مهلت ثبت نام برای شرکت در بیست و دومین دوره عتبات دانشگاهیان امروز ۲۷ بهمن ماه به پایان می رسد.

برنامه بیست و دومین دوره عتبات دانشگاهیان در یک بازه ۴۰ روزه برای اساتید،‌کارکنان و دانشجویان خواهر و برادر در نظر گرفته شده است که مرحله اول آن در خدمت زائران دانشجوی دختر مجرد به همراه اساتید و کارکنان خواهیم بود که این افراد از اول تا ۲۰ اسفند اعزام خواهند شد.

همچنین از ۲۱ اسفند تا ۱۰ فروردین سال ۱۴۰۱ نیز متقاضیان دانشجوی پسر، اساتید و کارکنان و همچنین دانشجویان متأهل به بیست و دومین دوره عتبات دانشگاهیان اعزام خواهند شد.

بر اساس اعلام ستاد عتبات، کاروان‌ها در چهار بسته تعریف شده اند که بسته اول شامل کاروان درجه اول که به صورت هوایی و درجه دوم به صورت زمینی اعزام می‌شوند. کاروان‌های زمینی در صورت فراهم شدن شرایط، هم از نظر بازگشایی تردد در مرزها و مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا اعزام خواهند شد.

برای دسته سوم کاروان ها نیز رفت به صورت هوایی و برگشت به صورت هوایی خواهد بود و بسته چهارم نیز یک بسته ارزان قیمتی طراحی شده است که با تأکید ریاست و معاون فرهنگی و سیاسی نهاد برای کسانی ممکن است که امکان برخورداری از هزینه‌های سفر هوایی و زمینی درجه الف را نداشته باشند.

با رایزنی‌هایی که با مسئولان صندوق رفاه وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد صورت گرفت وام‌هایی برای دانشجویان متقاضی عتبات در نظر گرفته شده است که مبلغ وام برای سفرهای هوایی ۶۰ میلیون ریال و سفرهای زمینی نیز ۳۰ میلیون ریال خواهد بود که بعد از قطعی شدن ثبت نام اطلاعات زائران به صندوق رفاه و بانک ملت ارسال می‌شود و زائران می‌توانند براساس شرایط در آیین‌نامه وام‌ها این تسهیلات را دریافت کنند.

در بیست و دومین عتبات دانشگاهیان ۱۲۰ کاروان در نظر گرفته شده است. ۸۰ کاروان آن هوایی و ۴۰ کاروان آن نیز زمینی است و این کاروان‌ها برای ۶۰۰۰ ظرفیت در نظر گرفته شده است و در صورت استقبال متقاضیان امکان افزایش ظرفیت و تعداد کاروان‌ها را وجود دارد .

مدت سفر سه شب اقامت در نجف اشرف،‌سه شب اقامت در کربلای معلی و یک شب نیز در کاظمین خواهد بود و برای زیارت ائمه در سامرا نیز زیارت به صورت عبوری خواهد بود و در مجموع در سفرهای هوایی مدت اعزام ۷ روز و در سفرهای زمینی بسته به مسافت استان‌ها ۸ تا ۹ روز طول خواهد کشید.

 تسهیلات بانک ملت برای متقاضیان عتبات به صورت قرض‌الحسنه‌ای می‌باشد و وام نیز در اقساط ۱۸ ماهه بازگردانده می‌شود.

کشور عراق محدودیتی برای نوع واکسن در نظر نگرفته و فقط زائران دو دوز واکسن را باید تزریق کرده باشند، ولی در خروج از کشور باید ۴۸ ساعت قبل تست منفی پی سی آر ارائه شود و زائران هوایی نیز برای برگشت در فرودگاه عراق باید تست پی‌سی آر بدهند که هزینه آن را باید خود زائران پرداخت کنند. همچنین هزینه خروج از کشور را ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان می باشد.