عمل بینی و ناگفته های آن

منبع: بیتوته

118

1400/11/28

05:27


عمل بینی و ناگفته های آن



بدون اغراق یکی از محبوب‌ترین جراحی های داخل کشور، عمل بینی است. جراحی بینی (رینو پلاستی) برای اصلاح قوز روی بینی، تغییر شکل، کوچک کردن و... بینی انجام می‌شود. شاید مهم‌ترین سوالی که در ذهن دارید، این باشد که آیا پس از انجام جراحی نتیجه دلخواه را کسب خواهم کرد؟ به همین خاطر در ادامه قصد داریم به بیان نکاتی بپردازیم که کمتر در مورد عمل بینی شنیده اید.

 

معرفی بهترین جراح بینی

عمل بینی,ناگفته های عمل بینی,آشنایی با عمل بینی

جراحی بینی

 

محبوبیت جراحی زیبایی به خصوص در این روزها غیرقابل انکار است. برای انجام این جراحی‌ها و گرفتن نتیجه مطلوب باید از قبل تحقیقات لازم را انجام دهید و نمونه کار پزشک را مشاهده کنید. همچنین باید به دنبال پزشکی باشید که تجربه کافی در جراحی بینی داشته باشد و به رضایت بیمار در شهر، شهرت داشته باشد.

 

بهتر است قبل از انجام جراحی به مطب پزشک مراجعه کنید و با کمک عکس قبل و بعد خود برای عمل تصمیم بگیرید. اگر این عمل به کمک کادری مجرب و در مرکزی معتبر انجام گیرد، مطمئناً نتیجه دلخواه را کسب خواهید کرد. ناگفته نماند که مراقبت‌های پس از عمل نیز برای داشتن بینی زیبا اهمیت بالایی دارد.

 

دکتر جواد رحمتی فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی است. این پزشک ماهر و باتجربه دارای سابقه‌‌ درخشان‌ و عمل‌های موفق بسیاری است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت و شبکه‌های اجتماعی دکتر رحمتی مشاوره رایگان دریافت کنید. همچنین اگر قصد انجام جراحی دارید، می‌توانید با روش‌های ذکرشده، نوبت دریافت کنید.

 

جراحی رینوپلاستی و هر آنچه که در مورد آن نمی دانید

درباره عمل بینی,معرفی بهترین جراح بینی,جراحی رینوپلاستی

جراحی بینی

 

از نظر فنی به جراحی بینی، جراحی رینوپلاستی نیز گفته می‌شود که برای بهبود عملکرد یا تغییر شکل بینی انجام کاربرد دارد. انواع جراحی بینی شامل موارد زیر می شود:

 

برداشتن قوز روی بینی

تغییر شکل نوک بینی

صاف کردن پل

اصلاح بینی پس از آسیب‌دیدگی

باز کردن راه‌های تنفسی

افزایش یا کاهش اندازه سوراخ‌های بینی

کوچک کردن یا بزرگ‌ کردن بینی

 

به طورکلی به دلایل پزشکی یا برای تغییر ظاهر شما عمل بینی انجام می‌شود. به ‌عنوان ‌مثال ممکن است برخی برای انحراف بینی، شکستگی یا ترمیم مشکل غضروفی جراحی انجام دهند؛ درصورتی‌که برخی دیگر فقط برای کاهش اندازه بینی این کار را انجام می دهند.

 

همچنین تا زمانی که اندازه بینی به اندازه بزرگسالی خود نرسد، نوجوانان نباید این جراحی را انجام دهند. رینوپلاستی معمولا برای دخترها در سن 15 یا 16 سالگی و برای پسران در سال بعد (17 سالگی) انجام می‌شود.

 

جراحی بینی معمولا سرپایی انجام می‌شود؛ به ‌عبارت ‌دیگر نیازی به بستری شدن و ماندن در بیمارستان وجود ندارد. با توجه به تشخیص پزشک بیهوشی موضعی یا عمومی را دریافت خواهید کرد که با بیهوشی عمومی تا پایان جراحی می‌خوابید. پزشک با توجه به خواسته شما و نوع جراحی (طبیعی، عروسکی و...) بریدگی‌هایی در بینی ایجاد می‌کند و عمل را انجام می‌دهد. سپس جراح با تغییر شکل غضروف و استخوان داخلی، ظاهری زیباتر برای بینی شما ایجاد می‌کند.

 

مراقبت های پس از جراحی زیبایی بینی

پس از اتمام جراحی، معمولا پزشک به مدت یک هفته آتل را روی بینی شما قرار می‌دهد. باید حداقل 24 ساعت بعد از عمل سرخود را بالا نگهدارید و به پشت بخوابید. 

 

پس از جراحی تورم و کبودی در اطراف چشم خواهید داشت که بعد از گذشت 3 روز شروع به بهبود می‌کند و ممکن است تا دو هفته ادامه داشته باشد. ناگفته نماند که مصرف آب کرفس قبل از جراحی میزان کبودی را کاهش می‌دهد. همچنین از جویدن غذاهای سفت به مدت یک هفته پرهیز کنید تا ظاهر بینی تغییر پیدا نکند.

 

بینی شما به مدت 6 الی 12 ماه تورم خواهد داشت که پزشک و شما متوجه آن خواهید بود. به‌ عبارت ‌دیگر شکل نهایی بینی پس از بهبودی کامل و گذشت یک سال مشخص خواهد شد. باید به مدت 3 الی 6 هفته پس از عمل از انجام فعالیت‌های شدید خودداری کنید.

 

همچنین پس از گذشت 2 تا 3 هفته و نداشتن هیچ نشانه‌ای می‌توانید فعالیت‌های روزمره و کار خود را انجام دهید. توجه داشته باشید که چسب بینی را باید به مدت دو ماه بزنید و بهتر است توسط پزشک و افراد متخصص این کار انجام شود؛ زیرا تاثیر بسیاری در تغییر فرم و زیبایی بینی دارد.

 

جراحی بینی و عوارض پس‌ از آن

مسلما هر نوع جراحی علاوه بر مزایا، عوارض و خطراتی نیز دارد که شامل عفونت، خونریزی و واکنش آلرژیک به بیهوشی می‌شود. 

 

از جمله عوارض جراحی بینی می‌توان به بی‌حسی، جای زخم در پایین بینی، تورم، آسیب عصبی دائمی، ترکیدن رگ‌های خونی کوچک روی سطح پوست، بالا آوردن خون، خونریزی بینی و نیاز به عمل دوم یا سوم اشاره کرد. توجه داشته باشید که هر چقدر مهارت و تجربه پزشک بیشتر باشد، شدت عوارض احتمالی بعد از عمل نیز کاهش می‌یابد.

 

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم به بررسی عمل بینی (رینوپلاستی) بپردازیم. یکی از جراحی‌های پرطرفدار حال حاضر که به دلایل مختلف پزشکی و زیبایی انجام می‌شود، جراحی رینوپلاستی است. این جراحی می‌تواند برای شکستگی، انحراف، کوچک کردن سایز بینی، ترمیم بینی و... انجام شود. 

 

باید قبل از انجام جراحی درباره پزشک معالج تحقیقات لازم را انجام دهید و پزشک متخصص و باتجربه‌ای را انتخاب کنید که نتیجه دلخواه خود را کسب کنید.

 

دکتر جواد رحمتی پزشکی متخصص و باتجربه است که سابقه درخشانی در زمینه جراحی‌های موفق دارد. شما می توانید قبل از عمل مشاوره رایگان دریافت کنید و با خیالی آسود‌ه ظاهری زیباتر داشته باشید. 

 

•  تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از مترو قیطریه، نبش کوچه ی نبوی، ساختمان پزشکان 2016، طبقه 5، واحد 21 

•  02126768159 - 02122240061 ( در صورت عدم پاسخگویی از طریق واتس اپ تماس بگیرید ) 

•  09029191026 

•  hi@drjavadrahmati.com

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو