تلاش مجموعه سلامت برای توسعه و تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی

113

1400/11/27

17:17


معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تلاش مجموعه سلامت برای توسعه و تجهیز بیمارستان ها و مراکز درمانی با هدف تحقق شعار «عدالت در تعالی سلامت» خبر داد.

تلاش مجموعه سلامت برای توسعه و تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدای سفر به استان فارس، در بیمارستان شهید دکتر چمران حضور یافت.
 
 
بهره برداری از پروژه های جدید بیمارستان شهید دکتر چمران
 
دکتر کریمی با حضور در بیمارستان شهید دکتر چمران، مرکز تصویربرداری این بیمارستان را شامل دستگاه های تشخیصی MRI، سی تی اسکن و سونوگرافی افتتاح کرد.
 
این مرکز تصویربرداری تشخیصی با 930 مترمربع و با اعتباری معادل 20 میلیارد ریال احداث شده، همچنین حدود 450 میلیارد ریال صرف تجهیز دستگاه های موردنیاز این مرکز شده است.
 
همچنین آزمایشگاه جدید این مرکز درمانی در زمینی به مساحت یکصد مترمربع افتتاح شد؛ این واحد جدید با اعتبار دو میلیارد و 550 میلیون ریال، به مرحله بهره برداری رسیده است.
 
معاون درمان وزارت بهداشت از مراحل پیشرفت پروژه بازسازی و تجهیز اتاق عمل ماژولار این مرکز درمانی بازدید کرد.
 
 
بهره برداری از بیمارستان شهدای سلامت بنیاد برکت نی ریز، نشان دهنده هم افزایی سازنده 2 مجموعه در نظام است
 
دکتر کریمی در آئین افتتاح بیمارستان شهدای سلامت بنیاد برکت نی ریز، ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت امام علی(ع)، با اشاره به بازدید هفته گذشته خود از خدمات سلامت در استان فارس، این امر را گویای اهمیت این استان در حوزه سلامت کشور دانست و افزود: بیمارستان شهدای سلامت بنیاد برکت در نی ریز، یکی از افتخارات حوزه سلامت و حاصل همکاری و هماهنگی دو مجموعه وزارت بهداشت و بنیاد برکت است.
 
وی با بیان اینکه همه ما سربازان نظام هستیم که لازم است در کنار یکدیگر، هدف خدمت به مردم را به پیش ببریم؛ شعار وزارت بهداشت را «عدالت در تعالی نظام سلامت» خواند که همه اقدامات این مجموعه در راستای تحقق این شعار برنامه ریزی می شود.
 
معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر تلاش برای کاهش محرومیت در کشور، از برنامه ریزی برای توسعه عدالت محوری در مناطق محروم کشور تا سال 1404 و ایجاد زمینه های دسترسی عادلانه مردم این مناطق به خدمات حوزه سلامت خبر داد.
 
دکتر کریمی ایجاد زیرساخت های جدید را به منزله ایجاد فرصتی برای بهره وری های بهتر از مراکز قدیمی دانست و افزود: با نظر مسئولان سلامت استان فارس، از بیمارستان قدیم این شهرستان نیز همچنان در حوزه سلامت استفاده می شود.
 
معاون درمان وزارت بهداشت در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به طرح موضوع نیاز شهرستان نی ریز به راه اندازی دستگاه MRI از پیگیری این موضوع با ارزیابی شاخص های موردنظر خبر داد.
 
وی با بیان اینکه وزارت بهداشت هم اکنون در اوج بحران کرونا قرار دارد، اظهار کرد: همکاران ما در بیمارستان های کشور روزانه پذیرای بیش از 60 هزار مورد مراجعه هستند، همچنین به طور متوسط، بیش از چهار هزار بیمار جدید در روز بستری می شوند.
 
دکتر کریمی ادامه داد: این حجم گسترده خدمات به همت پزشکان، پرستاران و کارکنان مجموعه سلامت کشور ارائه می شود که با همه دشواری ها و محدودیت های مالی، کماکان در حال خدمت رسانی به مردم هستند؛ این در حالی است که در بحران کرونا، در بسیاری از کشورهای اروپایی با وجود امکانات پیشرفته، مردم در پشت بیمارستان ها در انتظار خدمت بودند، اما در ایران با تلاش شبانه روزی و دلسوزانه، هیچ بیماری از خدمت محروم نماند.
 
معاون درمان وزارت بهداشت شیراز را یکی از قطب های بزرگ پزشکی در کشور و منطقه دانست که باید با نگاه ویژه ای مورد توجه قرار گیرد و گفت: لازم است با توسعه زیرساخت ها، به سمت مگاهاسپیتال پیش برویم که این امر نیازمند کمک و همکاری تمامی سازمان ها و خیرین حوزه سلامت است.
 
 
خدمات بیمارستان امیر در زمینه درمان بیماران مبتلا به سرطان، توسعه یافت
 
در ادامه این سفر، بخش شیمی درمانی سرپایی بیمارستان امیر با کمک خیرین سلامت استان فارس به مرحله بهره برداری رسید، این بخش دارای 300 مترمربع زیربنا بوده و شامل 18 تخت جدید بیمارستانی است که با اعتباری معادل 6 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
 
همچنین در این آئین، بخش اتاق عمل بیمارستان امیر با دارا بودن دو تخت بیمارستانی و با اعتباری معادل هفت میلیارد تومان به همت خیرین عرصه سلامت فارس افتتاح شد.
 
این بخش بیمارستانی با زیربنای 350 مترمربع به مرحله بهره برداری رسیده است.
 
دیگر خدمت جدید بیمارستان آنکولوژی امیر، بخش پیوند آلوژن این مرکز فوق تخصصی درمانی بود که دارای چهار تخت بیمارستانی بوده و با اهدای مبلغ 10 میلیارد تومان از سوی خیرین سلامت استان، افتتاح شد.
 
این بخش درمانی نیز که خدمتی دیگر از خیرین عرصه سلامت فارس است، با اهدای مبلغ 10 میلیارد تومان و دارا بودن پنج تخت بیمارستانی، با زیربنای 150 مترمربع، به عرصه خدمت به بیماران جنوب کشور پیوست.
 
بیمارستان آنکولوژی امیر به عنوان تنها مرکز فوق تخصصی آنکولوژی و هماتولوژی در جنوب کشور، ماهانه به هفت هزار بیمار مبتلا به سرطان خدمات ارائه می دهد.
 
 
بازدید معاون درمان وزارت بهداشت از بیمارستان حضرت امام خمینی(ره) استهبان

 
دکتر کریمی در ادامه این سفر از بیمارستان حضرت امام خمینی(ره) استهبان بازدید کرده و از نزدیک بر روند ارائه خدمت در این مرکز درمانی نظارت کرد.
 
در این بازدید، نیازها و چالش های این مرکز درمانی در زمینه خدمت رسانی به مردم شهرستان مطرح شده و پیرامون راهکارهای توسعه خدمات، تبادل نظر صورت گرفت.
 
 
افتتاح پروژه بهسازی بخش روانپزشکی کودکان بیمارستان ابن سینا 
 
معاون درمان وزارت بهداشت در آئین افتتاح پروژه بهسازی بخش روانپزشکی کودکان بیمارستان ابن سینا، از ارائه خدمات تخصصی به بیماران اعصاب و روان به عنوان یکی از اولویت های مهم مجموعه وزارت بهداشت یاد کرد.
 
بخش روانپزشکی کودکان بیمارستان ابن سینا با دارا بودن 14 تخت بیمارستانی و اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون تومان به بهره برداری رسید.
 
در این بخش علاوه بر خدمات بستری کودکان مبتلا به اختلالات روانپزشکی، مشاوره های رفتاری  و درمان کودکان مبتلا به اوتیسم انجام می شود.
 
 
نگاه ویژه وزارت بهداشت به بیماران اعصاب و روان در زمینه تشخیص و درمان سریع بیماری
 
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در بیمارستان اعصاب و روان استاد محرری، بخش اورژانس و بخش بستری مردان این مرکز درمانی را افتتاح کرد.
 
وی در این بازدید با اشاره به نگاه ویژه مجموعه وزارت بهداشت به بیماران اعصاب و روان، بر اهمیت ارتقای خدمت رسانی به این بیماران و تلاش برای تشخیص بیماری و درمان سریع این بیماران تاکید کرد.
 
دکتر کریمی ایجاد فضایی آرام برای بیماران اعصاب و روان و امید بخشیدن به آنان برای بازگشت به جامعه و ادامه زندگی را یک اولویت در این زمینه خواند.
 
معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر تلاش برای کاهش آسیب های ناشی از بیماری، اظهار کرد: در دوران کرونا شاهد افزایش میزان بیماری هایی نظیر افسردگی و اضطراب در سطح جامعه بودیم که در دوران پسا کرونا نیز شاهد این معضل خواهیم بود.
 
وی همچنین از توجه کمیته علمی ستاد کرونا به این موضوع و با هدف کاهش اختلالات روحی و روانی در جامعه خبر داد و گفت: در این زمینه راهکارهایی نیز اندیشیده شده که امیدواریم با همکاری گروه روانپزشکی و دست اندرکاران این حوزه به مرحله عملیاتی برسد.
 
در ادامه این بازدید، بخش اورژانس بیمارستان اعصاب و روان استاد محرری با حضور معاون درمان وزارت بهداشت، به بهره برداری رسید؛ این بخش با زیربنای 400 مترمربع و 14 تخت بستری، با اعتباری معادل 700 میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.
 
افتتاح بخش بستری مردان بیمارستان اعصاب و روان استاد محرری با ظرفیت 60 تخت بیمارستانی، دیگر پروژه ای بود که به چرخه خدمات سلامت فارس  پیوست. برای این بخش بیمارستانی با زیربنای 700 مترمربع، دو میلیارد و هشتصد میلیون تومان هزینه صرف شده است.
 
دکتر کریمی در حاشیه سفر به شیراز اظهار کرد: با تلاش های انجام گرفته، در سه ماهه پایانی سال جاری، 45 بیمارستان کشور تجهیز و افتتاح شده و یا به مرحله افتتاح رسیده است.
 
وی همچنین از توسعه 55 پروژه مرکز درمانی کشور به مرحله تجهیز و افتتاح و یا بهره برداری از این مراکز، در این بازه زمانی خبر داد.
 
دکتر کریمی تلاش های انجام گرفته را گامی در راستای تحقق شعار «عدالت در تعالی سلامت» دانست و گفت: چندین پروژه سلامت در استان فارس به بهره برداری رسید که امیدواریم در زمینه دریافت بهتر خدمات بیماران کمک کننده باشد.
 
معاون درمان وزارت بهداشت، این پروژه ها را شامل بهره برداری از بیمارستان شهدای سلامت بنیاد برکت در نی ریز، همچنین چندین پروژه درمانی در بیمارستان های شهید دکتر چمران، آنکولوژی امیر، استاد محرری و ابن سینا برشمرد که با تجهیزات مناسبی کار خود را در عرصه خدمت به بیماران آغاز کردند.
 
وی در پایان با تاکید بر ضرورت ایجاد برابری و عدالت در دسترسی مردم تمامی مناطق کشور به خدمات بهداشت و درمان، ابراز امیدواری کرد: شاهد افزایش سرانه تخت بیمارستانی در سطح کشور باشیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو