دیابتی‌ها هیچ گروه غذایی را حذف نکنند

133

1400/11/27

19:26


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: حذف هیچ گروه غذایی به دیابتی ها توصیه نمی‌شود و آنان باید پنج گروه مواد غذایی اصلی شامل نشاسته ها، سبزیجات، میوه‌جات، لبنیات و گوشت و پروتئین را استفاده کنند.

دیابتی‌ها هیچ گروه غذایی را حذف نکنند

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر حسین ایمانی، متخصص تغذیه بالینی روز چهارشنبه  افزود: رعایت تعادل، تنوع و تناسب در این مواد غذایی سبب می شود تا فرد بیمار یک رژیم غذایی مناسب داشته باشد و در طول شبانه روز قندخون خود را کنترل کند.

وی تاکید کرد: افراد دیابتی در کنار داشتن تحرک بدنی و ورزش باید تغذیه مناسب از همه گروه های غذایی داشته باشند تا بهترین میزان کنترل قندخون را داشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: بسیاری از مطالب و توصیه هایی که در فضای مجازی وجود دارند، پایه و اساس علمی ندارد و مردم نباید به آنها توجه کنند.

وی تاکید کرد: افرادی که این مطالب را ارسال می کنند یا تخصصی نداشته یا رشته تحصیلی مرتبط با پزشکی ندارند و توصیه هایی می کنند که می تواند مشکلات جدی برای افراد به وجود آورد.

متخصص تغذیه بالینی افزود: توصیه اکید ما این است که مردم به مطالب فضای مجازی توجه نکنند و در صورت لزوم از مطالبی که در سایت های معتبر مانند دانشگاه های علوم پزشکی ارایه می شود، استفاده کنند.

ایمانی ادامه داد: مطالب موجود در سایت های متفرقه معمولا پایه و اساس علمی ندارند به طور مثال یک گیاه دارویی را به همه افراد توصیه می کنند که این موارد سلامت افراد را با مخاطرات جدی مواجه می کند.

وی بیان داشت: برخی افراد بدون تجویز پزشک اقدام به مصرف بی رویه از گیاه دارویی خاصی می کنند که این کار می تواند مشکلاتی مانند مسمومیت کبدی یا نارسایی کلیه برای آنان ایجاد کنند.

ایمانی به مردم توصیه کرد که اگر می خواهند گیاه دارویی یا رژیم غذایی خاصی استفاده کنند، حتما با تجویز متخصصان تغذیه این کار را انجام دهند تا در بهترین شرایط این اقدام صورت گیرد.

منبع: ایرنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو