بلینکن: شواهدی از عقب‌نشینی روسیه ندیده‌ایم

منبع: برترین ها

111

1400/11/27

21:34


وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد کرد که «ایالات متحده شواهدی مبنی بر عقب‌نشینی نیروهای روس از مرز اوکراین» ندیده است.

ایسنا: وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد کرد که «ایالات متحده شواهدی مبنی بر عقب‌نشینی نیروهای روس از مرز اوکراین» ندیده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در گفت‌وگویی با برنامه «صبح بخیر آمریکا» گفت: متاسفانه آنچه روسیه می‌گوید با آنچه انجام می‌دهد مغایرت دارد. آنچه شاهدش هستیم یک عقب‌نشینی معنادار نیست و در عوض شاهد نیروهای این کشور در جلوی جبهه هستیم.

بلینکن: شواهدی از عقب‌نشینی روسیه ندیده‌ایم

بلینکن عنوان کرد که از نظر ایالات متحده روسیه می‌تواند در هر زمانی حتی در همین هفته به اوکراین حمله کند.

وی گفت: در برهه زمانی قرار داریم که روسیه ممکن است در هر زمانی به اوکراین حمله کند. رئیس‌جمهوری ولادیمیر پوتین قادر است در فرصتی کوتاه اقدام کند. وی ممکن است امروز یا فردا یا حتی هفته دیگر ماشه را بکشد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه با اشاره به اینکه «توپ در زمین روسیه» قرار دارد عنوان کرد که ایالات متحده همچنان به مسیر دیپلماتیک متعهد است.

دولت روسیه امروز چهارشنبه ویدئویی را منتشر و ادعا کرد که در این ویدیو واحدهایی از ارتش روسیه بعد از تکمیل کردن مانورهایشان در حال بازگشت به محل استقرار دائمی در پایگاه‌هایشان هستند. شبکه سی.ان.بی.سی گزارش کرد، نتوانسته است صحت این فیلم را تأیید کند.

مقامات روسیه همچنین اعلام کردند که نیروهای نظامی این کشور که در بلاروس، در سمت شمال مرز اوکراین در مانورهای نظامی شرکت می‌کنند، نیز در ۲۰ فوریه به پایگاه‌های دائمی خود باز خواهند گشت. با این حال، رهبران غربی ادعاهای روسیه را مورد تردید قرار داده‌اند.

ینس استولتنبرگ، دبیر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی پیش از نشست امروز وزرای دفاع ناتو گفت: هنوز منتظر مشاهده عقب نشینی قوای روسیه هستیم.

وی گفت: تاکنون هیچ تنش‌زدایی در عرصه میدانی ندیده‌ایم. برعکس، به نظر می رسد که روسیه به تقویت مواضع قوای نظامی خود ادامه می‌دهد.

استولتنبرگ افزود که روسیه "همیشه نیروهایش را جلو و عقب برده است"، بنابراین ویدیوی نشان دهنده تحرک نیروها و تانکها "یک عقب نشینی واقعی را تأیید نمی‌کند".

استولتنبرگ گفته است که کشورهای متحد در ناتو آماده تعامل با روسیه هستند.

در همین حال، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم به اسکای نیوز گفت که اگرچه غرب "نشانه‌هایی مثبت" از جانب روسیه دیده است؛ "اما اطلاعاتی که امروز می‌بینیم هنوز دلگرم کننده نیستند".

او اظهار کرد: ما شاهد برپا شدن بیمارستان‌های صحرایی روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین در بلاروس بوده‌ایم که فقط می‌تواند به عنوان آمادگی برای حمله تلقی شود. من فکر می‌کنم در حال حاضر سیگنال‌های مختلفی ارائه می‌شوند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین نیز روز چهارشنبه طی بازدید از غرب اوکراین بیان کرد: ما به حقایق موجود پاسخ می‌دهیم. ما تاکنون شاهد عقب‌نشینی (روسیه از مرزهای‌مان) نبوده‌ایم و تنها چیزهایی در این خصوص شنیده‌ایم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو