آمریکا: در مقطعی بسیار حساس در مذاکرات قرار داریم

منبع: برترین ها

98

1400/11/28

00:42


«ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه مدعی شد که مذاکرات احیای برجام در وین به مقطع «بسیار حساس» رسیده است.

خبرگزاری فارس: «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه مدعی شد که مذاکرات احیای برجام در وین به مقطع «بسیار حساس» رسیده است.

آمریکا: در مقطعی بسیار حساس در مذاکرات قرار داریم

ند پرایس در پاسخ به سوال یک خبرنگار که پرسید آیا احتمال دیدار مستقیم «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ وجود دارد گفت: «دست‌کم در مونیخ انتظار دیدار میان وزیران خارجه دو کشور را ندارم، اما چیزی که می‌گویم و همواره گفته‌ایم این است که به اعتقاد ما گفت‌وگوهای مستقیم میان ایران و ایالات متحده به نفع ما خواهد بود.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد غیرمستقیم بودن ارتباطات در جریان مذاکرات وین به یک «مانع» در این گفت‌وگوها که «پیچیده، فنی و با جزئیات» هستند تبدیل شده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره اظهارات وزیر خارجه فرانسه که گفته بود تصمیم‌گیری درباره برجام یک مسئله چند روزه -و نه چندهفته‌ای- است نیز توضیحاتی ارائه کرد. او گفت: «ارزیابی ما این است که ما در مراحل نهایی مذاکراتی پیچیده‌ با ذی‌نفعان کلیدی در این قضیه قرار داریم. مقطع کاملاً حساسی است که در آن می‌توانیم تعیین کنیم آیا بازگشت دوجانبه به برجام در دسترس است یا خیر.»

او در ادامه گفت: «ما همچنان معتقدیم بازگشت دوجانبه به برجام بهترین روش برای اعمال محدودیت‌های دائمی و قابل‌ راستی‌آزمایی بر برنامه هسته‌ای ایران است، اما ما در مقطع حساسی هستیم چون آن پنجره به زودی بسته خواهد شد.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد که اتخاذ تصمیم سیاسی از سوی همه طرف‌ها برای «بازگشت دوجانبه به برجام» ضروری است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو