از این روش می توان برای گرم کردن آب لوله ها هم استفاده کرد. جالب است بدانید که کابل هیت تریسینگ لاله زار می تواند در موقعیت های مختلفی کاربرد داشته باشد ولی، برای تهیه انواع کابل حرارتی که با برق یا گرما کار کند، شما باید به دنبال بهترین ها باشید.

کابل هیت تریسینگ لاله زار می تواند در پروژه های متنوعی هم به کار شما بیاید. اصلی ترین و مهم ترین عاملی که شما باید به آن توجه داشته باشید، نحوه ساخت و نصب است. شما حتما باید از افراد متخصص برای نصب این محصول کمک بگیرید. البته در صورتی که شما تجربه کافی برای کار با کابل هیت تریسینگ را دارید، مشکل خاصی برای شما به وجود نمی آید. شرکت های زیادی هم هستند که در این زمینه به شما مشاوره های قبل از خرید ارائه می کنند.

شما برای تهیه کابل هیت تریسینگ متوانید از سایت adibtajhiz.com استفاده کرده و یا به بازار لاله زار رفته و از آنجا خرید کنید.

انتقال دما چیست و چه کاربردی دارد؟

همانطور که در قسمت های قبل تر هم گفته شد، هیت تریسینگ به یک روش خاص برای گرم کردن لوله ها و تانکر ها گفته می شود. از این محصول می توان در ساختمان های مسکونی و تجاری هم استفاده کرد. از کابل هیت تریسینگ می توان برای جلوگیری از یخ زدگی سقف ساختمان، پارکینگ یا دیواره های اتاق استفاده کرد. جالب است بدانید که این محصول می تواند بازدهی فوق العاده ای هم برای شما داشته باشد.

استفاده از کابل هیت تریسینگ، تنها روش موجود برای گرم کردن خانه نمی باشد! شما می توانید از راه ها و روش های متنوعی برای انجام این فعالیت استفاده کنید. ولی استفاده از کابل هیت تریسینگ یکی از بهترین و محبوب ترین روش های موجود به حساب می آید. با استفاده از کابل حرارتی یا کابل هیت تریسینگ، شما می توانید از یخ زدگی جلوگیری کنید. وقتی که دمای لوله ها پایین می آیند، خطر یخ زدگی آب آنها را تهدید می نماید. هنگامی که مایع درون لوله ثابت است و حرکتی ندارد، این خطر خیلی جدی تر شده و می تواند آسیب های زیادی به خانه وارد نماید. از همین رو، استفاده از کابل هیت تریسینگ می تواند به شدت پر بازده باشد.

یخ زدگی معمولا در فصل زمستان شایع است. کابل هیت تریسینگ به شما کمک می کند تا از این وضعیت به طور کامل جلوگیری کنید. البته، شما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که این محصولات فقط برای جلوگیری از یخ زدن مایع درون لوله یا ساختمان با استفاده از برق یا دما نیست! این محصول کاربرد های صنعتی زیادی هم می تواند داشته باشد.

انواع کابل هیت تریسینگ در ادیب تجهیز

برای استفاده از هیت تریسینگ چه ابزاری لازم است؟

در جهت استفاده از کابل هیت تریسینگ، ابزار های متنوعی در جلوی پای شما قرار دارد. شما می توانید بسته به نیاز های کلی خود، یکی از این ابزار ها یا همه آنها را تهیه کنید. کابل هیت تریسینگ مهم ترین و اصلی ترین ابزار موجود است. این ابزار در امتداد لوله یا محل مورد نظر کشیده می شود تا دما را افزایش دهد. پس از انتخاب نوع کابل، شما باید یک جعبه ترمینال مخصوص را برایش انتخاب کنید. جعبه های ترمینال می توانند با برند ها و فرمول های مختلفی ساخته شوند. شما باید به دنبال مدل هایی باشید که با کابل هیت تریس شما بیشترین همخوانی را دارند.

در جهت استفاده از هیت تریسینگ، دو نوع کیت وجود دارد که شما باید با کاربرد های آنها آشنا باشید. کیت های اتصالی کابل و کیت های انتهای کابل. هر کدام از این کیت ها یک سری کاربرد ها و ویژگی های خاص دارند. مثلا، کیت های انتهای کابل برای عایق کردن قسمت های پایانی کابل به کار می روند.

کیت های اتصالی کابل می توانند برای باکس های پاور یا دیگر موقعیت های برق کشی کاربرد داشته باشند. البته، جالب است بدانید که هیت تریسینگ یک سیستم، بسته به شرایط می تواند به لوازم دیگری هم نیاز داشته باشد. مثلا، باکس کنترل، یکی از ابزارهایی است که برای حفاظت سیستم کلی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این باکس باعث می شود تا امنیت سیستمی که شما آن را طراحی کرده اید بیشتر شود.

در صورت لزوم، شما می توانید از انواع روکش هم برای کابل های خود استفاده کنید. روکش ها می توانند امنیت محیط را تا حد بسیار زیاد و قابل توجهی بهبود ببخشند.

کابل هیت تریسینگ درجه یک

انواع روکش کابل هیت تریسینگ

با توجه به سیستم اصلی که شما از آن استفاده می کنید، روکش های متنوعی برای کابل هیت تریسینگ در دسترسی شما قرار دارد. مثلا، برای موقعیت های معمولی که امنیت خیلی مهم نیست، شما می توانید از عایق های ترموپلاستیک استفاده کنید. نام دیگر این عایق پلی الفین بوده و به شدت کاربردی است. این مدل از عایق برای محیط های شیمیایی خیلی سبک که بر روی نوع سیم تاثیر زیادی نمی گذارند هم مورد استفاده قرار می گیرد. جالب است بدانید که این مدل از عایق می تواند قدرت بالا در کنار طول عمر مناسبی داشته باشد.

برای محیط های به شدت شیمیایی که درصد خورندگی ضد بالا است، شما باید از روکش های سیلیکون استفاده کنید. سیلیکون ها باعث می شوند تا مقاومت شیمیایی کابل هیت تریسینگ بیشتر شود. در نتیجه، استفاده از آن در این موقعیت ها رایج تر است. جالب است بدانید که این روکش می تواند دمای نسبتا بالایی را نیز تحمل نماید ولی، قبل از استفاده حتما از یک تیم متخصص مشورت بگیرید تا پس از تهیه مشکل خاصی برای شما به عنوان خریدار به وجود نیاید. در صورتی که شما در محیطی فعالیت می کنید که هم کابل باید از نظر مکانیکی تقویت شود و هم از نظر شیمیایی، روکش های فلورو پلیمر تنها انتخاب شما است.

این روکش می تواند هم مقاومت مکانیکی کابل هیت تریسینگ را افزایش دهد و هم برای بهبود مقاومت شیمیایی مفید است. البته که استفاده از این مدل از روکش برای مصارف معمولی اصلا توصیه نمی شود.