با توجه به تأکیدات مؤکد حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، رئیس دستگاه قضا مبنی بر مدیریت هزینه‌ها و صرفه‌جویی در مصارف در همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه قضائی، رئیس عدلیه طی دستوری خطاب به «مرکز رسانه قوه قضائیه»، «اداره‌کل تشریفات» و «یگان حفاظت قوه قضائیه »، بر لزوم تقلیل و به حداقل رساندن هزینه‌ها و تشریفات در برنامه‌های مربوط به رییس قوه قضائیه تصریح کرد.

بر همین اساس، رئیس دستگاه قضا مجموعه‌های فوق‌الذکر را مکلف کرد تا در اقدامات و برنامه‌های خود ضمن تلاش برای بازدهی مناسب، نسبت به تقلیل و کاهش محسوس مخارج و هزینه‌های خود اقدام کنند.

رئیس عدلیه در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور که بخشی از آن ناشی از تحریم‌ها و بخش دیگر به دلیل سوء مدیریت ها بوده، تصریح کرد: امروز قوه قضائیه، مجلس و دولت برخی امور را پرهزینه اداره می‌کنند که باید این نحوه مدیریت اصلاح شود؛ این یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که باید به خاطر برخی تنگناها طرز کار خود را اصلاح کنیم و مدیریت ما نسبت به سال‌های گذشته متفاوت شود.

رئیس دستگاه قضا، به ذکر نمونه‌هایی در این خصوص پرداخت و گفت: اگر مسئولی 4 سال پیش برای حفاظت و تشریفات، محل سکونت و یا دفتر کار خود هزینه‌های مضاعفی داشت باید این رویکرد تغییر کند و دیگر شاهد "بَرج‌ها" نباشیم؛ اگر تاکنون در یک دستگاهی ده دستگاه خودرو استفاده می‌شد و امکان آن است که با 6 خودرو کارها پیگیری شود باید هزینه‌هایی که برای ساختمان‌ها و تشریفات و تشکیلات می‌شود کاهش یابد.

وی در همین راستا خطاب به مرکز رسانه قوه قضائیه، اداره‌کل تشریفات و یگان حفاظت تأکید کرد؛ تا جای ممکن هزینه‌ها و تشریفات را در برنامه‌های رئیس قوه قضائیه کم کرده و به حداقل ممکن برسانند.

بر همین اساس، سفر اخیر محسنی‌اژه‌ای به استان اصفهان بدون انجام هرگونه تشریفات مرسوم صورت گرفت، به‌گونه‌ای که رئیس دستگاه قضا بدون همراهی اعضای شورای عالی قوه قضائیه و حتی رئیس و مسئولین حوزه ریاست با یک پرواز عمومی به اصفهان عزیمت کرد و بنا بر دستور رئیس قوه قضائیه در فرودگاه اصفهان نیز استقبال‌های متداولی که از مقامات عالی‌رتبه صورت می‌گیرد، انجام نگرفت.

گفتنی است؛ با توجه به دستور اخیر حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای برای مدیریت و کاهش هزینه‌ها در دستگاه قضائی، از ین پس سفرهای رئیس قوه قضاییه حتی‌الامکان بدون اِعمال پروتکل‌های مرسوم در زمینه‌های حفاظت، رسانه و تشریفات صورت خواهد گرفت.