چرا چاپ دیجیتال

منبع: نوداد

132

1400/11/28

11:05


شرکت های چاپ آنلاین زیادی در بازار وجود دارند و هر کدام ادعا می کنند که بهترین در این صنعت هستند. در چنین شرایطی، چگونه می توان یکی از بهترین شرکت های چاپ آنلاین را که می تواند خدمات باکیفیت و با هزینه مقرون به صرفه به شما ارائه دهد، پیدا کنید؟

پر مصرف ترین خدمت چاپ دیجیتال چاپ اعلامیه ترحیم در همه ساعات روز است.

این مقاله به شما کمک می کند تا با چند نکته مهم در مورد نحوه انتخاب بهترین ارائه دهنده خدمات در کل شهر کمک کنید.

چاپ سفارشی دیجیتال  فناوری نسبتاً جدیدی که هم طیف رنگی بسیار گسترده تری را نسبت به چاپ افست به چاپ تجاری آورده است و هم توانایی متفاوت کردن هر قطعه چاپی را از هر قطعه دیگری در چاپخانه.

چاپ دیجیتال فوق العاده است. با این حال، مشکلاتی دارد. و بهترین راه برای ادامه دادن این است که راه هایی را برای نزدیک شدن به کار چاپ خود در نظر بگیرید تا از این ایرادات احتمالی دور شوید.

برای شروع تحقیقاتم برای این مقاله، «نقص چاپ دیجیتال» را در گوگل جستجو کردم و این مقاله را یافتم: «عیوب رایج چاپ دیجیتال چیست؟» در اینجا تعدادی از محدودیت‌هایی که مقاله به آن اشاره می‌کند آورده شده است (اگر «نقص چاپ دیجیتال» یا «محدودیت‌های چاپ دیجیتال» را در گوگل جستجو کنید، این مقاله و بسیاری از مقالات مفید دیگر را خواهید یافت):

سرعت و هزینه

چاپ دیجیتال به طور قابل توجهی کندتر از چاپ تجاری افست سنتی است. به عنوان مثال، یک پرس افست ممکن است یک کار تصادفی را با 18000 برگ 28 اینچ در 40 اینچ در ساعت چاپ کند و چندین نسخه از کار روی یک برگه مطبوعاتی گذاشته شود. در یک دستگاه پرس دیجیتال (مثلاً یک پرس نیلی HP که روی یک ورق پرس کمی کوچکتر از 20 اینچ در 28 اینچ چاپ می شود)، حداکثر سرعت ممکن است بیش از 4600 برگ در ساعت باشد. ورقکوچکتر است (بعضی از آنها به 13 اینچ در 18 اینچ نزدیکتر هستند)، بنابراین تعداد کپی های چاپ شده کمتر از یک ورق 28 اینچ در 40 اینچ در یک کار چاپ افست خواهد بود. به علاوه، در این مثال، تجهیزات دیجیتال با سرعت کمتر از یک سوم تجهیزات افست کار می کنند.

بنابراین به تعبیر مقاله کاشف، چاپ های طولانی روی تجهیزات دیجیتال گران هستند (با فرض اینکه زمان برابر با پول باشد).

اکنون مثال من در بالا، چاپ لیزری با کیفیت بالا (که به آن عکاسی الکتریکی نیز گفته می شود) اختصاص دارد. همچنین فناوری جوهرافشان یا به طور خاص فناوری جوهرافشان تولیدی تحت وب نیز وجود دارد. در این مورد، تجهیزات تقریباً 600 فوت در دقیقه کار می کنند  به چاپ تجاری جوهر افشان 4 رنگ اشاره دارد). در این مورد، هدهای چاپی پهنای رول کاغذ چاپ را می پوشانند (یعنی هدهای چاپی کل ورق را با یک پاس تصویر می کنند).

ریاضیات من می گوید که این نزدیک به 36000 فوت در ساعت است (تقسیم شده بر 2 فوت برای یک صفحه پرس افست 25 اینچ در 38 اینچ، یا قابل مقایسه با 18000 برگ در ساعت در یک پرس افست، دادن یا گرفتن). بنابراین جوهرافشان تولید دیجیتال روی یک رول وب بسیار نزدیکتر از چاپ لیزری دیجیتال  است.

بنابراین چه چیزی می توانیم از این بیاموزیم؟

چاپ دیجیتال برای چاپ های کوتاه (بسیار ارزان تر از افست) ایده آل است. با چاپگر خود در مورد نقطه برش (افست در مقابل دیجیتال) برای کار خاص خود بررسی کنید. اما سعی نکنید همه کارهای چاپی را با یک فناوری واحد انجام دهید. با نقاط قوت هر کدام بازی کنید. دیجیتال همچنین می تواند چاپ سفارشی با داده های متغیر تولید کند. چاپ افست نمی تواند. هر برگه‌ای که از پرس افست خارج می‌شود یکسان است، اما می‌توانید هر ورق را تغییر دهید که یک پرس دیجیتال جوهرافشان یا یک پرس دیجیتال لیزری باقی می‌ماند.

محدودیت جوهر و محدودیت کاغذ

به خصوص اگر از فناوری جوهر افشان تولیدی استفاده می کنید، باید به نحوه تعامل جوهر روی پرس دیجیتال با کاغذ فکر کنید. تونر چاپ لیزری (هم جوهرهای مایع مبتنی بر روغن که استفاده می کند و هم تونرهای خشک) روی کاغذ قرار می گیرد. در چاپ افست، جوهرها حداقل تا حدودی در کاغذ نفوذ می کنند (بسته به پوشش کاغذ یا عدم وجود آن - برای مثال، کاغذ کتاب بدون پوشش در مقابل کاغذ متن پوشش داده شده).

اگر جوهر روی سطح کاغذ بنشیند و روی ورق پرس را با مقدار زیادی تونر بپوشانید و سپس کاغذ را تا کنید (مثلاً در حال چاپ بروشور با یک ماده جامد با پوشش سنگین هستید)، تونر ترک می‌خورد. در چین ها

در تجربه من، جوهر افشان می تواند مشکلات معکوس ایجاد کند. از آنجایی که جوهر جوهر افشان در مقایسه با جوهر ضخیم و چسبنده که در چاپ تجاری افست استفاده می شود بسیار نازک است، جوهر جوهر افشان می تواند بیش از حد در کاغذ نفوذ کند و تصاویر (به ویژه) ممکن است شسته یا خالدار به نظر برسند. ترکیب کاغذ بسیار مهم است. در واقع در سالهای گذشته فقط کاغذهای مخصوص با پوششهای خاص برای چاپ جوهر افشان واجد شرایط بودند. اکنون در حال مطالعه بیشتر و بیشتر کاغذهایی هستم که جوهر جوهر افشان زیادی را جذب نمی کنند. گزینه های بیشتری وجود دارد، اما این هنوز مورد توجه است.

از دیگر مشکلات جوهر می توان به باند شدن (قرار دادن ناهموار تونر در a بزرگ) اشاره کرد



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو