سفر هیئت ایرانی به کره جنوبی

منبع: برترین ها

117

1400/11/27

20:58


سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد هیئت ایرانی متشکل از متخصصین حوزه‌های نفتی و بانکی در سفر به کره جنوبی مذاکراتی با شرکت‌های و مقامات کره‌ای با هدف بررسی امکان فروش مجدد نفت و میعانات گازی داشته‌اند.

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد هیئت ایرانی متشکل از متخصصین حوزه‌های نفتی و بانکی در سفر به کره جنوبی مذاکراتی با شرکت‌های و مقامات کره‌ای با هدف بررسی امکان فروش مجدد نفت و میعانات گازی داشته‌اند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد برخی اخبار رسانه ای مبنی بر سفر هیئت از جمهوری اسلامی ایران به کره جنوبی اعلام کرد: هیئت کارشناسی جمهوری اسلامی ایران متشکل از متخصصین حوزه‌ های نفتی و بانکی هفته جاری در سئول مذاکراتی را با شرکت ها و مقامات کره ای با هدف بررسی امکان فروش مجدد نفت و میعانات گازی به کره جنوبی برگزار کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این سفر که در راستای توسعه روابط متوازن با کشورهای آسیایی محسوب می شود، پس از دیدار معاونین وزرای امور خارجه دو کشور در وین انجام گردید .

خطیب زاده تصریح کرد: طرف ایرانی با استفاده از این فرصت، در رایزنی با مقامات کره ای، بر رفع محدودیت غیر قانونی از منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره تاکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان ساخت: نتایج این نشست کارشناسی می تواند به عنوان محکی برای ارزیابی جدیت و اراده کره جنوبی جهت حل مشکلات موجود بین دو کشور و بازگشت مناسبات به روال عادی، از جمله با فروش نفت و میعانات گازی به کره و سرمایه گذاری شرکتهای کره ای در پروژه های اقتصادی ایران قلمداد شود.به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران با دقت نتایج این مذاکرات را پیگیری و در چگونگی تنظیم روابط دو کشور لحاظ خواهد کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو