الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین روز چهارشنبه گفت که کشورش قصد انجام اقدامات خصمانه و مسلحانه ازجمله در منطقه دونباس را ندارد.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، وزیر دفاع اوکراین امروز (چهارشنبه) در یک برنامه تلویزیونی به مناسبت روز وحدت که امروز ازسوی رئیس جمهوری اوکراین اعلام شده است، گفت: ما هر روز توانمندی دفاعی ارتش اوکراین را تقویت کرده ایم اما هیچگونه اقدام خصمانه درشرق کشور یا منطقه کریمه یا هر نقطه دیگر را تدارک نمی بینیم.

رزنیکوف در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هیچگونه اقدام تحریک آمیز ازسوی اوکراین تدارک دیده نمی شود، اضافه کرد: اما به هر گونه عمل تحریک آمیز پاسخ سخت داده می شود.

به گفته وی، اوکراین خواهان صلح و آرامش و بازگشت مناطق اشغال شده تحت کنترل این کشور از راههای سیاسی و دیپلماتیک است.

وزیر دفاع اوکراین این را نیز گفت که گزارش روزانه را امروز صبح در مورد وضعیت کشور دریافت کرد و در آن هیچ نکته غیرعادی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اخیرا موضوع تهدید روسیه و رزمایش های این کشور بطور گسترده مطرح شده است، اضافه کرد: بخش های تجسسی اوکراین از همه شرایط اطلاع دارد و ما با شرکای خارجی خود در تماس هستیم و اطلاعات ما با اطلاعات آنها مطابقت دارد که اوکراین برای هر سناریویی اماده است.

در همین حال خبرگزاری ریانووستی در گزارشی به نقل از سازمان پلیس جمهوری خودخوانده لوگانسک اعلام کرد که ارتش اوکراین در منطقه دونباس، مرکز هدایت ضربات هوایی مستقر کرده است.

در این گزارش گفته شد که کی یف برای آغاز جنگ ، تمهیداتی را تدارک دیده است.

سازمان پلیس جمهوری خودخوانده لوگانسک همچنین از استقرار بیست تانک ارتش اوکراین در نزدیکی بخش پادلسنی واقع در خطوط حائل در منطقه دونباس خبر داد.

مسکو بارها اعلام کرده است که قصدی برای حمله نظامی به اوکراین ندارد و در صدد دریافت تضمین‌های امنیتی است که مانع از توسعه ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا (ناتو) می‌شود.