تاثیر عجیب زیبایی و جذابیت بر قوی شدن سیستم ایمنی بدن!

127

1400/11/28

10:23


در یک تحقیق جالب توجه بین المللی که نتایج آن اخیرا منتشر شده، محققان دریافته اند که برخورداری از چهره زیبا از نظر دیگران، می تواند با بهتر بودن کارکرد سیستم ایمنی بدن مرتبط باشد.

تاثیر عجیب زیبایی و جذابیت بر قوی شدن سیستم ایمنی بدن!

به گزارش بهداشت نیوز، دانشمندان دانشگاه مسیحی تگزاس آمریکا در یک بررسی علمی عجیب و جالب، رتبه بندی مربوط به جذابیت چهره و سطوح نشانگرهای ایمنی موجود در خون 159 شرکت کننده را جمع آوری کرده و بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط 492 فرد شرکت کننده در یک نظرسنجی در همین مورد، این اطلاعات را تجزیه و تحلیل کرده اند.

نتایج به دست آمده از این تحقیق نشان داد که روابط متعددی را می توان بین عملکرد سیستم ایمنی بدن با درک دیگران از زیبایی و جذابیت چهره نشان داد و چنین نتایجی، دال بر اهمیت ترجیحات تکاملی و تاریخی درخصوص صفات مرتبط با سلامت افراد انسانی است.

این، همان موضوعی است که محققان مدت‌ها در مورد آن حدس هایی می‌زده اند. این که ادراکات جذابیت و زیبایی احتمالا نشان دهنده ترجیح ویژگی‌هایی است که از لحاظ تاریخی با سلامتی و در نهایت عملکرد سیستم ایمنی بدن مرتبط هستند.
حالا نتایج تحقیق کنونی نشان می‌دهند که جذابیت و زیبابی چهره افراد احتمال دارد بینش‌هایی را در مورد عملکرد سیستم ایمنی آن ها به‌ویژه در رابطه با توانایی فرد برای مبارزه مؤثر با تهدیدات باکتریایی ارائه دهد.علاوه بر این، در مردان، جذابیت صورت ممکن است نشانه هایی برای توانایی آن ها در مدیریت موثر تهدیدات ویروسی و رشد نئوپلاستیک باشد.

مجریان این تحقیق ضمن انتشار یافته های خود در نشریه معتبر Proceedings of the Royal Society B: Biological Sciences تکرار این آزمایش ها را در تحقیقات آینده برای تایید نهایی این یافته ها خواستار شده اند.
منبع: سیناپرس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو