای تاریخ آمریکا و کانادا نشست. درآمد ۶۰۰ میلیون دلاری آن در جهان هم سومین افتتاحیه بزرگ تاریخ سینما لقب گرفت. ضمن اینکه در دوران همه‌گیری کرونا نخستین فیلم با گذر از مرز یک میلیارد دلار فروش شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو