طرز تهیه چیز کیک شاتوت

طرز تهیه چیز کیک شاتوت , دستور تهیه چیز کیک شاتوت

چیز کیک شاتوت یکی از انواع دسرهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با مواد بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک شاتوت در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک شاتوت
بیسکوئیت دایجستیو۲۰۰ گرم
پنیر خامه ای۲۰۰ گرم
کره۱۵۰ گرم
شکر½ پیمانه
پودر ژلاتین۱ قاشق غذاخوری
آب سرد۴ قاشق غذاخوری
عصاره وانیل۱ قاشق چایخوری
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
شاتوت۲۰۰ گرم

طرز تهیه چیز کیک شاتوت

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک شاتوت خوشمزه ابتدای کار بیسکویت دایجستیو را خرد می کنیم، سپس درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا بیسکویت پودر شود. در ادامه کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود.

مرحله دوم

حالا کره ذوب شده را به بیسکویت پودر شده اضافه می کنیم و مجددا میکس می کنیم تا بیسکویت به صورت خرده نان درآید. در ادامه یک قالب کمربندی مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط کراست بیسکویت را درون قالب می ریزیم، سپس پخش می کنیم و با پشت قاشق فشار می دهیم تا کاملا منسجم شود. در ادامه قالب را درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند.

مرحله چهارم

حالا شاتوت ها را می شوییم و چوب های پشت شان را جدا می کنیم، سپس درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا کاملا پوره شوند. در ادامه پوره شاتوت را به همراه پنیر خامه ای، عصاره وانیل و شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط پوره شاتوت را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و خامه ای شود. در ادامه پودر ژلاتین را به همراه آب سرد درون یک کاسه مناسب می ریزیم و اجازه می دهیم بافت آن حالت اسفنجی پیدا کند.

مرحله ششم

حالا ژلاتین را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژلاتین حل شده و کاملا شفاف شود. در ادامه ژلاتین را به مخلوط خامه اضافه می کنیم و مجددا با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب کمربندی را از یخچال خارج می کنیم، سپس مایه خامه ای را روی کراست بیسکویت می ریزیم و پخش می کنیم. در ادامه با قاشق روی آن را صاف می کنیم و مجددا چیز کیک را درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم چیز به مدت ۳ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مایه خامه ای خودش را بگیرد. در ادامه پس از گذشت این زمان چیز کیک را از یخچال خارج می کنیم، سپس به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم و سرو می کنیم. نوش جان.