۳ موزه عروسکی تهران در آستانه تخلیه قرار گرفتند

منبع: برترین ها

112

1400/11/27

21:34


سه موزه حوزه کودک و نوجوان در تهران با حکم مدیریت شهری در آستانه تخلیه قرار گرفته‌اند.

انتخاب: با دستور شهرداری تهران سه موزه فعال در زمینه کودکان و نوجوانان در آستانه تخلیه قرار گرفته‌اند. محل این موزه‌ها در ساختمانی قدیمی با قدمتی ۸۰ ساله در دروازه دولت تهران قرار دارد.

سه موزه حوزه کودک و نوجوان در تهران با حکم مدیریت شهری در آستانه تخلیه قرار گرفته‌اند. "موزه عروسک‌های ملل"، "موزه عروسک و فرهنگ مردم ایران" و "موزه اسباب‌بازی‌ها" ۳ موزه‌ای هستند که گفته می‌شود با دستور شهرداری تهران در "دستور بازپس‌گیری" قرار گرفته‌اند.

دستور شهرداری تهران: عروسک‌ها بدون موزه می‌شوند

موزه‌های یاد شده تحت عنوان "موزه ملی عروسک‌ها" در محله دروازه دولت تهران فعالیت می‌کنند. این موزه‌های خصوصی با مجوز رسمی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران در مرداد ماه سال ۱۳۹۶ در تهران در خانه‌ای با قدمت ۸۰ سال تأسیس شده‌اند.

رضا دبیری‌نژاد، رئیس موزه ملی ملک در حساب اینستاگرام خود نوشت: «فضای این موزه‌ها قرار است تحت عنوان "حکم یکسان‌نگری" از سوی شهرداری تهران پس گرفته شوند.»

"موزه ملی عروسک‌ها" بیش از ۲ هزار عروسک را از سراسر ایران و جهان گردآوری کرده است. در این موزه عروسک‌های فرهنگی از هشتاد کشور جهان به تفکیک قاره مرتب شده‌اند.

این موزه مکانی است برای آشنایی بازدیدکنندگان با عروسک‌های مناطق مختلف ایران و جهان و شناخت بیشتر کودکان، نوجوانان و خانواده‌های آنان با آیین‌، هنر، موسیقی و میراث طبیعی ایران. از دیگر کارکردهای این موزه می‌توان به ترویج قصه‌ها، افسانه‌ها و روایت‌های مردم ایران اشاره کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو