بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ – بخش اول

بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ – بخش اول


منبع: فوت و فن

164

1400/11/28

07:28


بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ – بخش اول

سال ۲۰۲۱، سال متفاوتی برای سینما را رقم زده بود. در این سال، فیلم‌ها علاوه بر پرده سینماها، روی سرویس‌های آنلاین پخش شدند و همین باعث شده مرز میان این دو نسبت به بسیار کمتر شود. در این میان، کمپانی‌های دیزنی و برادران وارنر اقدام به عرضه همزمان فیلم‌های خود روی پرده سینماها و سرویس‌های آنلاین خود کردند.

در این مطلب قرار است به معرفی بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ میلادی بپردازیم. همراه با ما باشید.

۱۲- فیلم شانگ-چی و افسانه ده حلقه (Shang-Chi And The Legend Of The Ten Rings)

Shang-Chi And The Legend Of The Ten Rings

Shang-Chi And The Legend Of The Ten Rings

فیلم شانگ-چی و افسانه ده حلقه، یک اثر تازه از دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود. این فیلم، اولین ابرقهرمانی آسیایی در دنیای سینمایی مارول را معرفی کرده است. این فیلم به گونه‌ای همانند فیلم‌های ابتدایی دنیای سینمایی مارول احساس می‌شود اما با این وجود، توانسته تا داستان خود را به خوبی بازگو نماید. این فیلم توانسته تا تمرکز خود را روی موضوع خانواده و کاراکترهایش نگه دارد، مسائلی که در سال‌های اخیر، در دنیای سینمایی مارول به خوبی به آن‌ها پرداخته شده است. هنرهای رزمی به نمایش در آمده در این فیلم، به این اثر این فرصت را داده تا متمایزتر نسبت به آثار دیگر دنیای سینمایی مارول باشد.

۱۱- فیلم سانسور (Censor)

Censor

Censor

فیلم سانسور، اولین تجربه کارگردانی پرانو بیلی باند (Prano Bailey-Bond) محسوب می‌شود. فیلم سانسور، داستان تکان‌دهنده از فقدان و هوس را ارائه می‌کند که وارد عناصر مخوف‌تر و خارق‌العاده‌تری می‌شود. این فیلم به خوبی توانسته تا صداها و تصاویر دهه هشتاد میلادی را به نمایش در بیاورد. فیلم سانسور، اثری است که همراه با نوستالژی است. علاوه بر این، این فیلم نشان داده که چرا افراد، علاقه بسیاری نسبت به ژانر وحشت دارند. فیلم سانسور نسبتا جمع و جور است و به طرز شگفت‌انگیزی، مدت زمان آن کمتر از نود دقیقه است و با این وجود، داستانی ترسناک و مخوف را بازگو کرده است.

۱۰- انیمیشن لوکا (Luca)

Luca

Luca

اینکه فیلم‌های پنج سال گذشته استودیو پیکسار نسبت به آثار ابتدایی این استودیو اصلا قابل قیاس نیستند، کاملا درست. با این حال، انیمیشن لوکا، بسیار درخشان و خیره‌کننده به نظر می‌رسد. این انیمیشن، به زیبایی یک منطقه ساحلی ایتالیایی را به تصویر کشیده است که بیننده را مشتاق رفتن به تعطیلات می‌کند. در پایان، انیمیشن لوکا، اثری سرگرم‌کننده و خلاقانه به شمار می‌رود که به خوبی توانسته تا هیولاهای دریایی خودش را به نمایش در بیاورد. استودیو پیکسار همیشه سعی داشته تا در انیمیشن‌های خود بخشی از زندگی را به تصویر بکشد و این کار را به شیوه‌ای شیرین، احساسی و لذت‌بخش انجام داده است.

۹- فیلم داستان وست ساید (West Side Story)

West Side Story

West Side Story

فیلم داستان وست ساید ثابت کرده که هیچ گاه نباید استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) را دست کم گرفت. با اینکه اکثر بازسازی‌ها و ریبوت‌ها از آثار دوست‌داشتنی و کلاسیک منجر به شکست می‌شوند اما بازسازی داستان وست ساید توسط استیون اسپیلبرگ اینگونه نیست. این فیلم در عین اینکه ادای احترامی نسبت به نسخه اصلی محصول سال ۱۹۶۱ میلادی است، توانسته تا به شایستگی روی پای خود بایستد. این فیلم همچنین ارتقاء‌هایی نسبت به نسخه اصلی داشته و برخی جزئیات آن را بهبود بخشیده است.

۸- انیمیشن میشل‌ها در برابر ماشین‌ها (The Mitchells Vs. The Machines)

The Mitchells Vs. The Machines

The Mitchells Vs. The Machines

تیم سازنده انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into The Spider-Verse)، مسئول ساخت انیمیشن میشل‌ها در برابر ماشین‌ها بوده است. این انیمیشن توانسته تا با سبک خلاقانه و نوآورانه انیمیشن سازی خود، سکوی پرتابی برای داستان و کاراکترها شکل دهد. در این انیمیشن، از تکنیک‌های انیمیشن‌ سازی دو بعدی و سه بعدی استفاده شده و یک اثر عالی را ایجاد کرده است. در کنار این مورد، احساس و عشقی که در این انیمیشن گردهم آورده شده، سبب شده تا این انیمیشن یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ میلادی باشد. انیمیشن میشل‌ها در برابر ماشین‌ها، به خوبی از رابطه پویای میان کاراکترهای خود بهره می‌برد و یک داستان مرتبط و منحصربه‌فرد را به نمایش در آورده است. همین سبب شده تا این انیمیشن، یکی از زیباترین آثار سال ۲۰۲۱ میلادی باشد.

۷- فیلم خوک (Pig)

Pig

Pig

فیلم خوک اثری خارق‌العاده از نیکولاس کیج (Nicolas Cage) به شمار می‌رود. نتیجه نهایی این اثر، یکی از تاثیرگذارترین درام‌های سال ۲۰۲۱ میلادی را رقم زده است. فیلم خوک را می‌توان یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های نیکولاس کیج در سال‌های اخیر دانست. این فیلم در مورد وقف کردن خود به علاقه‌ات است. این فیلم در مورد درد و رنج دوست داشتن یک شخص و اهمیت دادن به آن است. فیلم خوک، غمگین و مالیخولیایی است اما یک حس تازه زندگی برای شخصیت اصلی خود پیدا می‌کند و در همین راستا، آن را به یکی از قابل‌توجه‌ترین و بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ میلادی تبدیل می‌کند. این فیلم در مورد نیکولاس کیج و یک خوک است اما با استفاده از همین موارد، داستان خود را به یک درام غمگین تبدیل می‌کند که به بررسی مواردی در زندگی می‌پردازد واقعا معنایی دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو