عاملی که از ابتلای نوزادان به امیکرون جلوگیری می کند

152

1400/11/28

12:28


نتایج یک مطالعه جدید برای اولین بار تایید می کند که واکسیناسیون کووید۱۹ در دوران بارداری محافظت واقعی را برای نوزادان ایجاد می کند.

عاملی که از ابتلای نوزادان به امیکرون جلوگیری می کند

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از مدیسن نت، دکتر «دانا مینی-دلمن»، رئیس تحقیقات نظارت بر نوزادان از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، در این باره می‌گوید: «یافته های ما نشان می‌دهد که واکسن کووید ۱۹ در دوران بارداری ممکن است به محافظت از نوزادان کمتر از ۶ ماه از بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلاء به کووید ۱۹ کمک کند.»

اکثر نوزادان، در واقع ۸۴ درصد که به خاطر کووید ۱۹ در بیمارستان بستری شدند، از زنانی متولد شدند که در دوران بارداری واکسینه نشده بودند.

او خاطرنشان کرد: «تنها نوزادانی در این مطالعه جان باختند، که از مادری واکسینه نشده به دنیا آمده بودند.»

مینی دلمن گفت: «به طور کلی، این مطالعه نشان داد کودکان کمتر از ۶ ماه که مادرانشان واکسینه شده بودند، ۶۱ درصد کمتر در بیمارستان به خاطر کووید ۱۹ بستری شدند.»

محققان دریافتند واکسیناسیون در محافظت از نوزاد تازه متولد شده در برابر کووید ۱۹ شدید اگر مادر پس از هفته ۲۱ بارداری دو دوز واکسن دریافت کرده باشد ۸۰ درصد مؤثر است.

این یافته‌ها با مطالعه قبلی در ماه دسامبر مطابقت دارد که نشان داد سطح آنتی بادی در خون بند ناف نوزادان زمانی که واکسیناسیون در سه ماهه سوم بارداری انجام می‌شود، بالاتر است.
منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو