مردم نگران کمبود دارو نباشند

72

1400/11/27

12:58


سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت توضیحاتی در خصوص خبر کمبود ۱۹۰ قلم دارو در سه ماه آینده ارائه کرد.

مردم نگران کمبود دارو نباشند

به گزارش بهداشت نیوز، محمد هاشمی، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت توضیحاتی در خصوص خبر کمبود ۱۹۰ قلم دارو در سه ماه آینده که از سوی معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو بیان شده بود، ارائه کرد.

وی اظهار کرد: همواره در اکثر کشورهای دنیا، برخی اقلام دارویی به دلایل مختلف از جمله کمبودهای جهانی، افزایش تقاضا در برخی شرایط از جمله پاندمی کرونا، تجویزهای بی رویه، مشکلات تولید و توزیع و حوادث و بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی وجود دارد.

 
هاشمی افزود: در خیلی از کشورها، همواره کمبود دارو تا ۵۰ قلم دارو حتی برای داروهای بیمارستانی و داروهایی که کمتر مورد استفاده قرار گیرند، برای یک ماه وجود دارد و کمبودهایی که برای ۳ ماه اعلام می‌شود؛ به این معنی است که موجودی آنها تا ۳ ماه کافی است و باید برای تجدید ذخایر آنها برنامه ریزی شود.
 
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: سال گذشته کمبودهای دارویی زیاد بود و حتی به بیش از ۲۲۰ قلم هم رسیده بود اما خوشبختانه در حال حاضر، کمبودهای یک ماهه و سه ماهه کاهش قابل توجهی یافته و به ۵۰ قلم کمبود یک ماهه و ۱۹۰ قلم کمبود سه ماهه رسیده که البته دولت اهتمام ویژه برای تامین این داروها دارد.
 
 هاشمی یادآور شد: برنامه ریزی سازمان غذا و دارو برای تامین دارو در سال آینده است و در صورت تامین منابع ارزی، مشکلی برای این حوزه به وجود نمی‌آید؛ چراکه در شرایط ایده آل هم همواره کمبود دارویی به دلایل مختلف وجود خواهد داشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو