کاربرد کودهای NPK برای سبزیجات چیست؟

منبع: فوت و فن

201

1400/11/28

07:28


کاربرد کودهای NPK برای سبزیجات چیست؟

انواع کود ان پی کا کدام‌ها هستند و استفاده از این کود می‌تواند چه مزیت‌هایی برای رشد و باردهی سبزیجات و صیفی جات داشته باشد؟

در این مقاله با یکی از متخصصین فروشگاه اینترنتی اطلسی ها همراه شده‌اند تا تأثیرات استفاده از کود NPK را بر روی شرایط رشد و رویش صیفی جات و سبزیجات و همچنین میزان باردهی آنها را بررسی کرده و ارزیابی کنیم. دقت داشته باشید که استفاده از کود مناسب در زمان مناسب می‌تواند یکی از بهترین مزیت‌ها برای گیاهان از سوی شما باشد. بسیاری از کاربران به دلیل عدم شناخت کافی نسبت به کودهای مناسب و همچنین زمان دقیق استفاده از آنها، در این باره با چالش‌های بسیار زیادی روبرو شده و نمی‌توانند تصمیم درستی اتخاذ نمایند. همین عامل نیز باعث بروز آسیب‌های بسیار زیادی در کسب و کار آنها شده و زحمت و تلاش آنها را از بین می‌برد.

در اختیار داشتن اطلاعات کاربردی و حرفه‌ای یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند شرایط بسیار ایدئال برای پرورش گل‌ها و گیاهان را برای کاربران فراهم آورد. به همین دلیل در این مقاله با شما همراه شدیم تا شرایط استفاده از دو نوع رایج کود NPK یعنی کود ۲۰ ۲۰ ۲۰ و کود ۳۶ ۱۲ ۱۲ را  در تأثیرگذاری بر روی میزان باردهی و رشد صیفی جات بررسی کنیم.

کود NPK 20 20 20 و کاربردهای آن

کود ان پی کا ۲۰ ۲۰ ۲۰ محبوب‌ترین و رایج‌ترین نوع از انواع کود NPK می‌باشد که از آن می‌توان برای فراهم نمودن بهترین و بهینه‌ترین شرایط رشد و نگهداری از بسیاری از گل‌ها، گل‌ها سبزیجات و صیفی جات استفاده کرد.   از این نوع کود می‌توانید در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت برای کمک به میزان باردهی و رشد صیفی جات استفاده نمایید. اتفاقی که درنهایت می‌تواند منجر به افزایش میزان باروری این دسته از محصولات برای شما شده و همچنین کیفیت محصول نهایی را نیز برای شما بهتر از قبل نماید.

کود NPK 20 20 20  با در اختیار داشتن درصد قابل توجهی از سه عنصر اصلی مورد نیاز برای رشد صیفی جات یعنی  ازت، فسفر و پتاسیم  و همچنین بسیاری از مواد مغذی میکرو مانند آهن و منگنز شرایط بسیار ایدئالی برای رشد صیفی جات و رویش شاخه و برگ‌های آنها ایجاد می‌کند. این کود می‌تواند به عنوان کود پایه برای بسیاری از انواع صیفی جات مورد استفاده قرار گیرد.

کود ۳۶ ۱۲ ۱۲ و کاربردهای آن

یکی دیگر از انواع گروه کود ان پی کا  که می‌توانید از آن نیز برای اضافه کردن به خاک سبزیجات و ایجاد شرایط بهتر برای رشد و رویش آنها استفاده کنید، کود NPK 36 12 12 است. این دسته از  کود ان پی کا نیز مواد مغذی بسیار زیادی برای کمک به رشد و بارور کردن صیفی ‌جات در اختیار داشته و با استفاده از آن شما می‌توانید تمام مزیت‌های بالا را به صیفی جات مورد نظر خود اضافه کنید. با اضافه شدن این کود به محصول مورد نظر شما می‌توانید ازنظر میزان رشد و گلدهی شرایط بسیار ایدئال‌تری را در آن شاهد باشید. دقت داشته باشید که استفاده از این خود بایستی به صورت هدفمند و در زمان مشخص صورت پذیرد تا بیشترین نتیجه را برای شما به دنبال داشته باشد.

به صورت عمومی استفاده از کودهای کامل که تمام مواد مغذی لازم برای گیاهان را در خود دارند، هم ازنظر قیمت و هم ازنظر کیفیت می‌تواند بهترین شرایط را برای شما به دنبال داشته باشد. در حقیقت همین شرایط با استفاده از کود ان پی کا یعنی کود ۲۰ ۲۰ ۲۰ و کود ۳۶ ۱۲ ۱۲ نیز برای شما وجود خواهد داشت.

تأثیر کود ان پی کا برای باردهی و رشد صیفی جات

 فقر مواد غذایی در خاک صیفی جات باعث می‌شود تا آنها در زمان لازم برای کسب انرژی و مواد غذایی از خاک با مشکل روبرو شده و نتوانند به شرایط باردهی ایدئال خود برسند. در چنین مواقعی محصول نهایی یا کیفیت خوبی نخواهد داشت و یا ازنظر اندازه و تعداد در شرایط خوبی نخواهد بود. درهرصورت گیاهان نیز برای رسیدن به شرایط ایدئال خود در زمان باردهی نیاز به مواد مغذی لازم در خاک دارند. انواع کود ان پی کا  با فراهم نمودن کامل‌ترین مواد غذایی لازم برای رشد صیفی جات و حتی سبزیجات  این امکان را برای آنها فراهم می‌آورند تا در زمان باردهی کیفیت فوق‌العاده زیادی از خود نشان بدهند. البته لازم به یادآوری است که این نتیجه منوط به استفاده از خاک بهینه وقت شرایط مطلوب برای گیاهان نیز خواهد بود.

اطلسی‌ها فروشگاه اینترنتی اقلام کاشت و پرورش گل و گیاه

در انتهای این مقاله قصد داریم تا شما را با یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی اقلام کاشت و پرورش گل و گیاه آشنا کنیم. فروشگاه اطلسی‌ها یکی از کامل‌ترین فروشگاه‌های انواع بذر و تجهیزات مورد استفاده برای پرورش گل و گیاه است و تمام این تجهیزات، بذرها، خاک مناسب، انواع کود ان پی کا و سایر کودهای رایج در این صنعت و … را با بهترین کیفیت ممکن و همچنین قیمت مناسب می‌توانید از این فروشگاه تهیه کرده و تمام نیازهای خود را در این زمینه برآورده سازید.

با مراجعه به آدرس اینترنتی فروشگاه اطلسی‌ها به نشانی www.atlasiha.com با کامل‌ترین خدمات این مجموعه آشنا خواهید شد. دقت داشته باشید که استفاده از تجربیات افراد حرفه‌ای و متخصص در صنعت کشاورزی و پرورش گل و گیاه می‌تواند تضمین کننده موفقیت شما در این کسب و کار باشد. به این مهم امکان خرید تمام مواد اولیه باکیفیت بسیار بالا را نیز باید اضافه کنیم. هردوی این موارد را در فروشگاه اطلسی‌ها در اختیار خواهید داشت. اگر سری به سایت این مجموعه بزنید، با پکیج کامل از مقالات آموزشی برای نگهداری هرچه بهتر گل‌ها و گیاهان روبرو شده و همچنین با خرید محصولات باکیفیت و درجه یک از همان ابتدا می‌توانید کسب و کاری کاملاً ایدئال برای خود رقم بزنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو