طرز تهیه مافین هویج و سیب

طرز تهیه مافین هویج و سیب , دستور پخت مافین هویج و سیب

مافین هویج و سیب یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مجلسی بین المللی است که معمولا برای پذیرایی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مافین هویج و سیب در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم مافین هویج و سیب
تخم مرغ۱ عدد
شکر۱ لیوان
سیب۱ عدد
هویج۱ عدد
روغن مایع½ لیوان
مغز گردو½ لیوان
پودر دارچین½ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق مرباخوری
آرد سفید قنادی۲ لیوان

طرز تهیه مافین هویج و سیب

مرحله اول

برای تهیه مافین هویج و سیب خوشمزه ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و مجددا با دور تند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر و پودر دارچین درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه هویج را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و با دست فشار می دهیم تا آب اضافی آن گرفته شود.

مرحله چهارم

حالا سیب را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و همانند هویج با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس با دست فشار می دهیم تا آب اضافی آن گرفته شود. در ادامه هویج و سیب را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست گردو را جدا می کنیم، سپس مغز آن را با کمک چاقو به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و درون کاسه حاوی مخلوط تخم مرغ می ریزیم، سپس با دور کند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله ششم

در این مرحله زمانی که مخلوط تخم مرغ ترکیب و یکدست شد، مواد خشک را طی ۳ مرحله به آن اضافه می کینم و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.

مرحله هفم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه درون قالب مافین را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس دو سوم آن را از مایه کیک پر می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم مافین هویج و سیب به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج می کنیم.

مرحله نهم

در نهایت اجازه می دهیم مافین کاملا خنک شود، سپس آن را از قالب خارج می کنیم. در ادامه مافین های هویج و سیب را درون طرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه چای زعفرانی تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.