منابع خبری ژاپنی اعلام کردند که وزرای خارجه گروه ۷ درصدد برگزاری نشست فوری در هفته جاری پیرامون مسئله اوکراین هستند.

احتمالاً نشست دیپلمات‌های ارشد گروه ۷ در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ برگزار خواهد شد. رسانه های ژاپنی به نقل از منابعی در دولت این کشور اعلام کردند که اوضاع پیرامون اوکراین موضوع اصلی این نشست خواهد بود.

حدود ۳۵ کشور در کنفرانس امنیتی مونیخ که از ۱۸ تا ۲۰ فوریه (۲۹ بهمن تا اول اسفند) برگزار می شود، شرکت خواهند کرد. انتظار می رود که «کاملا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا به همراه «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه این کشور، نماینده ایالات متحده در این کنفرانس باشد و هیئت آلمانی نیز به سرپرستی «اولاف شولتز» صدراعظم این کشور در کنفرانس مذکور حضور خواهد داشت.

همچنین انتظار می رود «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین نیز در این کنفرانس شرکت کند.

«ولادیمیر پوتین» در این رویداد شرکت نخواهد کرد. از آخرین حضور وی در این کنفرانس ۱۵ سال می گذرد که در آن سیاست خارجی ایالات متحده و ایده های نظم جهانی تک قطبی را شدیدا مورد انتقاد قرار داد و به شدت برضد برنامه های توسعه ناتو و استقرار تاسیسات دفاع موشکی آمریکا در شرق اروپا صحبت کرد.

آمریکا و ناتو روسیه را به آماده شدن برای حمله به اوکراین متهم می کنند، اما مسکو همه این اتهامات را رد می کند و می گوید که علت اصلی تنش ها در شرق اروپا، آمریکا و ناتو هستند.