مدل پرده های جدید آشپزخانه ۲۰۲۲

منبع: فوت و فن

142

1400/11/28

07:28


جذابیت اجزای تشکیل‌دهنده یک محیط به سلیقه و رعایت اصول مربوط به دکوراسیون داخلی بستگی دارد. هر بخش از یک خانه نیاز به وسایل و تجهیزات تزئینی دارد که گرما و زیبایی فضا را افزایش دهد. پرده در قسمت‌های مختلف خانه مانند آشپزخانه، ضروری‌ترین وسیله دکوری محسوب می‌شود. در گذشته تزئین آشپزخانه با پرده‌هایی ساده و معمولی انجام می‌شد. با گذشت زمان و پیشرفت در زمینه دکوراسیون داخلی، طراحان ایده‌هایی جدید و مدرن برای زیباتر کردن فضای آشپزخانه، ارائه دادند. برای خرید آنلاین پرده میتوانید به سایت اینترنتی ویکی دکو مراجعه کنید.

انواع پرده آشپزخانه

در زیر به معرفی برخی از پرده های آشپزخانه خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید

مدل زبرا برای آشپزخانه

یکی از کاربردی‌ترین انواع پرده آشپزخانه که در سال ۲۰۲۲ نیز ترند شده، مدل زبرا است. این مدل به‌صورت دو لایه پارچه بر روی یکدیگر قرار گرفته و شرایطی را فراهم می‌کند تا در ساعات مختلف روز از نور بهترین استفاده را داشته باشید. مدل زبرا به نوارهایی مجهز شده که شما می‌توانید با حرکت دادن آن به سمت بالا یا پایین، نور داخل آشپزخانه خود را تنظیم کنید.

نصب مدل زبرا بسیار آسان بوده و مهمترین ویژگی آن باز و بسته کردن پرده است. جابجایی پرده و حرکت دادن آن به سمت بالا و پایین به‌راحتی انجام شده و همچنین این امکان وجود دارد که مدل زبرا به صورت برقی بر روی مکان مورد نظر شما نصب شود. به این ترتیب با استفاده از ریموت کنترل می‌توانید پرده را در طول روز حرکت داده و از نور آفتاب بهره‌مند شوید.

دو لایه به کار رفته در مدل زبرا از پارچه و تور تشکیل شده است که قرار گرفتن این دو متریال به تنظیم نور کمک می‌کند. مدل زبرا به سه دسته رومی، رول و بامبو تقسیم‌بندی می‌شود.

پرده جدید کرکره ای

مدل کرکره‌ای برای آشپزخانه

یکی‌دیگر از ترندهای سال ۲۰۲۲ پرده آشپزخانه کرکره‌ای است. مدل کرکره‌ای از گذشته تا به امروز همیشه کاربرد داشته و هیچ‌گاه از مُد نیفتاده یا قدیمی نشده است. همه ما با مدل‌های پرده کرکره‌ای آشنا هستیم. در گذشته این مدل در طرح و رنگ‌های ساده‌ای تولید می‌شد. با گذشت زمان و با توجه به کاربرد این مدل، طراحان از سلیقه و هنر خود برای تغییر ظاهر این پرده استفاده کردند.

مدل کرکره‌ای به واسطه نواری که وظیفه بالا و پایین بردن پرده را دارد، حرکت کرده و جابجا می‌شود. استفاده از این مدل نیز همچون مدل زبرا آسان بوده و نصب آن نیز به راحتی انجام می‌شود. مدل کرکره‌ای از تعدادی پره تشکیل شده که با تغییر وضعیت این پره‌ها شما می‌توانید نور را به میزان کم یا زیاد تنظیم کنید.

پرده شید برای آشپزخانه

مدل شید برای آشپزخانه

یکی از ساده‌ترین و در عین حال مدرن‌ترین انواع پرده آشپزخانه، مدل شید است. این مدل از یک سطح صاف تشکیل شده که به کمک یک نوار این صفحه یا شید به سمت بالا و پایین حرکت می‌کند. جنس این مدل از متریال مختلفی مانند پارچه، پنبه، پلی‌استر و… بوده و وزن بسیار کمی دارد. اگر طرفدار طرح‌های مینیمال و ساده هستید، انتخاب مدل شید قطعاً گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

پرده جدید دو مکانیزم

مدل دبل یا شب و روز برای آشپزخانه

دلیل انتخاب عنوان شب و روز برای این مدل به طراحی آن برمی‌گردد. مدل دبل از دو لایه مجزا به‌صورت یک لایه تور و یک لایه شید تشکیل شده است. شما می‌توانید برای بهره‌مند شدن از نور آفتاب در طول روز از لایه تور استفاده کنید. در ساعاتی از شب که پرده برای پوشش محیط آشپزخانه احتیاج دارید، از لایه شید استفاده کنید. در این مدل یک نوار مخصوصِ جابجایی لایه‌ها تعبیه شده که بر اساس نیاز می‌توان یکی از حالت‌های شب یا روز را انتخاب کرد.

مدل پانچی

با وجود اینکه پانچ مدل جدیدی از پرده نبوده و سال‌ها مورد استفاده قرار گرفته، در سال ۲۰۲۲ به یکی از ترندهای سال تبدیل شده است. نصب پرده‌های پانچی به‌راحتی انجام شده و جابجایی آن‌ها برای استفاده از نور در طول روز نیز بسیار آسان است. نمای بهتر مدل پانچی به انتخاب پارچه مناسب بستگی دارد. امکان طراحی پانچ برای مدل‌های مختلف پارچه وجود دارد اما طراحان و متخصصین در این امر توصیه می‌کنند، پارچه‌هایی که وزن و بافت سنگین‌تری دارند، گزینه مناسب‌تری برای مدل پانچی هستند.

مدل اتریشی

یکی‌دیگر از مدل‌هایی که در سال ۲۰۲۲ ترند شده، پرده آشپزخانه اتریشی است. نکته مهم در خصوص نصب این مدل در آشپزخانه، توجه به سبک دکوراسیون تمام فضای خانه است. معمولاً مدل اتریشی برای خانه‌هایی کاربرد دارد که به سبک کلاسیک طراحی و چیدمان شده‌اند.

این مدل به‌صورت والان و با طرح دالبر طراحی می‌شود. برای استفاده از نور و روشنایی روز کافی است پرده اتریشی را به سمت بالا جمع کنید. در واقع مدل اتریشی همچون مدل‌های زبرا و کرکره‌ای به سمت بالا و پایین حرکت کرده و به این وسیله ما می‌توانیم از نور در زمان‌های مختلف بهره‌مند شویم.

مدل نیم‌پرده

این مدل پرده آشپزخانه به مدل کافه‌ای شهرت پیدا کرده است. همان‌طور که از نام این مدل مشخص است، طراحی آن به شکلی است که تنها قسمتی از پنجره آشپزخانه شما را می‌پوشاند. اگر فضای آشپزخانه شما محدود بوده و پنجره این بخش از خانه بسیار کوچک است، بهترین گزینه برای زیباتر کردن فضا، استفاده از مدل کافه‌ای است.

این مدل پرده آشپزخانه را در قسمت بالا یا پایین پنجره نصب می‌کنند. در واقع این مدل با پوشش قسمتی از پنجره، هم جنبه تزئینی فضا را پشتیبانی کرده و هم شما می‌توانید در طول روز از نور آفتاب بیشترین استفاده را داشته باشید. برای این مدل معمولاً از پارچه‌های حریر یا کتان استفاده می‌شود.

اگر ایده‌ای در خصوص انتخاب نوع پارچه و مدل پرده آشپزخانه خود ندارید، از افراد باتجربه و باسلیقه در این امر کمک بگیرید. یکی از این منابع معتبر و حرفه‌ای، تیم ویکی دکو است که از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود در زمینه امور مربوط به دکوراسیون داخلی و تجهیزات تزئینی ساختمان، شروع کرده است.

فروشگاه اینترنتی ویکی دکو خدمات متنوع خود را در ارتباط با تهیه و نصب پارکت، کفپوش، کاغذ دیواری، پرده، کاور شوفاژ، پارتیشن، پوستر دیواری و گره چینی، در اختیار کاربران قرار داده است.

در این مطلب به معرفی چند مدل پرده که در سال ۲۰۲۲ ترند شده‌اند، اشاره کردیم. از آنجا که پرده‌هایی مانند زبرا و شید، جزء پرطرفدارترین مدل‌های موجود هستند، توجه به کیفیت و جنس مرغوب پارچه اهمیت بسیاری دارد. مهمترین نکته در این خصوص قابلیت شستشوی پرده است. همچنین جنس و طراحی پارچه باید به شکلی باشد که هنگام تنظیم نور با مشکلی مواجه نشوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو