قیمت بلیط هواپیما تهران تبریز برای تعطیلات نوروز

منبع: نوداد

171

1400/11/28

10:05


بلیط هواپیما تهران تبریز آن هم در نوروز، جزو بلیت‌های محبوب به شمار می‌رود.

در این مطلب می‌خواهیم درباره قیمت بلیط و اقامت در تبریز بیشتر بدانیم. حتماً می‌دانید که قیمت بلیط‌ها بسته به روزی که می‌خواهید سفر بروید و ساعت پروازتان، متفاوت است. اگر در روزهای آخر هفته به سفر بروید، قطعاً قیمت بلیط برای شما گران‌تر خواهد بود. بلیط هواپیما تهران تبریز نیز از این قاعده مستثنی نیست. خصوصاً نزدیک عید که همه قصد مسافرت دارند، کمی افزایش قیمت امری طبیعی است.

بلیط هواپیما تهران تبریز در روزهای آخر سال

در روزهای آخر سال که حال وهوای نوروز در همه جای شهر می‌پیچد، بسیاری از مردم هوس شهر و دیارشان را می‌کنند. عید نوروز فرصت خوبی برای کسانی است که دور از خانواده زندگی‌ می‌کنند و می‌توانند در این تعطیلات سری به شهر خود بزنند. از طرفی دیگر بسیاری از مردم تمام سال منتظر این تعطیلات هستند تا سفری با خیال راحت و تفریحی خوب داشته باشند. برای مردم تهران نیز، شهر تبریز مقصدی محبوب و دوست‌داشتنی برای سفرهای نوروزی است.

رفتن به تبریز با هواپیما بهترین و سریع‌ترین راه است. اگر قرار است در نزدیکی عید و یا در نوروز با هواپیما به تبریز بروید، باید در انتظار هزینه‌هایی کمی بالا باشید. در ادامه قیمت بلیط هواپیما تهران تبریز را در روزهای انتهایی سال برای شما آورده‌ایم. دانستن این هزینه‌ها باعث می‌شود که بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

قیمت بلیط هواپیما تهران تبریز از ۲۵ اسفند تا ۵ فروردین

  • قیمت بلیط در ۲۵ اسفند (چهارشنبه) : به طور میانگین ۸۵۰۰۰۰ تومان؛
  • قیمت بلیط در ۲۷ اسفند (جمعه): به طور میانگین ۸۵۰۰۰۰ تومان؛
  • قیمت بلیط در ۲۹ اسفند (یکشنبه): به طور میانگین ۸۸۰۰۰۰ تومان؛
  • قیمت بلیط در ۳ فروردین (چهارشنبه): به طور میانگین ۸۳۰۰۰۰ تومان؛
  • قیمت بلیط در ۵ فروردین (جمعه): به طور میانگین ۷۵۰۰۰۰ تومان.

در تبریز کجا اقامت کنیم؟

هتل های تبریز


قرار نیست که به تبریز بروید و سرگردان بمانید که کجا باید اقامت کنید. در تبریز هتل‌های فراوانی وجود دارد که تمامی آنها را می‌توانید به صورت آنلاین رزرو کنید. برای رزرو هتل های تبریز و همچنین بلیط هواپیما تهران تبریز وارد وبسایت ره بال آسمان شوید و از تخفیفات این وبسایت استفاده کنید. از هتل‌های ۵ ستاره و لوکس تا هتل‌های اقتصادی و ارزان را می‌‌توانید در تبریز پیدا کنید. فرقی نمی‌کند که به دنبال سفری پرهزینه و لوکس هستید یا می‌خواهید دو سه روزی را در شهر دیگر با کمترین هزینه سپری کنید. در اینجا می‌خواهیم هر نوع هتلی که مدنظرتان هست را به شما معرفی کنیم.

هتل‌های لوکس تبریز

1) هتل لاله کندوان

مگر می‌شود که به تبریز بروید و به کندوان و آن کوه‌های حیرت‌انگیزش سر نزنید؟ کندوان یکی از روستاهای دیدنی تبریز است که در ۴۰کیلومتری شهر قرار دارد. با اقامت در هتل لاله می‌توانید لذت زیستن در دل کوه‌ها و در روستایی خوش آب و هوا را بچشید. هتل لاله کندوان در کل فقط ۱۶ اتاق دارد. این موضوع باید به شما هشدار دهد که برای ررزو اتاق باید هرچه سریع‌تر اقدام کنید. تمام اتاق‌ها در دل کوه‌های کندوان قرار گرفته‌اند. لوله‌کشی هتل از آب‌های معدنی کندوان است که خواص درمانی فروان دارد.

2) هتل پارس ائل گلی

هتل پارس ائل گلی یکی از هتل‌های مجموعه هتل‌های ارس است. این هتل در سال ۱۳۸۰ افتتاح شد و حالا با ۱۸۰ واحد اقامتی در انتظار خدمت به شما است. هتل پارس، برجی با نمایی تمام شیشه‌ای است و در مرکز شهر قرار دارد. چشم‌انداز اتاق‌های هتل رو به پارک ائل گلی است. موقعیت این هتل به گونه‌ای است که در فاصله کمی تا دیدنی‌های شهر قرار دارد. از این هتل تا بازار تبریز، عمارت کلاه فرنگی و رودخانه مهران راه طولانی نیست.

3) هتل لاله پارک

هتل لاله پارک بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین هتل ۵ستاره شمال غرب کشور است. این هتل در منطقه‌ رشدیه ساخته شده است که بهترین آب و هوا و موقعیت را دارد. وقتی از هواپیما پیاده شدید، تنها چند دقیقه با این هتل فاصله خواهید داشت. چشم‌اندازهای هتل به سمت کوه عینالی است که درست در همسایگی هتل قرار دارد. صبحانه‌های متنوع، سونا و جکوزی، اینترنت پرسرعت و رایگان، استخر سرپوشیده و حمام ترک تنها بخشی از خدمات این هتل برای شما هستند.

هتل‌های اقتصادی تبریز

1- هتل سارا

هتل سارا به دلیل تازه تأسیس‌بودن می‌تواند انتخاب خوبی برای محل اقامت شما باشد. این هتل در آبان ۱۳۹۹ و در ۸ طبقه افتتاح شد و در کل ۳۰ اتاق دارد. امکانات این هتل برخلاف قیمت ارزانش، بسیار نوین و کامل است. در لابی هتل می‌توانید به تماشای تلویزیون بنشینید. تمام اتاق‌های هتل در بهداشت و پاکیزگی کامل هستند. با اقامت در این هتل هم سفری ارزان خواهید داشت و هم در محلی امن و آرام ساکن خواهید بود.

2- هتل سینا

هتل سینا یکی از هتل‌های خوش‌نام و قدیمی تبریز است. این هتل در خیابان امام خمینی قرار گرفته است. فاصله هتل تا دیدنی‌های شهر مانند بازار تبریز، برج ساعت و مسجد کبود بسیار اندک بوده و موقعیت مکانی خوبی دارد. این هتل ۳ طبقه، ۵۵ اتاق دارد. امکانات هتل قابل قبول و مناسب بوده و اقامت در آن، قطعاً آرام و بی‌دردسر خواهد بود.

3- هتل کاسپین

هتل کاسپین یکی دیگر از هتل‌های ارزان اما مناسب تبریز است. این هتل 3ستاره در خیابان شهید بهشتی و در نزدیک رودخانه مهران قرار دارد. هتل کاسپین، هتلی جمع و جور با امکاناتی مناسب است که برای یک سفر ارزان، گزینه بسیار خوبی به‌حساب می‌آید. این هتل، ساختمانی ۴ طبقه بوده که ۲۰ واحد اقامتی آماده خدمت برای شما دارد.

جاذبه های دیدنی تبریز

موزه قاجار در تبریز


تبریز زیبا و دوست‌داشتنی دیدنی‌ها و جاذبه‌های فراوانی دارد. از دیدنی‌های طبیعی و شگفت‌انگیز گرفته تا بناهای تاریخی که یادگار سالیان دور و دراز این کشور هستند. پس فرقی نمی‌کند دنبال چه جور تفریحی هستید، در تبریز هیچوقت حوصله‌تان سر نمی‌رود.

1. مسجد کبود

مسجد کبود یکی از زیباترین و ظریف‌ترین مساجد جهان اسلام است که در محله قدیمی تبریز جا خوش کرده است. این مسجد عمری ۶۰۰ساله دارد و نمونه‌ای تمام عیار از سبک معماری اسلامی و هنرهای ظریف باستانی است. جالب است که بدانید ساختن این مسجد حدود ۳۰ سال طول کشید. مسجد کبود در زمان ساخت، مجموعه‌ای بزرگ‌تر بوده که کاربردهای فروان داشت؛ اما متأسفانه بسیاری از بخش‌های آن در زلزله از بین رفتند. مسجد کبود در خیابان امام خمینی تبریز و در نزدیکی چندین بنای قدیمی دیگر قرار گرفته است.

2. کوه عینالی

کوه عینالی، رشته کوه‌های سرخ رنگی است که در شمال تبریز قرار گرفته‌اند. کوه عینالی حالا به یک مجموعه گردشگری و تفریحی تبدیل شده است. بر فراز قله یکی از این کوه‌ها، مقبره‌هایی قدیمی وجود دارد که متعلق به دوره ایلخانی است. در این مجموعه تله کابین تبریز نیز در حال احداث است. با سوارشدن تله‌کابین می‌توان از مناظر کوه‌ها و شهر تبریز زیر پایتان لذت ببرید.

3. ارگ تبریز

ارگ تبریز بنایی باقی‌مانده از یک مجموعه باشکوه و ۷۰۰ساله است. این بنا به دستور تاج‌الدین علیشاه گیلانی و در زمان حکومت ایلخانی بر ایران ساخته شد. هدف در واقع ساختن مسجدی بزرگ در شهر بوده است که ارگ تبریز بخشی از این مسجد بود. ارگ تبریز که به آن ارگ علیشاه نیز می‌گویند، تنها بنای مرتفع شهر در آن زمان بود که از دوردست‌ها نیز قابل‌ مشاهده بود. زلزله‌های متعدد و گذشت سالیان دراز در کنار‌ حوادث تاریخی مانند جنگ ایران و انگلیس و جنگ ایران و روسیه باعث تخریب بخش قابل توجهی از مسجد شد. این بنا در زمان جنگ، ‌کاربرد نظامی داشت و به همین دلیل بسیار در معرض آسیب قرار داشت. حالا ارگ تبریز در مرکز شهر و در تقاطع خیابان امام خمینی و فردوسی قرار گرفته است.

سخن آخر

تبریز، شهری تاریخ با طبیعتی زیبا و دل‌نشین است. به تبریز که بروید، در هر کوچه و خیابان آن نشانی از روزگار گذشته خواهید یافت. کندوان، رودخانه مهران،‌ کوه عینالی و باغ فتح آباد نیز جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبای این شهر هستند که نباید از تماشایشان غافل ماند. عید نوروز بهترین فرصت برای گشت و گذار در این شهر و زیر و رو کردن تمام دیدنی‌های آن است. پیشنهاد می‌کنیم تا تمامی بلیط های هواپیما تهران تبریز رزرو نشده اند، بلیط خود را خریداری کنید تا نوروز 1401 را در تبریز تجربه کنید. امیدواریم سفر دل‌پذیری به این شهر داشته باشید.



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو