۸ درصد جمعیت این استان بدون بیمه هستند

108

1400/11/27

22:41


مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: ۸ درصد جمعیت استان هنوز فاقد بیمه هستند.

۸ درصد جمعیت این استان بدون بیمه هستند

به گزارش بهداشت نیوز، شاهدخت فتحی بیرانوند در جلسه توجیهی و آموزشی با مسئولان دفتر تسهیلگری و توسعه محلی جهانگیرآباد و پاچنار خرم‌آباد افزود: دو محله محروم جهانگیر آباد و پاچنار خرم‌آباد با بیش از هفت هزار نفر جمعیت، طبق آمار ۲۰ درصد آن فاقد پوشش بیمه هستند که با همکاری دفتر تسهیلگری جهت تحت پوشش قرار گرفتن این افراد اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: دست‌یابی به پوشش عادلانه و فراگیر خدمات درمانی، توسعه و گسترش برنامه پزشک خانواده و کاهش پرداخت از جیب افراد کم‌بضاعت و بی‌بضاعت از مهم‌ترین اهداف کلان سازمان بیمه سلامت است.

فتحی بیرانوند بیان کرد: در حال حاضر ۲۳۰ هزار نفر در سطح استان تحت پوشش بیمه همگانی قرار دارند که به‌صورت رایگان خدمات به آنها ارائه می‌شود که علی‌رغم آن حدود ۸ درصد از جمعیت استان هنوز فاقد بیمه هستند که نیازمند این است که با تلاش همه‌جانبه بتوانیم این افراد را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان بیان کرد:  هدف ما این است که حتی یک نفر در سطح استان فاقد بیمه نباشد که امیدواریم با حمایت دستگاه‌های ذی‌ربط مانند کمیته امداد، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، هلال‌احمر و غیره بتوانیم طرح توسعه و تحول اجتماعی محور محلات کم برخوردار را در استان به‌خوبی به اجرا در بیاوریم تا افراد فاقد بیمه بتوانند از خدمات تشخیصی درمانی بهره‌مند شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو