زیرا همان‌طور که مشخص است اغلب ما اطلاع چندان و دقیقی از قوانین مختلف حقوقی در زمینه‌های گوناگون مانند املاک، خانواده و... نداریم و هنگامی که با مشکلی مواجه می‌شویم، نمی‌دانیم چطور باید برای احقاق حقمان پرونده تشکیل داده و آن را پیگیری کنیم. در این شرایط یک وکیل خوب و کارآزموده که در مورد مشکل ما دارای تجربه فراوانی است می‌تواند به ما کمک نماید تا بتوانیم در دادگاه به جواب مناسبی برسیم. چنانچه تا انتهای این مطلب همراه ما باشید، اطلاعات بیشتری را در خصوص شناسایی و عملکرد وکیل پایه یک دادگستری در اختیارتان قرار داده و به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید با کمک گرفتن از وکیل آنلاین، مشاور حقوقی مناسب دریافت نمایید.

وکیل پایه یک دادگستری چه فردی است؟

پیش از آن که به اهمیت موضوع مشاور حقوقی بپردازیم بهتر است ببینیم وکیل پایه یک دادگستری به چه کسی گفته می‌شود؟ تمامی دانشجویان و افرادی که در رشته وکالت تحصیل می‌کنند، می‌دانند که برای رسیدن به درجه وکیل پایه یک دادگستری، راه سختی را در پیش دارند و لازم است پس از پذیرفته‌شدن در رشته حقوق و کسب مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد در این رشته، شروع به گذراندن دوره کارآموزی در این رشته کرده و در آزمون کانون وکلا که از رقابت بالایی بین فارغ التحصیلان این رشته برخوردار است، نمره قبولی را کسب نمایند. پس از این نیز لازم است در مراسم تحلیف شرکت کرده و به کسب پروانه وکالت نائل شوند تا بتوانند به عنوان وکیل دادگستری یا وکیل پایه یک دادگستری فعالیت خود را در این زمینه ادامه دهند. اما به طورکل وکیل خوب و آگاه فردی است که بتواند در هر حوزه‌ای که کار می‌کند و پرونده حقوقی می‌پذیرد، از چم و خم قوانین اطلاع داشته باشد و بتواند در زمان لازم از آن‌ قوانین استفاده کرده و به عنوان یک وکیل، راهکارهای صحیح و درستی را به موکل خود ارائه نماید.

مشاور حقوقی به چه کسی گفته می‌شود؟

با توجه به آن چه پیش‌تر درباره روند دریافت مدرک وکلا اشاره کردیم، مشاور حقوقی نیز شخصی است که از تحصیلات حقوقی بهره‌مند است و از قوانین مربوط به مجازات اسلامی، قانون آیین دادرسی کیفری یا قوانین مدنی، ثبتی، قوانین مرتبط با کار، حقوق تخصصی مدنی، قوانین تجارت داخلی و بین‌المللی و ... آگاه بوده و ‌بتواند در یک یا چند حوزه‌ای که نام بردیم، به موکلین خود مشاوره‌های کارآمدی ارائه نماید. مشاور حقوقی می‌تواند در حوزه‌های مختلفی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت، مشاوره ارائه نمایند. 

  •  در زمینه قراردادها

بیشتر شرکت‌ها دارای مشاور حقوقی مختص به خود هستند، و برهمین اساس زمانی که نیاز به بستن قرارداد با سایر شرکت‌ها دارند، مشاور حقوقی می‌‌تواند به عنوان یکی از طرفین قرارداد بررسی‌های لازم را انجام داده و نکات مهم را به بخش مدیریت ارائه نماید. عموما تهیه‌ پیش‌نویس‌های قراردادها بر عهده مشاور بوده و گاهی بدون تایید و امضای مشاور حقوقی توافق نهایی صورت نخواهد گرفت.

  •  امور دعاوی

افراد و یا شرکت‌ها در طی کسب و کار خود ممکن است با مشکلات قانونی مختلف روبرو شده و یا درگیر دعاوی حقوقی مختلفی شوند. در این شرایط چه فرد یا شرکت خوانده باشد و یا خواهان می‌تواند از وکیل جهت ارائه طرح دعوی، رسیدگی به پرونده ایجاد شده و ارائه لوایح کمک بگیرند.

  •  امور پژوهشی و راهبری

در حال حاضر برخی کارهای پژوهشی نیز به عملکرد و راهبری مشاور حقوقی نیازمند است. به عنوان مثال در خصوص ارائه مقالات و انجام امور پژوهشی یک شرکت و یا ارگان‌های دولتی نیاز است که وکیل ابتدا به مطالعات حقوقی در رابطه با موضوع مورد پژوهش پرداخته و سپس پیشنهادهایی را برای پیشبرد و انجام آن ارائه نماید که البته این امر می‌تواند منجربه پیشنهاد قانون و یا تبصره‌های جدید شود.

ویژگی‌های یک مشاور حقوقی یا وکیل خوب چیست؟

به طورکل هرگاه صحبت از کمک گرفتن از یک وکیل حقوقی به میان می‌آید، ناخودآگاه ما به یاد فردی می‌افتیم که آن قدر در گفتاری، بیان استدلالات و قوانین، آگاه و حاذق است که می‌تواند در دادگاه حق موکل خود را بر اساس قوانین موجود و به صورت عادلانه‌ای بگیرد. اما آنچه که مسلم است، وکیل باید از ویژگی‌های زیر برخوردار باشد.

  •  لازم است با همه قوانین آشنا بوده و به مسائل حقوقی اشراف داشته باشد.
  •  مشاوره حقوقی و وکیل خوب باید از قدرت سخن‌وری و توانایی در متقاعد کردن افراد بهره‌مند باشد.
  •  مسئولیت‌پذیر و دلسوز باشد و پرونده و کاری که به وی سپرده شده را در زمان مناسب به انجام رساند.
  •  بتواند در مشاوره حقوقی که به موکل خود می‌دهد مسائل را به شیوه‌ای ساده و قابل فهم بازگو نماید.
  •  رعایت عدالت و انصاف در مورد موکل و طرف مقابل یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های وکیل به شمار می‌آید.
  •  مشاور حقوقی لازم است از قدرت تصمیم‌گیری بالایی بهره‌مند باشد و در انجام آن چه ذکر می‌کند قاطع باشد.
  •  مشاور خبره و یک وکیل خوب باید در عین جسارت و شجاعتی که دارد از محاسن اخلاقی برخوردار باشد.
  •  صداقت و تعهد به آن چه بیان می‌شود یکی‌دیگر از ویژگی‌های مشاور حقوقی است
  • وکیل باید قابل اعتماد باشد به این معنا که موکل بتواند تمامی اتفاقات را بازگو کرده و از کمک‌های وکیل در پرونده خود بهره‌مند شود.

در حال حاضر شرایط دریافت مشاوره با همین دو سه سال پیش تفاوت کرده است به گونه‌ای که شما می‌توانید در خصوص پرونده‌های مختلف حقوقی خود از مشاوران حقوقی حرفه‌ای و کارآزموده مشاوره آنلاین دریافت نماید. به این ترتیب دیگر نیاز نیست حتما مسیری طولانی را تا دفتر و موسسات حقوقی طی کرده و با یک وکیل پایه یک دادگستری یا مشاوره حقوقی درباره مشکل خود صحبت کنید. گروه وکلای حقوقی عدالت‌سرا که در ادامه به معرفی بیشتر آن خواهیم پرداخت شرایطی را مهیا کرده تا افراد مختلف و شرکت‌ها و .. بتوانند در کمترین زمان با دسترسی به وکیل آنلاین مشکلات حقوقی خود را در میان گذاشته و از مشاوره‌های آن‌ها بهره‌مند شوند.

گروه وکلای حقوقی عدالت‌سرا

عدالت‌سرا مجموعه‌ای حقوقی است که با بهره‌مندی از بهترین وکلای پایه یک دادگستری در زمینه‌های قانونی مختلف از جمله خانواده، حقوقی، کیفری، ملکی، ثبتی، بین‌المللی و... قادر است ضمن ارائه مشاوره حقوقی، پرونده آن‌ها را جهت ارزیابی وکالت پذیرفته و آنان را به مقصود موردنظر رساند. ضمن آن که شما می‌توانید پیش از سپردن پرونده خود به وکلای عدالت‌سرا از هزینه‌های مورد نیاز مطلع شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات این مجموعه می‌توانید به سایت عدالت‌سرا به آدرس عدالت سرا دات کام  مراجعه کرده و از طریق مشاوره آنلاین یا تلفنی، با مشاوران این مرکز ارتباط برقرار نمایید.